Náš klub interiérových designérů vznikl v říjnu 2018. Od té doby ušel velký kus cesty. V tomto díle podcastu vás pozvu do zákulisí, ukážu, co se v klubu dělo poslední rok, pustím vám úryvky z některých přednášek a konzultací a řekneme si i to, jaké plány má klub do budoucna.
Na jaké ukázky se můžete těšit?
- veletrh Interzum
- technické řešení LED osvětlení
- zákulisí oboru tvorby 3D vizualizací
- barevné trendy
- otázky a odpovědi z konzultací
Věřím, že vás tohle nakouknutí do zákulisí (nebo připomenutí, o čem jsme v klubu mluvili, pokud už jste členy) bude bavit.
A já můžu klubu jen popřát do dalších let spoustu dalšího užitečného obsahu, sdílení, přednášek, rad, inspirace a online i offline setkávání, které vám bude pomáhat plnit si váš sen o úspěšné kariéře v interiérovém designu!
Chcete se k nám do klubu taky přidat? Zapište se na VIP seznam a dáme vám vědět, jakmile se dveře klubu pro nové členy otevřou.
Přepis je tvořen automaticky, omluvte prosím případné chyby.
Ahoj, krásný den milé designérky a designéři.
Já vás vítám u téhle speciální epizody, kterou jsem se rozhodla natočit, protože náš klub interiérových designérů teď v říjnu slaví sedmé narozeniny.
Letí to neuvěřitelně a samozřejmě za těch sedm let klub prošel určitě nějakým vývojem a i za ten poslední rok jsme toho v klubu hodně zvládli, hodně zažili.
Měli jsme spoustu zajímavých přednášek, odpovědí v konzultacích a tak dále.
A proto jsem se rozhodla v téhle epizodě vás vzít trošičku do zákulisí.
Pozvu vás k poslechu některých úryvků z přednášek nebo z konzultací. Řekneme si i to, jaké plány má klub do budoucna, na co se můžete těšit.
A věřím, že vás tohle nakouknutí do zákulisí bude bavit, že vás bude inspirovat.
No a já budu moc ráda, když tahle epizoda bude i trošku interaktivní v tom smyslu, že mi třeba můžete napsat na e-mail nebo pod podcast do komentářů.
Co byste rádi v klubu ještě viděli?
Jaké přednášky, jaká témata by vás zajímala?
Co třeba řešíte aktuálně?
S čím potřebujete pomoct?
Protože samozřejmě klub je tady od toho, aby vám pomáhal, aby vám sloužil.
Takže se nebojte a cokoliv vás napadne se mnou sdílejte.
Já budu jedině ráda.
...
Tak já se teď koukám do naší studentské sekce, abych viděla, co jsme za ten uplynulý rok všechno dělali.
A první věc, kterou jsem si vlastně uvědomila je, že u nás v klubu došlo loni v září k poměrně zásadní změně.
Je to sice o maličko víc než ten jeden rok, ale myslím, že teď po tom roce můžu zhodnotit, jak se tahle změna projevila.
A tou změnou bylo to, že já jsem přesunula kurz interiérového designu, který dřív byl samostatný, přímo do členské sekce v klubu.
Takže každý, kdo je v klubu a má variantu klub a kurzy, tak může studovat od základů interiérový design.
A musím říct, že tahle změna, ačkoli jsem z ní měla strach, tak dopadla odborně, protože se ukázalo, že všichni studenti, kteří se takhle do klubu připojili a začali kurzy studovat, opravdu poctivě pracují.
Každý tam má svoji studijní cestu, takže má přesně dané termíny, do kdy by měl dokončit domácí úkoly a podobně.
Takže to opravdu je evidentně motivační a studenti se snaží plnit ty úkoly.
Chodí na konzultační hodiny, kde probíráme jednotlivé práce, ukazujeme si řešení a tak dále.
A funguje to za mě opravdu odborně.
A to je vlastně první z věcí, za který jsem vděčná, že se v klubu krásně daří.
Kurzy startují v klubu vždycky v září a v únoru, ale samozřejmě mezitím vůbec nezahálíme.
Naopak, každý skoro měsíc máme nějakou novou zajímavou přednášku, řešíme nějaké téma, vyrážíme třeba někam do showroomu společně nebo na nějaký veletrh.
