Začátkem dubna se konala v Praze konference Materiál a trend a pokud jste se nemohli zúčastnit, v této epizodě se s vámi podělím o to nejzajímavější, co bylo k vidění a slyšení. Dozvíte se barvách a materiálech, které budou trendy v následujících letech, ale podíváme se i do historie a nebo dostanete tipy na spolupráci s dodavateli a na to, jak si dodavatele vybírat. 

Vyzkoušejte si také platformu pro designéry Densy.io pro správu projektů. 

 

Odkazy:

Růžová kolekce nábytku Ivy Bastlové  

3 trendy z veletrhu Ambiente 

Lionel Jadot – video z pařížského veletrhu  

Palace Art Hotel  – Pálffyho pávi  

Co potřebujete vědět o kůži a její (ne)udržitelnosti – obsahuje informace o veganské kůži z kaktusů 

Co je mycelium a proč je to hit v designu

Soutěž Czech Interior Award 

 

Přepis je tvořen automaticky, omluvte prosím případné chyby.

Krásný den, milé dizajnérky a dizajnéři, já vás vítám u další epizody našeho podcastu a tentokrát se s vámi podělím o to, co bylo k vidění a slyšení na konferenci Materiál a trend, která se konala třetího dubna v Praze v Letňanech.

Těšit se tím pádem můžete na trendy, materiály a barvy, ale zabrousíme i do historie a podíváme se i na nějaké podnikatelské typy ohledně spolupráce s dodavateli a podobně.

Samozřejmě nejlepší je být na konferenci živě, spousta věcí a třeba obrázků se úplně sdílet v podcastu nedá, ale i tak doufám, že z té dnešní epizody získáte nějaký rámcový přehled o tom, co všechno tam zaznělo a získáte z toho taky nějakou inspiraci.

Dnešní díl je sponzorován platformou DENSY, která vznikla proto, aby usnadnila život nám interiérovým designérům.
DENSY řeší takové ty běžné výzvy v našem oboru od ručního kopírování produktů do různých excelových tabulek přes komplikovanou komunikaci s klienty až po náročnou zprávu projektů.
DENSY nabízí designérům nástroje, které jim umožní trávit míň času administrativou a víc času samotným designem. DENSY si můžete vyzkoušet zdarma na www.DENSY.io, odkaz najdete v popisku.

V minulé epizodě podcastu jsem mluvila o růžové barvě a říkala jsem, že se k ní ještě vrátím. A to protože první přednášku na konferenci Materiál a trend měla designérka Iva Bastlová právě o růžové barvě.
Nebylo to ani tak o trendech, jako o tom, jaké je vnímání té růžové barvy vůbec ve společnosti, jak na lidi působí a jak k ní přistupují. Bylo moc zajímavé, že nás Iva vzala na takovou exkurzi do minulosti a ukázala nám, že ta růžová barva opravdu v průběhu staletí byla vnímána třeba úplně jinak, než tak, jak se na ní díváme dneska.
Hodně mě zaujalo to, že na obrazech, kde bývá zobrazen Ježíš Kristus, často mívá na sobě růžový plášť, naopak Panenka Marie bývá zobrazována v plášti modrem.

A vlastně tohle rozdělení, že k těm mužům patřila růžová a žená modrá platilo poměrně dlouho i v době baroka a tak dále. Muži často nosili růžové oblečení, miminka se oblíkala do bílé velmi často, ale pokud se tam chtělo nějakým způsobem rozlišit to pohlaví, tak chlapečkům se dávala růžová a děvčátkům modrá právě pro to spojení s tou Panenkou Marie a s tou neposkvrněností. No a vlastně to tak platilo skoro až do druhé světové války, kdy ta růžová byla vnímána i třeba neutrální barva, ale poté druhé světové válce se prosadila díky marketingovým kampaním zaměřených na ženy v různých reklamách pro hospodyňky a podobně.

Ale třeba i Elvis Presley měl růžový Cadillac, takže ten vývoj kolem té růžové barvy nějakým způsobem postupoval k tomu, jak třeba tu barvu vnímáme dneska, že to je hodně ženská nebo dětská barva.
Iva nám potom ukázala spoustu různých odstínů růžové, protože samozřejmě se nebavíme jenom o té nějaké jemné pudrové růžové. Ta růžová může mít spoustu nuancí, takže nám ukázala obrázky různých interiérů a toho, jak tu růžovou barvu použít a nebo jak ji nepoužít, protože některé odstíny třeba opravdu, když tu růžovou dosytíte do nějaké magenty a podobně, tak je fakt hodně silná a v těch interiérech může působit až rušivě.

