V tomto díle podcastu otevírám téma, o kterém se v naší branži moc nemluví: proč si designéři účtují absurdně nízké částky a jak to změnit.

Proč jsem natočila tuhle epizodu?

Na konzultacích i obecně na webech designérů pravidelně vidím ceníky s částkami jako 5 000 nebo 8 000 Kč za kompletní návrh interiéru. To není jen neudržitelné – je to neférové vůči vaší práci, vašim letům studia a praxi. I vůči oboru jako takovému!

Pokud jste někdy měli pocit, že si nemůžete účtovat víc, že „to by za to nikdo nedal“ nebo že musíte být levnější než konkurence… tahle epizoda je přesně pro vás.

Dozvíte se mimo jiné:

  • Proč nemůžete návrh interiéru nabízet za 5 000 Kč
  • Jaká je minimální rozumná sazba pro rok 2025 
  • Proč začátečník nemůže účtovat o desítky tisíc méně než zkušený designér
  • Jak vaše dětství a přesvědčení o penězích ovlivňují vaše ceny
  • Proč platí, že „vy nejste váš zákazník”
  • Jak cena vypovídá o vaší odborné úrovni 
  • Proč nemůžete myslet jako zaměstnanec

Exkluzivní bonus: Uvolnila jsem z klubu lekci včetně video návodu a Excelové tabulky pro výpočet hodinové sazby. Stáhněte si ji na janapekna.cz/hodinovka – dostupné jen do 14. listopadu!

Speciální nabídka: 10denní výzva Změňte svůj finanční mindset – každý den krátké video a úkol, který vám pomůže přenastavit vztah k penězům. Zdarma pro všechny, kdo se připojí do Klubu interiérových designérů v listopadu. Výzva startuje 17. listopadu. Vstup do klubu bude otevřený od 11. do 13. listopadu. Zapište se na naši VIP listinu a dáme vám vědět, jakmile budou dveře do klubu otevřené! 

Cena za vaši práci není jen číslo. Je to odraz toho, jak vnímáte sami sebe, svou odbornost a hodnotu, kterou klientům přinášíte. 

Odkazy a zdroje:

 

Přepis je tvořen automaticky, omluvte prosím případné chyby.

Krásný den, milé designérky a designéři.
Tak jak jsem slíbila v jedné z předchozích epizod, tak dneska se budeme bavit a vlastně celý listopad se budeme bavit o penězích.
Konkrétně dneska se podíváme na hlavní chyby, které vidím, že designéři v cenotvorbě dělají.
A podíváme se na to, na co byste se měli zaměřit, aby ty vaše ceny odpovídaly hodnotě vaší práce a abyste díky nim přitahovali jednak ty správné zákazníky a taky samozřejmě dostali za vaši práci odměnu, díky které se nejen v uvozovkách uživíte, což je slovo, které já fakt nemám ráda, ale díky které budete prosperovat a generovat zisk.