A já, když se podívám tady v klubu do sekce design, tak od října loňského roku, co jsme všechno stihli?
Tak za mě určitě byla hodně úspěšná a prospěšná přednáška nebo celé dvou a půlhodinové školení na téma LED osvětlení, protože samozřejmě LED osvětlení je dneska velkým trendem a všichni ho chtějí, ale pro interiérového designéra je velmi důležité znát vlastně ty technické zásady a základy.
Vědět, jak to funguje, kde všude můžu to osvětlení instalovat, jakým způsobem ho můžu instalovat?
Můžu si vymýšlet úžasná osvětlení, kreativní, ale musím vědět, co je možné a jakých efektů třeba chci díky tomu osvětlení dosáhnout.
Ta přednáška měla dvě části.
První byla spíš právě ta technická, protože samozřejmě interiérový designér neřeší jenom to hezké, tu estetiku, ale právě by měl znát i ty technické záležitosti.
A druhá půlka potom byla právě o těch různých designových možnostech.
Co všechno se dá vymyslet?
Tam bylo cílem designéry inspirovat k tomu, aby opravdu byli schopni přijít s různými kreativními nápady a řešeními, co se LED osvětlení týče, tak tady je malá ukázka z té technické části.
Kam s trafíčky nebo ovládáním?
Jsou dvě možnosti.
Buď máte sádrokartonový strop a dá se využít tady tahle věc, anebo máte pevný strop a je třeba si s tím poradit nějak jinak.
Tak teď se podíváme.
Když máme přístup do té horní části, máme sádrokarton nebo minerální podhled, úplně ideální, úplně ideální možnost, způsob jak mít svítidla, která nebudou potřebovat kabel přívodní.
Tak jak vidíte na všech těchto realizacích.
To jsou jako realizace.
To nejsou vizualizace a všechno je napájeno pouze těmi lanky v jedné části plusový přívod, v druhé části mínusový a svítíte.
A dá se to i přes to ovládat. Úplně ideální varianta.
Takže pokud vaši klienti budou mít sádrokarton super, ale pamatujte, že je třeba promyslet osvětlení dopředu, než se bude dávat sádrokarton, než se budou tahat kabely.
Když se dostanete k tomu projektu úplně zavčas, což většinou asi ano, tak je to super, že můžete promyslet si osvětlení jako fakt suprové, designové, často bez přívodních kabelů a všechno schováte nad ten prostor.
Pak to máme trošičku složitější, když máme pevný strop, nebo prostě už máme vyvedený dvěstě třicet volt prostě ze stropu a třeba už je hotový sádrokarton.
Tak je problém.
Buď použijeme nějaké, nějaké právě takové rozetky, ať už klasicky použijete nějaký takovýhle profil, který je v naší nabídce a do něho schováte trafíčko i to ovládání a z toho už jde napájení třeba jenom těmi lanky.
Nebo jde potom z něho nějaký ať už textilní nebo transparentní kabel, který nějak nezavazí v tom prostoru?
Je to bezpečné?
Je to všechno v pořádku.
Buď takováto varianta, nebo se dělají i různé takové kruhové rozety, do kterých zase schováte trafo, schováte i to ovládání a v tom prostoru to tak nevadí.
Ty profily nebo i ty rozetky se dělají v různých barvách.
Pokud chcete, aby se to ztratilo, většinou se to dělá v bílé barvě, takže v tom prostoru to tak jako nevadí, ale dá se to nalakovat na jakýkoliv jiný RAL.
Další varianta schování trafa je přímo do světelného profilu.
Tady tenhleten profil jmenuje se Li-Pod 50.
Je to pět centimetrů široký profil a nec...
Nějaké čtyři centimetry vysoký.
A vy to trafo můžete schovat.
Dělají se takové úzké slimové trafa.
Schováte ho přímo do toho profilu.
A protože je mléčný difuzor, tak jak vidíte prosvětlené, tak jsou i neprosvětlené...
Ne-neprůhledné krytky nebo difuzory, které můžou být v barvě profilu.
