V této epizodě je mým hostem designérka a majitelka koupelnového studia Sofi Design Jana Černegová. Jana se s námi podělila o svou inspirativní podnikatelskou cestu, od prvních krůčků až k vybudování úspěšného showroomu a tak trochu jiného koupelnového studia, než jaké potkáte na každém rohu. Samozřejmě jsme si povídali i o koupelnových trendech, ale hlavně o podnikání, o tom jak vybírat a vést zaměstnance a jak se nabíjet energií a motivovat pro každodenní práci.

 

Co třeba zaznělo v našem povídání? 

 

  • I když máte zdánlivě nekombinovatelné silné stránky, tak určitě existuje něco, co vám sedne a v čem se uplatníte
  • Když hledáte spolupracovníky a kolegy, důležitější než jejich technické znalosti je jejich charakter
  • Lídrem se člověk nerodí, musí se to naučit
  • Značka se tvoří a buduje časem a je hlavně o lidech
  • Firmu nevybudujete díky Instagramu, na začátku je třeba „zvednout zadek“ a za klienty jet
  • „Když máš skvělý produkt, tak ho promuj!“ 
  • Je důležité dělat kroky, i po 1 centimetru, ale stále pokračovat dopředu. Za rok je to 365 cm a to může být třeba právě vaše výhoda oproti konkurenci
  • Že energie dělá energii 
  • Jaký je lék na konzervativnost českých klientů 

 

Jany rady bychom mohli shrnout větou, kterou jsme si spolu řekly až po vypnutí mikrofonu: 

 

„80% procent mého času zabere design, ale v hlavě to musí být 100% podnikání!“

 

Janu a její studio najdete na webu https://www.sofidesign.cz/ a na Instagramu https://www.instagram.com/sofidesign_sro/

 

 

Přepis je tvořen automaticky, omluvte případné chyby.