Za mě první a nejhorší chyba, kterou můžete udělat při cenotvorbě, je, že se koukáte na konkurenci.
Ono se to zdá samozřejmě jako přirozený krok, když prostě člověk začíná podnikat, tak si vygooglí pár dalších designérů, podíváte se na to, co mají na webu a od toho se nějakým způsobem odrazíte.
Ale tohle má několik problémů.
Za první nevíte, když to zadáte do toho Googlu, tak koho vám ten Google naservíruje?
Jaký algoritmus prostě používá a co nabídne zrovna vám konkrétně?
Protože už si pamatuje, že jste třeba něco hledali.
Znám vás, co si budeme povídat, velmi dobře, takže vám možná ukáže to, co si myslí, že chcete vidět a nebude to úplně reprezentativní vzorek toho trhu.
Ono by to možná fungovalo.
V případě, kdybych si třeba otevírala obchod s potravinami někde na maloměstě, tak se podívám, jaký tam jsou další obchody, kolik jich tam je, kolik tam doslova stojí rohlík a buď se srovnám, nebo si řeknu oukej, tak já budu levnější, anebo naopak budu prodávat nějaký luxusní pečivo a budu dražší.
Ale musím si taky samozřejmě zjistit, jestli je na to v tom městě klientela a tak dále.
Bohužel ale v interiérovém designu v České republice panuje chaos.
Doslova.
Divočina.
Můžete narazit na návrh interiéru za pět tisíc korun anebo za sto tisíc korun.
Tak jak se z toho pak máte nějakým způsobem odrazit?
To je prostě strašně obrovský rozptyl.
Tak pojďme si to rozebrat.
Já tady vycházím jednak z toho, že na tom trhu se pohybuju a vidím třeba i díky konzultacím ceníky spousty designérů a taky z toho, že vím, co ta práce obnáší a jak je to náročný a jakou má ta práce designéra hodnotu.
Jestli jste slyšeli minulou epizodu podcastu, tak já jsem vám tam pouštěla ukázku z přednášky o vizualizacích a v té jste se mohli dozvědět, že cena za vizualizaci interiéru, kdy jako zadavatel dostanete třeba čtyři fotorealistické obrázky, čtyři pohledy na jednu místnost a nějaký krátký video začíná na patnácti tisících korunách.
A to je jenom vizualizace, jenom obrázky.
Někdo musel ten prostor vymyslet, navrhnout, aby tenhle naleštěný obrázek vůbec mohl vzniknout.
A to jsou fakt hodiny a hodiny vysoce odborné práce.
To není jenom vhodit to do nějakého programu.
Tak jak by teda mohl návrh interiéru, nebo možná spíš tomu říkejme projekt interiéru, stát pět tisíc korun?
Tohle nemůže být cena ani za jednu místnost.
Možná by to mohla být cena jednorázový konzultace, třeba kdy klientovi u něj doma poradím, jak sladit barvy, co si má koupit k tomu, co už má a tak dále.
Ale za kompletní projekt?
Tak tam fakt zákonitě musí být ta cenovka vyšší.
Jako já chápu to, že si spousta lidí říká: „Já ale přece teprve začínám, tak si nemůžu říkat hodně.
To si jako ještě nemůžu dovolit.
Ještě nejsem jako dost dobrý, ještě nejsem tak úplně zkušená designérka jako ostatní, tak budu levná.“ Tak možná je to pravda.
Pravděpodobně když začínáte, tak fakt ještě nemáte takový zkušenosti jako někdo, kdo už to dělá spoustu let.
Ale ten cenový rozdíl nemůže být v desetitisících jenom proto, že začínáte.
Jako samozřejmě předpokládám, že jste studovali, investovali jste do kurzů, máte potřebné znalosti, dovednosti, že dokážete ten interiér zodpovědně navrhnout.
Tyhle znalosti a dovednosti ten váš klient nemá.