Takže vy třeba si řeknete, chci bílý profil prostoru nebo černý profil, ale mám problém, můžu přivést jenom dvěstě třicet a nechci mít na stropě žádnou rozetu. Žádný, žádný kaslík.
Tak udělám to, že přivedu prostě pěkný kabel dvěstě třicet do profilu, tam dám trafo, to trafo v místě překryju tím neprůhledným difuzorem, který může být v barvě profilu a tím pádem vznikne zajímavé světlo, a to napájení mám uvnitř.
Tak nevím, jestli to bylo dost srozumitelné, když jste neměli možnost vidět ty obrázky k tomu v prezentaci, ale myslím, že je na tom krásně vidět právě i to, že to designérství opravdu není jenom o tom, o tom krásném vybírání doplňků, barviček, textilu a tak dále, ale že musíte vědět i tyhle technikálie.
V lednu 2025 jsem pořádala přednášku o barvách a trendech pro rok 2025.
Tahle přednáška je už taková tradiční u nás v klubu.
Pořádám ji každý rok, protože samozřejmě každý rok se ty barevné trendy mění, někam se posouvají, různé firmy vyhlašují různé barvy roku, ale zase to není jen tak o nějakém pozlátku, o tom, že je nějaká jedna barva roku, kterou bychom měli používat.
Tady je zase malá ukázka z toho, o čem jsem v přednášce mluvila.
Tak, takže o čem to dneska bude?
Samozřejmě o barvách, ale pravděpodobně už jste některý barvy roku viděli u nás v časopise, jestli ho procházíte, ale většina z vás, pokud vím, tak jo.
A tu a tam jsme tam zmínili nějakou firmu, která prostě má tu a tu barvu roku.
Nicméně tyhlety barvy roku a ty barvy těch jednotlivých firem nejsou vlastně takovým úplně reprezentativním vzorkem toho, co se na tom trhu děje, protože vlastně každá ta firma si vyhlašuje svojí vlastní barvu.
Většinou to jsou opravdu firmy, který prodávají ty nátěrové hmoty do těch interiérů, nátěry stěn a podobně.
A je to pro ně trošičku tak jako marketingový tah vymyslet nějakou barvu roku, kolem toho možná nějakou paletu, nějaký inspirativní fotky interiérů nám ukážou.
A samozřejmě to má vést lidi k tomu, aby si vymalovali nábytky ve svém interiéru, aby kupovali ty barvy a tak.
Na druhou stranu ale určitě tyhlety barvy roku těch různých firem nejsou nijak vytržený z kontextu.
Jak uvidíte dneska, tak vycházejí vlastně všechny z nějakých globálních vlastně pocitů, stavů ve společnosti, potřeb lidí a tak dále.
Takže to určitě není tak, že by oni si ty barvy nějakým způsobem vymysleli, vylosovali prostě, že barvou roku bude zrovna tahle.
Jak pak uvidíte, tak to samozřejmě všechno souvisí spolu, ale ta jedna barva roku, i kdyby jsme prostě třeba měli oblíbenou barvu PPG třeba a řekli bychom si, jo, tak ta má tuhle barvu roku, tak to je ona, tak to vlastně nestačí, protože máme spoustu lidí, máme spoustu lidí se spoustou různých zájmů a vkusů a nemůžeme je všechny jako hodit do jednoho pytle a říct tak tečka, Pantone, je tady nějaká kávová, tu jste určitě viděli.
A ta se musí prostě líbit všem.
Tak to určitě není.
Proto za mě mnohem lepší je třeba právě sledovat firmy, který jsou nezávislý, který vlastně se na ty trendy dívají globálně. Řeknou nám nějaké globální tendence, kam se ten trh ubírá a jak se to projevuje v těch barvách.
A to nás třeba může pak víc inspirovat.
To se týče nějakých těch barevných celkových palet a ne jenom nějaký jedný barvy roku.
No a zadruhé je to pro nás důležitý, jako interiérový designéry, protože vlastně se dozvíme, co lidi chtějí, co vyžadují, co potřebují, o čem touží a můžeme jim to poskytnout právě tím, že jim třeba nabídneme nějaký konkrétní barvy.
Samozřejmě, v těch soukromých interiérech ty barvy se neproměňují tak rychle a tak často a je to hodně nebo spíš víc individuální ten výběr barev.