[00:00:00] Krásný den, milé designérky a designéři. Já vás vítám u další epizody našeho podcastu. Tentokrát jsem si pozvala do podcastu host. A to Janu Černigovou která je majitelkou koupelnového studia Sofi Design. A s Janou jsme si povídali samozřejmě taky trošku o koupelnách, dozvíte se třeba jaké jsou aktuálně v koupelnách trendy, ale povídali jsme si hlavně o podnikání o tom, jaký to je vybudovat takovouhle firmu Tom, jaké je to budovat značku, ale taky třeba o tom, jak si vybírat zaměstnance, jak být dobrým šéfem a třeba taky zjistíte co to znamená že energie dělá energii.
Věřím že v našem rozhovoru najdete spoustu další podnikatelské inspirace Takže se pohodlně posaďte a já vám přeju příjemný poslech.[00:01:00]
Tak dobrý den Jani, já moc děkuju, že jste si našla čas a přišla ke mně do podcastu Dobrý den, zdravím vás všetkých. Já když se kouknu k vám na web, tak vidím, že tam máte napsáno, že už 25 let jste v oboru koupelén a já musím říct, že to obdivuju. Vlastně jakou firmu jste vybudovala a hlavně vlastně brand, že to je značka a že jste vlastně jiný, opravdu to tak vnímám.
Jiný než prostě takový nějaký obyčejný koupelnový studio, který najdeme na každém rohu. A k tomu se určitě dostaneme. Podnikání marketingu a tak dále. Ale prostě na vás je vidět, že vás ty koupelny baví a hodně baví a Já jsem slyšela někde, já nevím jestli jste to někde říkala, že od vás vlastně často klient jako neodchází s úplně černou, bílou nebo béžovou koupelnou jak většinou lidi potom doma mají ale [00:02:00] že rádi často dáváte něco barevného, něco originálního.
Tak schválně co byla vaše nejoriginálnější, nejextravagantnější koupelna?
Tak asi taká nejextravagantnější zážitok bych se podala, a k tomu se věří, že ta koupelně byla asi první Před 13 rokmi jsem byla vlastně těhotná, čekala jsem dcerku a zavolal mi kamarád a vraví, Janí, nemáš náhodou nějaký maličký kusok žltej a modrej mozaiky aby jsem potřebovala aby si to odvězla?
Jednej architektke ona skládá vlastně taký bazén a chcela by, aby to bylo zaujímavé. Tak já jsem vlastně... Sadla do auta, vzala ty vzorečky, odniesla tam tyto kusky, její se to strašně páčilo a keď je člověk vlastně v takovém hormonálném koktejli, tak jsem si vrvela to je zvláštné tak uvidíme. A ona asi za 14 dní volela a vrvela nevrhla jsem nádherné kvety do bazénu z tejto mozaiky je to...
A prekrásné a s tými [00:03:00] cenami, které si mi poslala, to bude asi, já nevím, okolo 800 tisíc a já si vravím, to snad nemůže být pravda, že by se mně v těhotinskom období s tým, že prinesím dve kostičky jako mozaiky něco také to podarilo. No a ono to skutečně vyšlo a potom volala paní architektka, že investorovi se tak strašně páčí Ty nápady a ty mozaiky z kterých byly skladané nádherné kvety, orchidé, růže, že si vlastně z toho dal postavit všetky kůpelně, kterých bylo asi šest a ještě další vzory, obrovské vzory do městnosti jiných a nakonec to bylo obrovský obchod, kde já jsem byla úplně z toho V šoku a bylo to strašně zvláštné, strašně zvláštný krásný don to byl.
Na Prahe 6 samozřejmě ten investor nebyl úplně jako udák a dopadlo to úplně luxusně. Takže to si myslím že to je taky můj největší [00:04:00] jak podnikatelský tak jako zaujímavý zážitok kde si někdo vybral úplně originálnu vec.
Tak to muselo být krásný. A Tak vlastně se pojďme podívat na to, jak jste se dostala vůbec ke koupelnám.
Jaká byla ta
vaše cesta? Tak jíba tak v stručnosti v podstatě jsem byla dobrá na matematiku když jsi v škole a dobrá na nějakou umeleckou cestu A vlastně jsem si vrávala jako se dá matematika a umelecká cesta spojit. Je to taky zvláštné, lebo já jsem inklinovala k hudbe tanci a trošku výtvarného umení a potom jsem išla vlastně na pedagogickou školu a tam jsem študovala odbor vzdělání prvého stupňa a mala jsem specializaciu tělocvik a výtvarku No a ono se to potom tak nějak narodilo, že vlastně keď jsem tu vysokou školu dokončila, tak mi zavolal manžel a vraví on pracoval v stavebnictvě a vraví mi, já ní potrebujem nutně aby jsi mi [00:05:00] pomohla na jednej fasádě.
No a tak se ta matematika umelecké dělo a stavebničná nějak prepojily a mě to zavědlo do firmy která vlastně v roku 1999 vozila kachle z Itálie. A tam to začalo. A najprve mě to strašně nudilo, protože to bylo iba administrativa dohodování kamionů do Itálie a mně se to strašně páčilo a jsem chcela velmi tvůřit, ale oni mali poci, že já ještě jako, nesom tam, ale jsem 24 rokov No a nakonec vlastně ta firma urobila na Vinohredoch krásnou vzorkovnu a mě to začalo bavit tak, že sama jsem chtěla jako obsluhovat těch klientů a něčem vymýšlet a vlastně se připojila ta matematika umelecké a stavebné věci.
Tak přirodzeně se to zrodilo, takže nezůfajte, když si myslíte, že máte nekombinovatelné vlastnosti je to tam, prostě určitě se nájde