No a jak jsme si říkali minule, růžová je momentálně trendy, je to teda taková ta jemnější, světlejší růžová, ale Iva se s námi podělila i o to, že když třeba navrhovala kolekci nábytků pro jednu firmu a zmínila tam, že by navrhla tu kolekci v růžové, tak pan ředitel se vyděsil.
Protože lidi z té růžové barvy můžou mít trošku strach, ale ve chvíli, jak nám Iva doporučila, kdy tu barvu nazvete pudrovou, tak najednou se jim v té hlavě ta představa úplně změní a jsou tomu mnohem víc otevřenější a Iva právě ten nábytek navrhla nebo jednu z těch barev pro tu kolekci navrhla v té pudrové, růžové a je to prý jedna z nejprodávanějších v té kolekci, takže je opravdu vidět, že ta barva na lidi má pozitivní vliv, líbí se jim, jenom možná, když řeknete růžová, tak si to nedovedu hned představit, ale je to o tom ukázat klientům a přesvědčit je.

Další přednášku měla Simona Lašáková, která nazvala svou přednášku Proč je vztah lepší než exilová tabulka, pod tím si asi možná nic moc nepředstavíte, ale celá ta přednáška byla vlastně o tom, že je pro vás jako interiéroví designéry fakt nutný mít dobrý a kvalitní dodavatelé, který vyloženě budou vašima parťákama, kdy budete mít spolu nastavenou perfektně tu spolupráci, budou jasné očekávání, budete mít bezproblémovou komunikaci, bude to firma, která dokáže i řešit nějaké problémy, které třeba pak vzniknou na stavbě a podobně.

Jako tohle je fakt hrozně důležitý a zase to souvisí s tím podnikatelským mindsetem, ve chvíli, kdy vy prostě navrhnete ten krásnej interiér na papíře, tak přeci chcete, aby byl zrealizovaný, aby byl zrealizovaný co nejkvalitněji v rámci daného rozpočtu, který vám klient dal.
Tady vlastně Simona taky zdůrazňovala to, jak moc je důležitý vědět, kolik peněz na to klient má. A já jsem to psala už kdysi, myslím, že to bylo v roce 2021 v článku, že interiérový design je týmová práce, i když jste ten designer na volné noze a pracujete vlastně sami, třeba z domova, tak ten interiér nevznikne jenom díky vaší práci.

Je prostě potřeba spolupracovat s dalšíma firmama a je na vás, abyste si podnikatelsky chytře zvolili ty dodavatele, s kterýma se vám bude spolupracovat dobře. Třeba aby to byla firma, která nabízí i něco navíc, třeba má opravdu dobrý to zázemí, má pěknou vzorkovnu, pěkný showroom, kam můžete toho klienta bez obav vzít ideálně, pokud třeba je tam i nějaká konferenční místnost nebo nějaká zasedačka, kde si s tím klientem můžete sednout a probrat třeba ten celý váš návrh.

Tohle nabízí už spousta firm, nedávno jsme o tom diskutovali v klubu, že hlavně v Praze, že v těch okresních městech, třeba to tak často není v těch showroomech, ale v Praze už opravdu ty showroomy tuhle službu nabízejí, že tam můžete třeba strávit delší dobu s tím klientem a řešit věci nejenom, které se týkají toho konkrétního dodavatele a toho, co nabízí výrobku materiálů, ale celkově toho projektu dávám tam vlastně takový nějaký kancelářský prostor k dispozici.

No a je důležitý opravdu si udělat i takové výběrové řízení, fakt se nebát toho, vy jste ten designer, vy vlastně máte zodpovědnost za to, jak to pak ve výsledku se všechno dá dohromady, takže není na tom vůbec nic špatného udělat si nějaké výběrový řízení, proklepnout si víc firem, vyzkoušet si víc firem a vybrat si takovou, s kterou se vám bude dobře spolupracovat.
Je to opravdu i o těch osobních vztazích, přátelských vztazích, aby vlastně ta firma vás podržela a podpořila při tvorbě toho interiéru a samozřejmě, aby ta firma byla i nějakým způsobem ekonomicky silná, aby to byl dodavatel, který je spolehlivý, kde víte, že když klient zaplatí, tak opravdu ty výrobky dostane a tak dále.