Takže i v tu chvíli, kdy začínáte, tak pořád mu dokážete kvalifikovaně poradit.
Ale pokud má třeba ten zkušenější designér ceny, který začínají na dvaceti pěti tisících, tak vy nemůžete začínat na pěti, možná na dvaceti nebo na osmnácti.
Jo, ale nemůže to být řádově o tolik míň.
Mimochodem, proč zrovna dvacet pět tisíc?
Podle mě, a to je totiž v dnešní době, v roce 2025, to je vtipná shoda čísel, fakt minimální rozumná sazba, za kterou se dá navrhnout interiér.
Tady samozřejmě se můžeme bavit o tom, co všechno ta služba obnáší, jak je to náročný, jaká je ta místnost, jestli tam jsou věci na míru, nebo ne a tak dále a tak dále.
Tam může být samozřejmě nějaký, nějaký rozptyl, ale já jsem nedávno na konzultacích u nás v klubu říkala, já jsem se trošku jako rozčilovala na trávě nad tím, že si lidi dávají moc nízké ty ceny.
Tak jsem říkala, že bych byla ráda, aby žádný z členů u nás v klubu nezačínal na míň než dvaceti tisících.
A to fakt i v okamžiku, kdy začínáte v tomhle oboru.
Doporučovala jsem našim členům, ať si to fakt dají i třeba jako takovou mantru.
Můžete si to opakovat často, nebo si to někam napsat, ať to máte na očích pořád, na mobilu, na počítači, na ploše.
A ta mantra zní: „Jako kvalifikovaná a důvěryhodná interiérová designérka nebo interiérový designér si nebudu účtovat méně než dvacet tisíc za návrh místnosti.“ Proč zrovna tahle částka?
K tomu se ještě na konci dostaneme.
Jak vlastně je to možné, že to je minimálně dvacet tisíc korun?
Ale u nás v České republice nemáme žádnou komoru, někoho, kdo by nám vlastně řekl, kolik by měl ten návrh interiéru stát.
A já doufám, že když vám to tady takhle řeknu teďka v téhle podobě, tak to berte jako takový svolení, že fakt můžete a že tohle je částka, na kterou byste fakt měli začínat, i když začínáte.
A ono vlastně není pravda, že nikde nejsou žádné doporučené ceníky.
Existuje dokonce kalkulačka, kterou najdete na stránce cenyzaprojekty.cz.
Je tam sekce Interiéry, a když tam si vypočítáte podle toho interiéru, který budete navrhovat, podle navrhované plochy toho prostoru cenu, tak vás pravděpodobně překvapí.
Spoustu lidí, se kterými jsem tuhle stránku sdílela, opravdu, uhh, se divili hodně, kolik tam vyjde za ten projekt toho interiéru.
Samozřejmě je to kalkulačka, můžete si tam s tím hýbat podle libosti, ale ta cena za nějakou průměrnou místnost tam vyjde rozhodně vyšší než dvacet tisíc korun.
Samozřejmě, jak už jsem říkala, musí to být kvalifikovaná a dobře odvedená práce.
Záleží, co je v ceně té vaší služby.
A když jsme byli na těch pětitisících korunách, tak tu hodnotu možná, pět tisíc, může mít nějaký nekvalifikovaný návrh, jako je bohužel spousta lidí, kteří zkoukli pár pořadů o proměnách bydlení a použijí nějaký online zdarma anglický americký program na návrhy interiérů.
Nahází tam nějaký výrobky, který ve výsledku nejdou ani koupit u nás v našich obchodech a pak možná jakoby ta hodnota opravdu vyšší než pět tisíc korun, uhh, není.
Možná znáte knížku Na volné noze od Roberta Vlacha, jestli ne, tak ji vřele doporučuji pro každého, kdo je na volné noze a tam je vyloženě jedna kapitola o cenotvorbě.
A tam Robert Vlach mimo jiné říká, že cena vypovídá o naší odborné úrovni a předurčuje očekávání zákazníků.
A vážně věříte, že by někdo, respektive váš ideální zákazník, vnímal cenu pět tisíc korun za návrh interiéru jako hodnotný?
Jako že opravdu dostane kvalitní službu za částku, za kterou možná nekoupíte dneska, no určitě nekoupíte dneska ani mobil.