Nicméně v těch komerčních prostorech naopak třeba se to mnohem víc dá uplatnit, pokud byste třeba měli navrhovat nějakou restauraci, kavárnu pro určitou skupinu lidí, dejme tomu pro nějaký mladý lidi, který prostě, jak uvidíme, dneska mají nějaký konkrétní potřeby, tak budete vědět, jaký barvy je budou přitahovat, jaký se jim budou líbit a jaký třeba máte v té restauraci použít, nebo baru, třeba, aby se tam cítili dobře a často tam chodili.
Velmi častým hostem u nás v klubu je interiérová designerka Iva Bastlová, která má v popisu práce mimo jiné navštěvovat ty největší a nejdůležitější světové veletrhy, které se týkají interiérového designu.
A vždycky nám přijde potom přednášet o tom, co kde bylo k vidění zajímavého.
Takže, v říjnu pravidelně máme vždycky s ní přednášku z veletrhu Cersaie, což je italský veletrh obkladů, dlažeb a koupelen, který je velmi významný, co se evropského trhu týče.
V lednu vždycky máme přednášku z veletrhu Heimtextil, který, jak už název napovídá, se týká veškerého textilu, ale i třeba tapet v interiéru, který se koná ve Frankfurtu nad Mohanem.
No a třeba v červnu nám Iva přednášela o veletrhu Interzum.
To je možná název, který jste nikdy zatím neslyšeli, ale je to zase velmi důležitý pro interiérové designéry veletrh.
Poslechněte si, co o něm Iva říká.
Tak, veletrh Interzum je důležitý hlavně pro lidi, kteří se pohybují v nábytkářským průmyslu, což jsou samozřejmě výrobci nábytku, ale já si myslím, že vlastně my jako interiéroví designéři, když se specializujeme na zakázkovou tvorbu, to znamená, že my sami individuálně navrhujeme každému tomu klientovi ten nábytek, tak pro nás je to podle mě ještě víc důležitý než pro ty výrobce, protože my tam dokážeme ten progres víc aplikovat než samotní ti výrobci.
Protože co si budeme povídat, oni mají rádi všechno vlastně postaru a velká část z nich se inovacím brání.
A já si myslím, že naším úkolem jako profesionálů je právě tyhlety novinky a zajímavosti, který můžou vylepšit ten nábytek, začít používat, dávat to do projektů a vlastně tím vylepšovat ten interiér tomu klientovi.
Co jako vlastně ten veletrh je?
A tam se vlastně najde všechno právě po stránce kování, to znamená různý výklopy, výsuvy a speciální mechanismy, ale taky o úchytky a osvětlení třeba nábytku a různý jako zdvihací systémy a plošný materiál, hrany, dýhy a tak dál.
A je tam toho obrovský množství.
A určitě bych chtěla zmínit, že i veletrh je bienále, to znamená, koná se jednou za dva roky, což si myslím, že je dobré, protože přece jenom v tom oboru se neudívá tolik nových věcí.
Takže to potom je hodně zajímavý.
No a co dalšího jsme ještě stihli během roku v klubu?
Měli jsme moc zajímavou a užitečnou přednášku s Filipem Hankem o stavebnictví a o základních stavebních znalostech, které by měl interiérový designér mít.
Super byla taky přednáška o řízení a organizaci projektů, kterou jsem pořádala ve spolupráci s platformou Dentsy.
A to je vlastně i další věc, která je úžasná a která vznikla díky klubu.
Tahle spolupráce s platformou Dentsy, protože díky tomu, že v klubu je spousta interiérových designérů, tak já mám od nich tu zpětnou vazbu, co třeba je trápí, co jim chybí, co jim vadí, co řeší stále dokola okolo právě řízení projektů, komunikace s klienty a tak dále.
Takže tady jsme mohli právě dát platformě Dentsy tu zpětnou vazbu přímo z praxe.
A oni jsou skvělí v tom, že ty naše požadavky dokáží zapracovat do té aplikace Dentsy, která si myslím, že je opravdu jedinečná pro interiérové designéry a určitě, určitě ji doporučuji k vaší pozornosti.