něco čeho každému sadně. [00:06:00] Takže teda nejdřív bylo zaměstnání oboru řekněme, a pak už bylo rovnou vlastní firma Sofi Design. No a pre tuto spoločnost já jsem pracovala 9 rokovů.
Já jsem se vlastně po dvou rokoch stala jednatělkou, jsem mala tak 26 rokov, myslím, 25-26 a vtedy jsem zjistila, čo je zodpovednost a mala jsem plně také pláky, že musím urobiť to a tamto a strašně jsem se bála a velmi jsem do toho investovala také jako... Dvoslednost, prostě disciplínu. No a tam jsem se vlastně naučila jako hospodariť s peniazmi a bylo to úplně prirodzené.
Bylo to jako keď doma vám rodiče vejou peniaze a vy jste zodpovedný za to, že jich neutratíte hned v prvý deň. Takže já jsem se vlastně naučila v této firmě No a potom se naše cesty tak trošku rozišly, protože spoluvlastníkom té firmy byl Ital a já jsem [00:07:00] vlastně si vrábila, že už mám okolo 30 rokov a rada bychom měli i něco svoje protože jsem vlastně v té firme byla od rána do večera a on s tím nějak nesuhlasil, tak jsem si vlastně založila vlastnu spoločnost.
A jste tady v Dubči, kde teďka sedíme v showroomu od začátku? Jo
Ne, jsme od začátku na začátku jsme seděli ale byla to krátká chvilka na Prahe 3, asi rok a potom jsme s manželom vlastně koupili tuto budovu která byla v takovém strašném stave a častočně jsme to začali rekonstruovat, ale už to bylo s myšlenkou, že tu vybudujeme, jako keby moju firmu společný showroom, takže ta cesta nebyla úplně jednoduchá
a trvala velmi dlho A jak se vlastně buduje takový studio?
Na začátku předpokládám, nebo si to tak představu že je člověk vlastně sám asi hodně na všechno nebo už jste měli nějaký zaměstnance od začátku?
Já jsem vlastně z předchádzající firmy už mám zkuseno se zaměstnancami, to byla asi část [00:08:00] alebo... Taká zkušenost, která mě bavila ze všetkého nejméněj, ale byla, jako velmi byla jako vyškolila mám protože kedy si nefungovalo tak dobré internet, Instagram, Facebook a začalo to tím že my jsme vlastně volali architektom, designérom a ponukali jsme svoje schopnosti a služby.
Takže to Týto lidi byli přijímané na pozici jako obchodní zástupcov, mali svoje auto, svoj počítáč a byli zaučení na tuto pozici. Ale vlastně jak jsem byla strašně mladá a byla jsem neskusená, tak oni to častokrát zneužívali a já potom jsem zjistila, že já jsem taky policajdna všetkých a to mě strašně nebavilo.
No, začátky jsou kruté prostě tak to je.
No, ale zase... Potřebuje člověk asi nějakou tu motivaci, nějaké to nadšení do toho aby právě jako nepolevil a nevzdal to, když se něco možná malinko [00:09:00] nedarí. No je pravda že, ale dneska už asi máte nějaký takový stabilní tým že vám to i funguje Já se ptám protože my teďka v klubu často řešíme otázku kdy už třeba máme tam designérky, který jsou zkušenější, mají už třeba zaběhlou Praxi, mají spoustu klientů, všechno je super, ale jsou pořád vlastně jedna samotná osoba a už jako cítí, že by potřebovaly nějakého toho zaměstnance nebo jenom kolegu, prostě spolupracovníka k sobě přibrat, ale je tam takovej ten strach jo.
A budu mu se všechno vysvětlit, teď on bude dělat třeba chyby a tak dále, nebudu už já mít vlastně všechno v těch rukách a většinou je tam problém toho nějakého perfekcionalismu, kdy člověk si říká, ale já to přeci udělám všechno sama nejvíc a tak dále. Tak dá se tohle nějak překonat Protože jako a myslím si, že to nejde prostě vybudovat jako větší a větší firmu a vlastně rozvíjet se a vlastně vybudovat nějaký designérky studio, když [00:10:00] prostě by byl člověk pořád sám Tam ten krok vlastně k nějakým těm zaměstnancům být musí.
Ano ano je to
taká cesta na dlhou tráť určitě je to... Strašně vás tyto zkušenosti školují a rozhodně to stojí za to někoho si k sebe přivzít, hoci by to bylo jen formou brigády, alebo dalšího člověka který pracuje jako osvčl a má ještě jinou náplň práce a nějak takhle to jako sklbit dohromady. Ano Vlastně jsem zjistila, že častokrát to nemusí být úplně člověk který je z oboru alebo v škole, my na to, ale strašně důležité je vybrat si k sebe taky jako správný charakter, správného člověka.
Někdy to urobíte intuitivně ani nevíte proč máte taky pocit to bude dobré, ale vždycky je potom potřeba si povedat, čeho od toho očakávate, dať nějaké hranice Protože každá firma by mala bát nějaký taký morálný kodex a povedat si, toto ještě do práce patří ale [00:11:00] třeba si toto už si prosím rieš doma A někedy je velmi často problém to tým lidem třeba spovedať nebo povedať jim to pekně, neurazit jich.
Ale každý kdo například půdníká nebo má nějaké takové zkušenosti tak vlastně tomu rozumě. Proto si myslím že naučit se Nějakou prácu dokáže strašně vela lidí ale mať dobrý charakter, alebo být príjemný, být chápající a jako kolegiální, milující, mať tu zodpovědnost, mať tu disciplínu, mať to jako dobré srdce to je někedy trošku problém nájsť.
Ale myslím si, že teraz taky ty mám a velmi se s něho těším