Nový iPhone stojí tak dvacet tisíc, asi minimálně.
Tak myslíte si, že pro lidi má jejich interiér, ve kterém žijí, vychovávají děti, odpočívají, baví se, dobíjí si tam baterky, že to má menší hodnotu než nějaký telefon?
Navíc si uvědomte, že se tady bavíme o návrhu interiéru, který prostě, ať už navrhujete jakoukoliv místnost, tak pravděpodobně ten rozpočet toho klienta musí být minimálně sto tisíc korun.
Za míň peněz asi dneska toho moc nepořídíte a nenavrhnete.
Takže i v tom, do tohohle, do téhle perspektivy si to zkuste dát.
Každopádně jestli vás tyhle částky, o kterých jsem mluvila, vyděsily, tak tím se dostáváme k druhé chybě nebo k druhému problému.
A to je otázka vašich přesvědčení, vašeho vlastního nastavení.
Toho, kolik si třeba říkáte ve vaší hlavě, že byste vy sami dali za takovou službu.
Ale problém je, že vy nejste váš zákazník.
A problém je i v tom, že nevidíte tu hodnotu, tu, té, té vaší vlastní práce, kterou těm klientům přinášíte.
Ta hodnota je fakt obrovská.
Představte si třeba, že pracujete pro nějakého klienta, nějakého manažera, který má třeba měsíčně sto tisíc.
A kdyby si to měl navrhnout a zrealizovat ten interiér sám, když pomineme teda, že by to asi nedokázal, protože by na to neměl ty schopnosti a dovednosti, tak já nevím, bude si na to muset vzít dovolenou.
V jeho případě minimálně ten měsíc, protože prostě neví.
Bude ho to stát vlastně mnohem víc času, než by to stálo vás.
Takže on kdyby si vzal na ten měsíc dovolenou, tak vlastně to je ta hodnota toho času, těch jeho, těch sto tisíc korun.
Takže když by ten váš návrh interiéru stál třeba padesát tisíc, tak pro něj je to velice, velice výhodný.
Jo, on vydělá za ten měsíc sto tisíc a vám dá padesát a prostě má hotovej interiér.
Nemusí se ničím zabývat tím, co neumí a vlastně mu to nejde a nešlo by a ten výsledek by stejně nebyl podle jeho představ.
A on se radši bude věnovat něčemu, co ho baví a co dělá rád.
Nebude se pouštět do něčeho, o čem nemá vůbec žádný, žádný představy a neví, jak se to dělá.
Takže ten problém toho špatně nastaveného mindsetu je fakt jako obrovský a je to častá příčina toho, proč si stanovujete ty ceny naprosto neadekvátně.
Ty přesvědčení samozřejmě jako nemůžete za to.
Ty přesvědčení do vás pravděpodobně už nějakým způsobem naimplementovali vaši rodiče tím, jak mluvili o penězích, jak vás vychovávali, jak vás mimoděk učili o těch penězích, jak se s nimi zacházelo, jak se u vás hospodařilo, co třeba pro vás bylo drahé a co ne?
Určitě to souvisí i s vašimi životními zkušenostmi a přesvědčením, které jste nasbírali cestou.
A fakt je toho spousta, co vám může bránit přijímat ty peníze, přijímat tu hojnost anebo vůbec říkat si o peníze.
To je nejčastější problém, který mi lidi říkají, že že mají, vlastně říct si o tu částku, že je to pro ně opravdu prostě příšerně, příšerně těžký a s tím je potřeba něco udělat.
Musíte si to přenastavit v té vaší hlavě a musíte se začít dívat na hodnotu a cenu úplně jinak.
A tohle dá hodně práce.
Může to být těžký, ale já vás v tom rozhodně nenechám samotné, protože teď v listopadu u nás v klubu bude probíhat výzva Změňte svůj finanční mindset.
Tam vás každý den bude čekat jedno krátké video a úkol, který vám zabere fakt jen chvilku, ale věřím, že to bude mít velký efekt na váš finanční život a na vaše podnikání.
Já sama jsem fakt ze začátku podnikání s tímhle hrozně bojovala.
Ty peníze byly jako fakt největší problém, takže jsem se musela projít tím osobním rozvojem, spoustou kurzů, koučinku a tak.