V další přednášce nám designer Ladislav Škoda představil trendy, které byly k vidění na veletrhu Ambiente.
To je veletrh, který se koná ze začátku roku pravidelně ve Frankfurtu nad Mohanem.
Má vlastně tuším, že tři sekce, jedna se týká právě interiérového designu a doplňků, pak je to vlastně souběh veletrhu, je tam ještě Christmas World, kde máte vánoční dekorace a Creative World, ten nás příliš nezajímá, tam je to otvoření hobby koníčků a podobně.

Nicméně to Ambiente je opravdu velký veletrh, takže i tam najdeme sekci trendů a německá agentura Styllbüro určuje pro ten veletrh takové tři okruhy, jak už to tradičně na těch veletrzích bývá, trendů.

Já vám dám odkaz na ty trendy do popisku, protože samozřejmě je lepší vidět obrázky, nicméně jsou to tři trendy, jmenují se Deep, Real a Ease.
To, co je spojuje, je naše nějaká potřeba radosti, obklopit se radostnýma, veselýma předmětama kolem nás a zároveň udržitelnost.

Ten trend Deep odráží touhu po nějakém osobním útočišti, nějakém tom místě, kam se schováme, jsou tam věci, které jsou řemeslně vyrobené, je tam důraz na ty tradiční řemesla a inspiraci přírodu, ta barevná paleta obsahuje hodně béžové, světle-zelené, takové jako barvě zeleného čaje nebo modré, půlnoční modré a často je tam lesk v podobě zrcadel nebo stříbrného kovu.

Real to je o té udržitelnosti, ale takové jako by právě veselejší, ty udržitelné předměty se kombinují s něčím avantgardním, jsou tam ty recyklované materiály, ale zároveň něčím je to zajímavé.
Barevně je tenhle ten trend o lahvově zelené, mátové, karamelové, hnědé, oranžové, červené, taky jsme se o tom bavili minule, že ty oranžové a červené jsou trendy a tmavě šedá.

No a poslední trend je ten, který je o té lehkosti a radosti ze života, je tam hodně textilu v tomhle trendu, který je ale takový právě zase rukodělně vyrobený, vyšívaný, je tam patchwork, 3D pletení, mimochodem podívejte se na jednoho z vítězů soutěže Czech Interior Award, která taky byla vyhlášena vlastně na konci dne, na konci té konference, a interiér, který získal cenu veřejnosti, byla to zubní klinika.
Tam právě si všimněte toho vyšívání, jsou tam vyšívané celé stěny křížkovou výšivkou, jakou jste, myslím, asi ještě nikdy neviděli.
Každopádně zpátky k trendu Yves a co se týče barevnosti, tak tady je to opravdu hodně veselé, hodně barevné, je tam oranžová, taková ta citrónově, zelená nebo šťavnatá, žluto-zelená barva, nebesky modrá, mořská zelená, červená a podobně.

Důležité je podotknout, že tyhle trendy jsou na rok 2025.
My se dneska ještě jednou k trendům dostaneme a to až budeme mluvit o přednášce Gudy Herder, ale ta nám představila trendy na delší období respektive, víc do budoucnosti 2026-2027.

No ale zpátky k panu Škodovi, který tuhle přednášku o tom, co viděl na veletrhu Ambiente měl.
On je produktový designér a právě zmiňoval to, že on jako produktový designér, což je skvělé, vlastně nehledí tolik na ty trendy, aspoň co se týče nějakých tvarů a nějaké praktičnosti, že se snaží ty výrobky navrhovat tak, aby byly nadčasové, což je samozřejmě skvělý způsob, jak přistupovat k udržitelnosti, protože pokud si koupíme nějaký výrobek a ten za 10-15 let bude pořád vypadat pěkně, tak ho jen tak nevyhodíme, ale naopak si ho necháme.

Takže to byl takový jako protiklad právě k těm rychle se měnícím trendům.
Je fajn, že k tomu vlastně třeba i produktoví designéři takhle přistupují, ale nemyslím si, že by jako nutně se těm trendům bránili.
Myslím si, že vlastně ty trendy sledovat i musí, protože samozřejmě něco jiného je praktičnost a funkčnost toho produktu, ale pokud příklad by produktový designér třeba všechno vyráběl nebo navrhoval z plastu a ta společnost prostě začala plasty odmítat, no tak se musí přizpůsobit i on a prostě najít jiný materiál, který bude používat.