Ani o prázdninách jsme nezaháleli, protože jsme dokonce vyrazili do Prahy na školení stěrek Rinesse design a akustických panelů ve Wood Pastě.
To školení stěrek bylo hodně intenzivní a hodně zajímavé, takže tam si myslím, že opravdu naši členové jsou velmi důkladně poučeni zase o tom ne, jak by stěrky měly vypadat, jaké volit materiály, možná a barvy a designy, ale o té technické části věci.
O tom, jaká musí být perfektní příprava pro tu stěrku, kde ji můžeme použít, kdy ji nemůžeme použít, jaké jsou třeba problémy v praxi a tak dále.
V srpnu jsme měli jako hosta architektku a zároveň malířku Mariku Čepkovou, která nám přednášela o tom, jak správně využít umění v interiéru tak, aby podtrhlo jeho charakter a aby byl opravdu tou pomyslnou třešničkou na dortu v interiéru.
No a poslední přednáška teď v říjnu byla o programu Lumion, respektive konkrétně to bylo školení s konkrétními ukázkami, jak pracovat s pluginem Lumion View pro SketchUp.
Ale v rámci téhle přednášky jsme se dozvěděli od Ondřeje Valacha i takové trošku zákulisní informace o tom, jak třeba vůbec funguje to odvětví vizualizací u nás v České republice.
Takže to si můžete teď poslechnout.
Protože ty vizualizace jsou hrozně jako různorodý téma, to je obor, který je strašně divoký.
A my jsme proto vlastně začali dělat i VIZCON.
To je vlastně konference o vizualizacích v Česku a okolí.
Ono teda nakonec tam sjížděli lidi z celého světa, ale my jsme právě nevěděli, jak to s těma vizualizacema je.
Dělali jsme tady ten software, já nevím osm, devět let a potkávali jsme takový lidi, že jsme asi sami nevěřili, že je to možný.
Například v Brně jsme potkali třeba čtyři různý vizualizační studia, který jsou jakoby špičkou, špičkou na světě, který když se podíváte na nějaký obrázek v nějakým časopise architektury, na nějaký render myslím, tak pravděpodobně to je od někoho z Brna.
A to jsme vůbec netušili takovou věc.
Tak jsme udělali tu konferenci.
A ale jako ty, ty přednášející jsou fakt špičky, špičky z různých oborů.
Byl tam třeba člověk z Afry.
Oni zadávali vizualizace u Miru, což je největší jako vizualizační studio, nejvýhlasnější vizualizační studio světa.
Ta vizualizace stojí.
No, to je zapsaný milion, asi milion a půl za ty tři obrázky, co oni dostali.
No jo, byl by to samozřejmě vizualizace za pětistovku, kterou chci udělat v rámci svojí práce, na což je skvělý Lumion 3D view.
Anebo vizualizace, kterou mi ten klient ocení nebo díky které prodám třeba tu věc dráž nebo přesvědčím víc klientů a tak dál.
A ta vizualizace pak se pohybuje od, že standardní cena za nějaký balíček obrázků a třeba krátký video je od patnácti tisíc nahoru za ty vizualizace.
To je taková běžná cena a ten strop je podle mě ten milion a půl.
Ten strop je podle mě ten mír.
Tam nic víc neexistuje podle mě.
Překvapivě ty český studia jako dotahují.
Tam dneska už jsou studia na úrovni toho Miru, který si řeknou za ten obrázek dvě stě tisíc bez problému.
Co se týče podnikání u nás v klubu, tak, a to je právě ten vývoj, jak jsem říkala, za těch sedm let už jsme urazili velký kus cesty.
Takže ten návod, to hlavní o tom, jak podnikat, jak si stanovit ceny, jak řídit projekty a komunikovat se zákazníky, jak třeba sepsat smlouvu s klienty nebo jak dělat marketing, jak být vidět, jak se odlišit od konkurence a tak dále a tak dále.
Tohle všechno už v klubu prakticky zpracované máme a to, o čem je dneska hlavně podnikání je o konzultacích, kdy členové za mnou chodí už s konkrétními požadavky, s konkrétními otázkami, co právě v tom svém podnikání řeší.
Takže tady je třeba ukázka jedné otázky a odpovědi z našich konzultací.