A stále na tom pracuju.
To je jako fakt taková celoživotní práce, učit se mít rád peníze, brát je jako pozitivní energii a tak dále a tak dále.
Takže s tím vám chci pomoct, proto je tady tahle výzva.
Berte to i takovou přípravku na rok 2026.
Až si budete stanovovat ty cíle a kolik peněz chcete příští rok vydělat, tak ten mindset správně nastavený je fakt důležitý, aby ten příští rok a vůbec celá vaše budoucnost pro vás byla plná hojnosti a bohatého přísunu peněz.
Tuhle výzvu můžete získat zcela zdarma.
Když se teď v listopadu přidáte k nám do klubu, výzva bude probíhat deset dní od sedmnáctého listopadu, a pokud chcete do klubu, tak se stačí zapsat na naši VIP listinu a já vám pošlu zprávu, jakmile se klub příští týden otevře.
Ta stránka, kde najdete ten formulář je Jana Pěkná tečka cé zed lomítko VIP.
No a jaká je ta třetí chyba v cenotvorbě interiérového designéra?
Ta chyba je, že nepočítáte, protože na to, abyste si dokázali stanovit tu cenu, jakou vy osobně opravdu potřebujete, abyste byli ziskoví a aby se vám to podnikání vyplatilo, tak na to nepotřebujete žádnou vysokoškolskou matematiku.
A hlavně nepotřebujete opravdu koukat na ty jiné designéry, protože nevíte, jak to oni počítali, jestli to mají správně, jestli to mají špatně a tak dále.
A faktem je, že tohle se ve škole neučí.
Pravděpodobně o tom, jak si stanovit a vypočítat ceny, ale fakt to není složitý.
Pozor, ale to zase souvisí s tím mindsetem, že nesmíte myslet jako zaměstnanec.
Ta vaše hodinová sazba, a to je fakt jako důležitý se v tuhle chvíli jako uvědomit a říct na rovinu, se bude hodně lišit od toho, kolik jste brali za hodinu v zaměstnání.
Bude to mnohem, mnohem vyšší.
Proč?
Protože samozřejmě dneska, jakožto podnikatel nebo podnikatelka si platíte sami zdravotní a sociální.
To za vás dřív platil zaměstnavatel, nemuseli jste nic řešit.
Nemuseli jste si kupovat počítač, na kterém jste v práci pracovali, nemuseli jste si platit software a tak dále a tak dále.
Takže opravdu ta hodinová sazba někoho na volné noze je mnohem vyšší a nesmíte se tomu divit, než když jste pracovali v zaměstnání.
A fakt si jako vymažte z hlavy tuhle myšlenku, že byste vlastně chtěli vydělávat tak nějak podobně, jako jste vydělávali v tý práci, protože to bylo okej.
Vy potřebujete víc, aby vám to fungovalo.
Tak základem vlastně tohohle toho všeho počítání je, že musíte znát svojí hodinovou sazbu.
Err, samozřejmě z hodinové sazby se dá vycházet, můžete ji účtovat klientům, ale já tady nemyslím přímo tu částku, kterou si napíšete někam na webové stránky, že pracujete za tolik a tolik za hodinu, ale vaši vnitřní hodinovou sazbu.
Takový základ, od kterého vlastně se můžete odrazit v těch dalších výpočtech při stanovování cen za projekt podle náročnosti, stanovování cen různých balíčků služeb, konzultací a tak.
A ta hodinová sazba je fakt individuální záležitost.
Můžete nebo musíte do toho určitě zahrnout to zdravotní a sociální, jak jsem zmiňovala daně, to máme všichni stejný, ale pak záleží třeba právě na tom, jaký používáte ten software a kolik stojí.
Jaký máte počítač a hlavně, kdy budete muset koupit nový, to vám nikdo nekoupí.
To si budete muset koupit sami a musíte s tím předem počítat, že na něj budete muset ušetřit předem.
A to by se vám mělo rozhodně pokrýt z těch příjmů na podnikání.
Jo, všechny tyhle věci, i třeba auto se opotřebuje, že jo, ve kterým třeba jezdíte za klientama, takže taky tohleto je potřeba s tím počítat a kalkulovat.