Tak v další přednášce nás Nikoleta Rošková seznámila s projektem Palffyho pávi, což je velký hotelový komplex na Slovensku.
Ten projekt určitě byl zajímavý.
Podívejte se, jak to vypadá ten interiér.
Jsou tam určitě originální nápady, originální řešení.

Nicméně, myslím si, že pointa téhle přednášky je opět podobně jako tomu bylo u té přednášky Simony Lašákové v tom, že musíte mít toho partnera, tu spolupracující společnost nebo firmu, se kterou potom ten interiér realizujete a pak můžete dosáhnout takových výsledků a třeba si i opravdu vymýšlet nadstandardní věci, originální věci, protože víte, že ten váš partner to prostě dokáže zařídit.

V následující přednášce nás Martin Čermák seznámil s historií vývoje zásuvek napříč stoletími.
Možná jste teď stejně jako já a spousta lidí, jak jsme se pak shodli.
Myslíte, že se jednalo o zásuvky elektrické, ale tomu tak právě vůbec není, šlo o zásuvky neboli šuplíky a bylo vtipné, že vlastně při tom názvu přednášky jsme si právě mysleli, že půjde o zásuvky elektrické, i když napříč stoletími, to by nedávalo přeci jenom smysl.
Takže opravdu šlo o šuplíky a pan Čermák to vzal pěkně od historie, od starého Egypta až po současnost, takže to byla zajímavá exkurze.
Nicméně pro nás asi možná nejzajímavější je ten současný vývoj nebo současná situace toho, jak zásuvky alias šuplíky fungují.
Samozřejmě máme výsuvy, máme plnovýsuvy, máme zásuvky elektricky ovládané, ale dneska samozřejmě krom toho, že zásuvky můžou být uvnitř nasvícené, máme i systém, kdy přímo v té zásuvce můžete mít integrovanou zásuvku elektrickou a můžete tam mít zapojené uvnitř nějaké spotřebiče.
Nebo tam můžete mít nabíječku a podobně.

To dříve opravdu nešlo, protože tam prostě vede vzadu nějaký drát a tím, jak hýbete tou zásuvkou, tak hrozilo, že se třeba ten drát nějakým způsobem zalomí a podobně.

Takže to dneska už taky funguje.
No a jaká bude budoucnost zásuvek, kdo ví?

Možná i zásuvky budeme jednou ovládat pomocí umělé inteligence a možná jednou stačí říct "hladká mouka" a otevře se nám ta zásuvka, ve které se hladká mouka nachází.
Je to možná bláznivá myšlenka, ale kdo ví, vývoj jde i u takové věci, jako jsou zásuvky, neuvěřitelně dopředu.

Skvělá byla přednáška Martina Hlušičky, který je lighting designer.
Tohle ale se vám opravdu nemůžu ani snažit nějakým způsobem přiblížit prostřednictvím podcastu, protože opravdu musíte vidět na těch fotkách to, co lighting designer dokáže vytvořit s prostorem pomocí nasvícení, který je opravdu promyšlený a vytváří různé atmosféry v té místnosti, zdůrazňuje architekturu, zdůrazňuje to, co třeba tam designer nebo architekt navrhl zajímavého.
Takže kouzlit se s tím dá opravdu neuvěřitelně, těžko se to sdílí prostřednictvím slov.

Nicméně pro vás je zase důležitá ta informace, že něco jako lighting designer existuje a pokud budete navrhovat nějaký bytový prostor, interiér, obývací pokoj, tak pravděpodobně tuhle službu nevyužijete, ale pokud byste měli třeba zařizovat nějaký komerční, veřejný prostor nebo by to byla opravdu nějaká velká zakázka, celý rodinný dům, tak si myslím, že není na škodu oslovit nějakého lighting designera a pobavit se s ním o tom, jaké atmosféry v různých částech dne tam chcete dosáhnout a designer vám pomůže dosáhnout právě toho, čeho chcete.

No a pak už následovala netrpělivě očekávaná přednáška Gudy Herder, což je Španělka, je to trendsetterka, člověk, který se zabývá trendy, předpovídá trendy a Gudy byla opravdu skvělá.

Představila nám trendy v barvách, materiálech a površích pro rok 2026, 2027 a dál.

A pro mě byl aha moment, a to vlastně se taky těma trendama hodně zabývám, přednáším o nich a tak dále, že Gudy vlastně říkala, že aby něco bylo trend, tak to musí být na vzestupu.