Ta otázka zněla "Co dělat, když příbuzní chtějí vaše služby a vy máte ten vnitřní pocit, že jim to přeci musíte dát zadarmo?" No a co se týče těch peněz, tak tam je to jako hrozně častý.
Samozřejmě, že se na vás obrátí nějaký příbuzný známý.
Prosím tě, já bych potřebovala navrhnout jen tak obývák.
A teď je otázka, jestli oni to opravdu v tu chvíli, kdy se vás na to ptají, jestli jako mají ten pocit, že to pro ně přeci uděláte zadarmo.
Anebo je to zase jako váš vnitřní pocit, že to předpokládáte, že přeci, když jste příbuzní, tak jim to jako přece nebudete účtovat.
Já mám takový pocit, že zase je to, je to ten váš jako vnitřní vnitřní pocit a strach říct někomu o peníze, tím spíš někomu, někomu příbuznému.
Samozřejmě, když budu manželovi navrhovat pracovnu, tak si asi o peníze neřeknu, ale sestřenice manžela už je trošku vzdálenější, vzdálenější příbuzenstvo, takže tam myslím, že si zase jako nemusíte, nemusíte, nebo se nemusíte bát si o ty peníze říct.
Právě proto, že i třeba tady v případě Vendy, ona už je zkušenější, má za sebou spoustu projektů, fakt, fakt už je ten profík, takže tam vlastně bych řekla, že může postupovat dvěma, dvěma cestami.
A to opravdu být jako ta profesionálka zase a trvat si vlastně na tom říct si tu cenu, o kterou si, kterou si zaslouží, protože jako vemte si, kolik času zabere návrh toho interiéru, je úplně jedno, jestli je to sestřenice, nebo je to úplně cizí člověk, ale vám to zabere strašného času.
Tím spíš, že prostě to chcete opravdu udělat profesionálně a pořádně a ne jenom nějak tak hala bala, když je to pro někoho příbuzného, to vůbec ne.
Takže vám to zabere strašně moc času a energie.
Takže opravdu by to ten klient, ať už je příbuzný, nebo ne, měl vlastně ocenit.
Takže buďto opravdu říct, okay, moc ráda pro tebe udělám ten obývák, ale tady jsou prostě moje ceny, který si, který si účtuju a udělám pro tebe opravdu jako perfektní profesionální návrh.
Ale stojí to tolik a tolik.
Nebo můžete říct okay, udělám to pro tebe jako pro každého jiného klienta, ale protože jsi rodina, tak se můžeme domluvit na nějaký, na nějaký snížený sazbě, která bude tolik a tolik.
Tam je ještě to, že vlastně ten příbuzný neví, kolik jsou ty vaše normální sazby, že jo.
Takže tam s tím můžete ještě trošku jako manipulovat a nemusíte dávat třeba vůbec žádnou slevu.
Jenomže to tak třeba na něj bude působit.
A myslím si, myslím, že jemu je to stejně asi jakoby jedno ve výsledku, protože po vás chce tu službu, a pokud za ni není ochotný zaplatit, no tak nad tím nemůžete ztrácet ten čas.
Jedině tak možná, jako když začínáte a byla by to nějaká první, druhá úplně cvičná klientka nebo cvičný klient, kdy si chcete prostě vytvořit to portfolio.
Ale to stačí jeden dva klienti, pak už nikdy, nikdy nedávat nic, nic zadarmo, jo, protože ten čas prostě se vám jako nijak nezhodnotí jinak než tou finanční odměnou.
No, leda by tam byl nějakej jako barter, kterej by vám ale byl prospěšnej, jo?
To není, jako že dostanete čokoládu nebo víno za ten návrh interiéru, to taky takhle jako nejde.
Pokud by třeba jsme tady měli grafičku tečka mezi náma, tak prostě kdyby grafička chtěla navrhnout interiér a za to vám vytvořila prostě logo nebo webový stránky nebo něco, no tak tam asi by se dalo uvažovat o tom, že se to, že se to vyplatí, že ty hodnoty budou na stejný, na stejný úrovni.
Ale jinak peníze jsou super, nejsou nic špatnýho a zasloužíte si je za tu vaši práci.
Jo?