Těch věcí je spousta.
U nás v klubu je lekce o tom, jak si vypočítat tu hodinovku a je to fakt jedna z prvních a úplně zásadních lekcí pro všechno ostatní, co se peněz týče.
No a já mám pro vás dárek a můžete to brát jako dárek k narozeninám klubu, který jsme slavili v říjnu.
Já vám tuhle tabulku uvolnila a můžete se podívat jednak na videonávod, kde mluvím o tom, co která položka znamená, jak si tu cenu vypočítat, na co nesmíte zapomenout a dostanete ode mě excelovou tabulku, kterou stačí vyplnit a vyjde vám jak ta hodinová sazba, tak pak ceny různých služeb a balíčků.
Jsou tam už nastavený rovnou vzorce, takže vám rovnou z toho pak vypadnou různé balíčky služeb a kolik by měly stát.
Pozor, že tahle lekce bude pro vás k dispozici jenom po omezenou dobu, tak neváhejte, využijte příležitost.
Najdete ji na stránce janapekna.cz lomeno hodinovka a bude tam jenom do čtrnáctého listopadu.
A já se vsadím, že když si tu hodinovku vypočítáte, tak pak úplně jednoduše a krásně dojdete k těm částkám, který jsem zmiňovala.
Těch dvacet tisíc, a tak jak jsem říkala, že se ještě dostaneme k tomu, kde jsem to vzala, tak z mý zkušenosti, kdo si to vlastně takhle stanoví, vypočítá, zadá tam všechny ty hodnoty, tak mu nějak tak plus mínus podobné částky vycházejí.
Jako fakt to není moc.
Spíš si myslím, že máte velký prostor ještě směrem nahoru, kam se pohybovat potom, až se právě třeba budete zlepšovat, budete poskytovat lepší služby a tak dále.
Samozřejmě tam je spousta parametrů, na kterých ta cena závisí.
Ale zkuste se teďka zamyslet, kolik hodin vám opravdu trvá navrhnout komplet interiér, a to myslím fakt komplet se vším všudy.
Kolik hodin hledáte vhodné výrobky do toho projektu?
Jak dlouho vlastně řešíte to ideální prostorové rozložení v tom interiéru?
Kolik hodin třeba vytváříte vizualizaci, výkresy, vymýšlíte nábytek na míru?
Vytváříte projektovou dokumentaci?
To je opravdu strašná spousta času.
A určitě vás teď napadá: "No jo, ale já začínám vlastně, tak mi to ještě trvá všechno mnohem déle, než té zkušenější designérce." Jako okay, to samozřejmě se časem zlepší, ale vlastně to funguje v tom freelancingu tak, to taky najdete v té knize Na volné noze, že čím jste vlastně rychlejší a čím vám to jde lépe, tak tím byste měli zvyšovat ty svoje sazby, právě jo.
Takže tohle není argument, proč být ještě levnější.
A já se ještě na závěr vrátím zpátky na začátek, jak jsme mluvili o tom průzkumu trhu, že třeba jdete na ten Google a teď si tam dáte vyhledat interiérový designér cena a projdete si nějaké stránky.
A jak jsem říkala, že to není nejlepší nápad, tak už vidím, že spoustu z vás napadlo: "Tak já se půjdu zeptat umělé inteligence." Tak nemusíte.
Tohle jsem udělala taky za vás a podívala jsem se do ChatGPT a výsledek není taky vůbec potěšující, protože samozřejmě, aby ChatGPT na tuhle otázku mohl odpovědět, tak by musel mít nějaké zdroje informací, z kterých může vycházet.
A my jsme si řekli, že ten český trh je divoký, ten rozptyl cen je obrovský a i ten ChatGPT záleží, na které stránky zrovna, zrovna narazí.
On mi tady napsal, že z dostupných ceníků vyplývá například, že jeden specialistický designér uvádí, že velká místnost se pohybuje v rozmezí osm až šestnáct tisíc korun.
Ovšem on mi tam ještě píše ty zdroje, odkud to vzal.
Takže když já se podívám na ten zdroj, tak je to firma, která dělá pouze a čistě fotorealistické vizualizace.
Takže to není naprosto relevantní informace pro ten návrh interiéru, pro ten projekt.