To, co už dneska vlastně frčí na tom trhu, to, co všichni chtějí kupovat a všichni to doma mají, to není trend, to už je mainstream.
Takže takhle je k tomu potřeba přistupovat, že to, co nám třeba tady právě Gudy ukazovala, je něco, co stále víc a víc lidí láká, co třeba stále víc a víc lidí chce mít v těch interiérech, ale ještě to není, když bychom se podívali na tu křivku, ještě to není na tom vrcholu.
Má to teprve tu vzrůstající tendenci.

A to se teď bavíme vlastně o roku 2026 a dál teprve.

První trend, který nám Gudy představila, se jmenoval Bizarre Charm.

A tenhle trend je o tom, že máme následovat instinkty a intuici. Je to o tom, že lidé hledají radost a údiv. O té radosti už jsme se zmiňovali, to už je tady dneska, že chceme něco veselého a zajímavého v těch interiérech.
A taky by v tom trendu měly být nějaké výrazné prvky, trošku jako s nádechem rebelství, až jako diskomfortu.
Diskomfortu v tom smyslu, já vám dám pár fotek z těch slajdů na blog do popisku, protože zase se to těžko vysvětluje, ale je tam třeba taková lampa, která má žluté nožičky jako pavouk, až my jsme si možná mohli říct, že to je pavouk, z kterého vyrůstá takový stonek, na konci je květ a v tom je to svítidlo.

A na někoho to může působit až jako znepokojivým dojmem, takovýhle prvek. Někdo z toho možná bude nadšený, ale někomu to opravdu bude připadat až děsivé, surrealistické.

Surrealismus mimochodem bylo velké téma v Paříži v září na veletrhu.
Byl to jeden z hlavních trendů, takže si myslím, že se tím hned s tím souvisí. Dávám tam obrázek, jaké barvy spadají do tohoto trendu. Je to tmavě modrá, půlnoční modrá, primární modrá, nebo taková královsky modrá, červená, modro-zelená, o těch jsme taky minule mluvili, že jsou trend, no a světle růžová. To taky víme, že do těch trendů patří.

A co se týče právě těch materiálů a vzorů, tak do tohoto trendu patří výrazné textilie, je je opravdu třeba kárované, tak, jak to bylo i v tom Ambiente, nějaké hrubé, zajímavě vyšívané látky, nadýchané textury, plyš a podobně.
Na té fotce tam uvidíte plyšové židličky ve tvaru pejsků, tak to je i to, že právě je v tom ten komfort, to pohodlí, ale zase je tam trošičku něco jako zvláštního a neobyčejného.

Důležitým materiálem v tomto trendu je keramika, ale ne taková ta klasická hnědá-béžová keramika, kterou bychom si možná představujete, ale keramika, která prostě je zase surrealistická, je v tom nějaká fantazie, nějaké zvláštní tvary a podobně. Hodně v tomto trendu uplatňují se kovy, poloprůhledné materiály, mramorované materiály, zaoblené tvary a matné povrchy.

Druhý trend má název Edgy Character a ten je inspirovaný minimalismem, ale zároveň do sebe přijímá prvky industriálního designu.

Je to poměrně zvláštní styl a ne úplně pro každého, ale pokud je tedy na tom vzestupu, tak uvidíme, kam se to bude ubírat.
Hlavní slovo, tady mají materiály, výrobky, které třeba nejsou úplně dokonale upravené, mají nějaké hrubé hrany, jsou skulpturální, jsou to až výrobky nebo věci sběratelské, zase i v té Paříži bylo v tom září téma toho, že každý kousek by měl být, měl mít nějakou sběratelskou hodnotu.
Bylo to tam v souvislosti s prezentací tehdy designéra roku, Lionela Jadota, který navrhoval hotel v Bruselu a všechny ty výrobky byly nějakým způsobem v tom hotelu umělecky hodnotný.

To znamená, že i kdyby se někdy někdo rozhodl ten hotel rekonstruovat a ty výrobky dát pryč a dát tam jiné, tak ty výrobky samotné mají vlastně sběratelskou hodnotu a dají se, dají se prodat a lidi si je rádi koupí.

Lionela Jadota zmiňovala právě i Gudy Herder, můžete se na něj mrknout, jeho výrobky jsou opravdu zvláštní, on třeba prostě sebere někde na silnici nějaký vypadlý kus asfaltu a udělá z něj židle a podobně, ale je to právě typické i těmi tvary, i tím materiálem pro tento trend.