Takže můžete určitě, určitě to říct i...
Zase si to je možný nacvičit.
Nebo si řeknete, že to teda jí napíšete emailem, když to je pro vás jakoby nekomfortní s ní o tom mluvit jako přímo, tak jí to prostě napište třeba emailem a nebo si to nacvičte tu větu, jak jí to řeknete zase předem, ať se v tom cítíte komfortně.
Ale stůjte si zase za tím, jo?
Zase to jsou ty vaše hranice a ty vaše hodnoty, pod který byste neměli, neměli jít.
Takže můžete jí dát nějakou tu slevu, když je to ta rodina.
Ale zase pozor, jako že jo, ona možná vás doporučí pak dál a řekne možná těm svým známým a tak, kolik za to zaplatila.
Tak ať ona to teda prostě ví, že to je pro ni nějaká speciální VIP rodinná sleva, ale nikdo jinej prostě takovou slevu dostat nemůže.
Takže pokud to tak cítíte a je to ok, tak tu slevu dát můžete rodině.
Ale jinak v tom nevidím ani žádnej jako zvláštní důvod.
Ta hodnota tý vaší práce se nezmění tím, jestli to děláte pro sestřenici nebo pro někoho úplně úplně cizího.
Takže ta hodnota je furt stejná.
Samozřejmě máme za sebou v klubu i dvanáct vydání klubového časopisu a rozrůstá se i naše AI knihovna, kde najdete různé tipy a návody na to, jak vám AI v praxi designéra může usnadnit život.
A tím se vlastně dostáváme pomalinku k tomu, co bych ráda, aby se v klubu objevilo v roce následujícím.
Právě s tou AI knihovnou a dalšími tipy a triky budeme pokračovat, protože tady jde ten vývoj neuvěřitelně rychle dopředu.
Každou chvíli je nějaká nová funkce, která by se designérům mohla hodit.
Na druhou stranu samozřejmě pořád jsou věci, které možná ta AI úplně nezvládne tak dobře, jak bychom si představovali.
Některé věci pořád musíme dělat sami, ale určitě je spousta věcí, které se využít dají.
Takže o tom je tahle sekce u nás v klubu.
Abych nezapomněla, tak opravdu jednou z nejoblíbenějších funkcí nebo aktivit v klubu je naše online kavárna.
Ta se koná každý měsíc a je opravdu hojně navštěvovaná.
A je to takové místo, kde se můžete popovídat s ostatními kolegy z oboru, probrat to, co aktuálně se třeba děje na trhu, popovídat si o svých zážitcích, ale i třeba problémech, diskutovat navzájem a tak dále.
A tohle bývají opravdu za celý ten měsíc nejlepší okamžiky a nejlepší sdílení těch zkušeností, protože to je kolikrát opravdu to nejvíc a nejužitečnější, co se vám může dostat.
A vlastně ta kavárna naše je takový malý mastermind.
Nevím, jestli jste slyšeli někdy výraz mastermind, ale mastermind je taková vlastně podpůrná skupina lidí, kteří si navzájem radí, navzájem si pomáhají a tak to vlastně v té naší kavárně tak nějak ale organicky funguje.
A když jsem přemýšlela o tom, co ještě by vám mohlo pomoct, tak i z vlastní zkušenosti, kdy jsem já sama navštěvovala mastermind skupiny, tak vím, že prostě tam dochází opravdu k velkým posunům.
Je to, ten mastermind, opravdu skvělý prostředí pro váš růst.
Funguje to tak, že v té online naší kavárně většinou se potkají lidé, kteří zrovna mají čas přijít do té kavárny.
Mastermind je lepší v tom, že tam máte stálou skupinku několika lidí, se kterými se setkáváte pravidelně.
Pravidelně si radíte.
Můžete ten čas, který tam máte v tom mastermind pro sebe, a to je opravdu jako větší časový blok než třeba pár minut, který máte v tý kavárně, tak můžete opravdu využít na to, zeptat se ostatních, aby vám pomohli s něčím, co zrovna řešíte v tom podnikání.
Ale může to být třeba i něco osobního, něco z osobního rozvoje.
A samozřejmě to skvěle funguje zase na bázi té spolupráce, jak já vždycky říkám.