Ale je to ta informace, jak jsme si říkali, prostě že ta vizualizace interiéru pouze jako taková stojí třeba těch patnáct tisíc korun.
Takže tady s tím by on neměl vůbec, vůbec kalkulovat.
Pak našel nějakou jinou designérku, u které našel obývací pokoj s kuchyní, protože to bylo moje zadání.
Cena za obývací pokoj s kuchyní od devatenácti tisíc korun.
Okay, to už je lepší z mého pohledu.
A pak tady našel další studio, které uvádí ceny podle metrů čtverečních.
Kompletní návrh osm set až dvanáct set za metr čtvereční.
Já osobně teda nemám tenhle způsob stanovení cen úplně ráda.
Musíte to mít hodně propočítaný i podle náročnosti a tak dále.
Ale jde to.
Ale zase je to další způsob stanovení ceny.
A teď já jako nevím, jak už to ten začínající designér, tak vám to dělat podle metrů čtverečních nebo cena a kolik to teda má stát?
Pak ještě píše, že jeden konkrétní ceník uvádí cenu obývací pokoj s kuchyní do třiceti metrů čtverečních jedenáct tisíc devět set.
A já, když jsem klikla na stránky té designérky, tak jsem se zase zhrozila, protože v tom ceníku je napsáno vlastně jako první položka jeden pokoj, obývací pokoj, ložnice nebo dětský pokoj do dvaceti metrů čtverečních, šest tisíc devět set.
Tak, co na to říct?
To je jen o trošku víc než těch pět tisíc, který jsem zmiňovala.
A navíc v té, v té službě, jak je to tady uvedeno, je vytvoření dvou návrhů, dvě varianty, takže spousta času.
Zpracování 3D návrhu, jedna vizualizace a výrobní výkresy za šest tisíc devět set.
To je opravdu prostě neudržitelný a nesmyslný.
Takže z tohohle vycházel ChatGPT.
A, ale co je vlastně potom zajímavý, že mi tady potom jako to nějak sesumíroval.
Samozřejmě mi napsal, že záleží na tom projektu, jak je velký prostor, jestli tam jsou standardní prvky nebo je tam hodně věcí na míru a tak dále.
Jaká je i moje cílovka, segment, jaký je rozpočet třeba klienta, jak rychle to musí být, jak rychle to klient chce, protože samozřejmě i na tom záleží cena.
No a píše mi, že vlastně by ta nižší hranice mohla být od patnácti tisíc, střední dvacet až dvacet pět, vyšší třicet a více.
A pokud by byl prostor velmi rozsáhlý nebo řešení složité a spousta atypických prvků, tak by mohla být cena i nad třicet pět tisíc.
Jo, ale vidíte, z čeho prostě vycházel a že to je obývací pokoj s kuchyní.
Velký prostor, ta kuchyň bude určitě na míru, takže ve výsledku, i když ty zdroje, z kterých čerpal, nejsou úplně, úplně ideální, tak vlastně ta, to jeho číslo potom finální třeba těch pětadvacet až třicet tisíc a více, je to opravdu velkej prostor.
Tak klidně bych se přikláněla k tomu pětatřicet a více už dává nějaký, nějaký trošičku, trošičku smysl, ale opravdu na AI bych se v téhle oblasti úplně taky nespoléhala.
Doporučuji, jak jsem říkala, první věc a primární věc vypočítat si tu vaši vnitřní osobní hodinovou sazbu.
Pak budete mít mnohem, mnohem jasněji.
Takže na stránce jana pěkná tečka cézet lomítko hodinovka do čtrnáctého listopadu máte k dispozici tu tabulku na výpočet.
Tak doufám, že to pomůže.
No a taky doufám, že se potkáme potom od sedmnáctého listopadu u nás v klubu a že se podíváme na ten váš finanční mindset a že ho dokážeme společně proměnit v ten pozitivnější, pozitivně naladěný, abyste si dovolili říkat si o peníze a dovolili si říkat o ty částky, které si opravdu zasloužíte.
Tak děkuju, že jste dneska poslouchali.
Pokud se vám epizoda líbila, budu ráda za jakýkoliv lajk nebo hodnocení nebo komentář na blogu a budu se na vás těšit zase příště.
Mějte se krásně.