Co se týče barevnosti tohoto trendu, tak jde od tmavě, takové šedočerné, přes různé odstíny modré, po oranžovou, béžovou barvu kamenů, jako je pískovec nebo vápenec.

A poslední trend se jmenuje Enoughness a ten souvisí s ekologií, udržitelností, s materiály, které jsou vlastně živé nebo byly vytvořeny živými strukturami, jako je mycelium nebo bakterie. Je to vlastně spojení přírody, ale zároveň vědy.
Objevuje se tady třeba jako materiál kůra z borovice nebo kaktusová kůže. Mimochodem je hodně zajímavé a to právě asi souvisí s tím, že teď je to ten trend, teď teprve tyto materiály nastupují opravdu už do té výroby, už opravdu se objevují reálně na trhu a můžeme si výrobky z těchto materiálů koupit.

Ale já už jsem psala mnohem mnohem dříve na blogu článek o kaktusové kůži, o materiálech, budoucnosti jsme přednášely v klubu už v roce 2019, ale tehdy to právě bylo ještě v té fázi toho vývoje, nebo už ty materiály se objevily, ale nebyly určitě používány nějak hojně. Byly teprve v té fázi těch experimentů a dneska už vidíme prostě po těch já nevím pěti letech, že se to začíná už opravdu objevovat, že ty lidi ty výrobky i třeba vyžadují, zajímá je mycelium, zajímá je veganská kůže a zase je zajímavé, ale my bychom si možná představovali, že pokud to jsou takovéhle biomateriály, takže musí být jen v těch přírodních nějakých barvách, zelená nějaká hněda a podobně.

Je zajímavé, že tento trend je i docela barevný, kromě té hnědozelené se tady objevuje i oranžová, růžová a taková výraznější růžová, nebo béžová, ale jsou to vlastně barvy, které je možné vyrobit pomocí těch přírodních zdrojů a Gude taky zmiňovala to, že je třeba nevýhoda těch přírodních barviv, že samozřejmě hrozí, že časem používáním vyblednou není to tak trvanlivé, takže možná ne všechny ty výrobky z těch biomateriálů jsou úplně stoprocentně bio a přírodní, přidávají se tam i třeba právě nějaké doplňkové materiály, aby se zase zvýšila nějakým způsobem funkčnost těch produktů.

Takže mrkněte na obrázky, ať si uděláte představu, kam se budou trendy ubírat v následujících letech.

No a mě už zbývá jen zmínit poslední přednášku Tomáše Procházky o digitálním přístupu k výrobě nábytku, ale tím se zase vracím k tomu tématu té spolupráce s dodavateli, s výrobci, kdy vlastně vidíte, že i v těch třeba výrobních procesech je nějaký posun, jsou nějaké moderní technologie, jak jsme v přednášce viděli, kdy vlastně od zaměření toho interiéru, kdy se používá technika, která dokáže ten interiér vlastně nafotit a tím ho změřit a rovnou přenést do počítače, do nějakého CADového třeba programu, v kterém už rovnou ti truhláři navrhnou ten nábytek a pak to rovnou pošlou do výroby.

Takže ten proces je rychlý, je opakovatelný, pokud třeba nějakou věc chcete vyrobit po druhé, je přesný a tak dále, takže i tyto věci je potřeba sledovat a podle toho vybírat si ty dodavatele, které třeba tyto moderní technologie používají, kdy třeba ten zákazník z toho získá takové výhody, jako že celý ten proces proběhne rychleji, pohodlněji, komunikace třeba probíhá, schvalování taky online a podobně.

Tak to byl přehled toho, co bylo k slyšení a vidění.

Samozřejmě zároveň probíhal veletrh For Interior, kde si myslím, že i když to s těmi českými veletrhy samozřejmě není tak slavné, jako s těmi zahraničními, tak si myslím, že se vyplatí tam chodit, protože vždycky najdete nějakého zajímavého, třeba nového právě dodavatele, výrobce a podobně. Myslím, že si tam vždycky každý najde něco, co ho zaujme.

No a určitě doporučuji podívat se i na výsledky soutěže Czech Interior Award. Podívejte se, kdo soutěž vyhrál, ale podívejte se i na to celkově, jaké projekty byly přihlášené. Je to určitě velice inspirativní.

Tak to je pro dnešek všechno. Já moc děkuju za poslech. Nezapomeňte dát like nebo odběr a já se budu těšit zase u příští epizody. Tak se mějte krásně a naslyšenou příště.