A je to naše heslo: "Klubové spolupráce je víc než konkurence," tak to tady samozřejmě funguje taky skvěle.
Takže díky tomu, že já jsem si zažila mastermindy a díky tomu, že vidím v té kavárně právě, že to je takový trošičku mastermind, ale ne úplně organizovaný a ne možná tak cíleně zaměřený, jak by to, jak by to mohlo být, tak jsem se rozhodla přihlásit se na tříměsíční výcvik na mastermind leada, abych pro vás mohla já sama vést mastermind skupiny.
A tohle je právě věc, kterou chci do klubu zavést a přivést během následujícího roku.
Takže teď momentálně se pilně učím a trénuji vedení mastermind skupin a jakmile budu certifikovaným mastermind leadrem, tak chci začít mastermind skupiny zapojovat k nám do klubu a dát vám tak jako další možnost, jak se posouvat z mé zkušenosti opravdu jako rychleji a efektivněji.
Samozřejmě v klubu máte strašnou spoustu zdrojů, máte tam ty konzultace, máte tam ty kavárny, ale tohle je ještě vlastně o krok víc a další způsob, jak vám třeba můžu, můžu pomoct v tom vašem rozvoji a v té vaší cestě stát se úspěšnými interiérovými designéry.
No a další věc, kterou bych ještě ráda do osmých narozenin klubu stihla, je kurz, který bych ráda v klubu otevřela a který by byl na téma Jak získávat zákazníky.
Samozřejmě my tam ta témata máme, o marketingu mluvíme, máme tam témata, jak se zviditelnit, jak dělat marketing, koho oslovovat, kdo je váš ideální zákazník?
Ale tenhle kurz bych byla ráda, aby byl takovým opravdu konkrétním návodem krok za krokem, co dělat, abyste si do toho vašeho podnikání přitahovali ty správné zákazníky.
Ale když už vlastně se ozvou v ten okamžik tak, abyste taky dokázali je o svých kvalitách přesvědčit, abyste dokázali tu vaši službu prodat, správně nabídnout a abyste tak díky tomu měli nejenom dostatek zákazníků, ale i dostatek těch nej zákazníků, těch nejlepších zákazníků právě pro vás.
Těch, se kterými se vám bude opravdu skvěle spolupracovat a kteří vás budou pak dál doporučovat.
Takže tohle je zatím možná tak jako mlhavé naznačení toho, o čem to bude, ale nějaký takovýhle podobný kurz určitě můžete, můžete časem očekávat u nás v klubu.
Tak asi by bylo ještě možné o klubu mluvit dlouho, ale já doufám, že na oslavu sedmých narozenin klubu to bylo dostačující a že jste si udělali obrázek o tom, nebo jste si možná připomněli, pokud v klubu jste, co jsme všechno dělali.
Já jsem každopádně moc vděčná za to, jak klub funguje, jak skvělé tam máme členy.
Je úžasné, když se potkáváme potom naživo, ať už na různých klubových akcích nebo na různých veletrzích, na konferencích a tak dále.
Jsem hrozně šťastná za všechny úspěchy, které naši členové mají, a budu pořád dál pracovat na tom, abych jim pomáhala v tom plnění si svého snu.
Takže moc děkuju všem.
Musím tady na tomhle místě poděkovat i těm, kteří se se mnou na klubu podílejí.
A to je moje asistentka Hanka, bez které bych určitě veškerou tu administrativu okolo klubu nestíhala a nezvládala.
Ona je ta, která vám rozesílá všechny e-maily, nastavuje přednášky, posílá vám záznamy z konzultací, zapisuje akce do našeho klubového kalendáře.
Takže Hance moc děkuju a stejně tak děkuju Evě, která je ta, která pro vás každý měsíc připravuje ten krásný klubový časopis se všema těma novinkama a krásnýma fotkama a inspirací.
Takže i Evě moc díky.
A děkuju moc i všem našim členům.
Jste fakt skvělí, skvělá parta, skvělá komunita a je fakt úžasný pro vás klub tvořit a být s vámi na té cestě za vaším snem.
Takže děkuji všem a budu se moc těšit na další rok s vámi.
Mějte se krásně.