Tak to je super, to gratuluju. Možná ten strach jakoby těch designérek tam je ještě vlastně v tom, že možná se bojí toho ty změny té pozice že by se vlastně museli stát už nějakýma vlastně manažerkama a už by tolik třeba se nemohli věnovat tomu navrhování ale vy to máte asi pořád [00:12:00] pořád jste vlastně jakoby v tom procesu práce s těma klientama, vybírání obkladů dla žep, věcí do koupelny to úplně nevymizalo předtím Ne,
ne ne, to je, určitě to zabera to designování 80% můjho času ale popřitom se samozřejmě školím, toho se asi dotkneme potom takisto na nějaký marketing, jako oslovať klientov a jako si jako poradit v této obchodné časti, která nie je úplně jednoduchá, ale samozřejmě ještě další věc kterou podívám Potřebujeme jako podotknut je, že vzdělávám se i v tom, jako být tím správným šéfem.
Vlastně i to sama dotkla tahleta otázka že samozřejmě to o vás nenarodí. Člověk potřebuje něco si zkusit, zažít a víc méně určitě se posunout i v rámci toho na nějaké školení, alebo prostě abyste věděli jako na to. A venujeme tomu takisto čas.
Jo, [00:13:00] jo, jo no je to vlastně jako takový osobní rozvoj i toho podnikat, ale že prostě se učí nové schopnosti a dovednosti a bez toho to nejde.
No já jsem někde četla, že máte napsáno možná na Instagram, jestli si myslíte, že pomáhám klientům pouze na základě vlastních zkušeností, tak se milíte, mám za sebou tým odborníků, kteří naopak poradí mě a vyladí mé představy technologicky a dokáží mě postrčit správným směrem. Takže to se mi i právě na tom líbí a je dobrý si to vlastně jakoby uvědomit že ani ten designer vlastně všechno nedělá sám.
A to nevím, nevím jenom za městnance, tady se bavíme vlastně i o širším spektru spolupracovníků a dodavatelů, že jo. A to si taky člověk musí vybudovat takový network.
Je to tak, určitě toto je velmi zásadná věc Máček. Velmi dobrých dodavatelů. A jak tým lidí kteří vám pomáhají, abyste jim verili, aby byli zodpovední, alebo keď se pomíjí, aby to priznali aby v tomto smere to nějaké plochy tam nevězly a pověme si, to nevadí, určitě to [00:14:00] dokážeme vyřešit, poradíme si s tým.
A strašně důležité je mať tým dobrých dodavatelů, prostě perfektných lidí a je pravda že tohle jsem Určitě musela být cibrici a to ničím jiným jako zkuseností prostě nezvládněte. Musíte si vyzkoušet co je dobré, kdo funguje, kdo nefunguje a potom vědíte že na koho se můžete obrátit. A já mám teraz fakt jako skvělých dodavatelů a častokrát mi strašně pomůžou, prostě vyřešají za mě problém, který například už i mně přijde.
Ajaj, to už asi nevyřešíme, ale podarí se to. Většinou se to vždycky jako podarí dobré.
A vlastně s tím podnikáním souvisí i budování značky, což za mě je věc, která vzniká prostě časem, ale zajímalo by mě, jestli... Vlastně ta vaše značka vznikla právě takhle nějak přirozeně nebo jestli se na to nějak zaměřujete, protože právě mi připadá že je to promyšlený, protože říkáte, že nejste prodejci koupelnovýho vybavení jsme designérky, mě se líbí že to máte i všechno vlastně v ženským rodině [00:15:00] na tom webu psaný.
Je to úplně prostě jiný než když je to nějaká neosobní funkce Firma, kde prostě člověk neví na koho narazí, na jakého zaměstnance, který tam zrovna prostě bude prodavač, podavač. Tak by mě zajímalo to budování brandu u vás jak to probíhalo možná nebo probíhá? No,
tak na začátku je pravda, že jsem byla, víc méně já a můj obchodný zástupci, s kterými jsem se vlastně časom Jako rozišla, protože jsem si povedala policajta skutečně robit nechcem, to je to posledné, takže jsem si zaměstnala trošku jiných lidí, kterými vlastně velmi pomáhali, byla to moje rodina dá se povedať, takže jsme za seba jako byli zodpovední, dýchali jsme za seba keď jsme mali nějaké rodinné problémy, aj to jsme si jako povedali, je to důležité a vlastně ani tak trošku netuším že jsem budovala brand, ale víc méně i teraz už V můjom veku, je mi 47 rokov, jsem dospela k tomu že mám jako [00:16:00] takovou nějakou mysel a ta mysel už chce jako toho trošku víc a skutečně bych chtěla ten brand ještě jako doviladit, dotíhnout to, ale
nezačínalo to týmto.
Já si myslím, no že vlastně a tak často si lidi myslí, že budovat brand nebo značku prostě je, že si musím udělat nějaký logo, mít ty webový stránky, že jo, možná nějakej Instagram, ale faktem je, že ta značka prostě Je asi možná spíš o těch lidech o přístupu k zákazníkům, vůbec filozofii toho, jak tu službu třeba poskytují No ale asi je součástí toho i ten marketing, mě by zajímalo protože teďka vás vidím hodně fakt na Instagramu spoustu videí, je to super, ale vždycky to tak asi nebylo, tak jaký byl třeba ze začátku ten marketing a jak se to vyvíjelo pak až do toho bodu k Instagramu
Takže začínalo to úplně obyčajně, že jsme vlastně si [00:17:00] zohnali telefonický schůdský architektov, který jsme něčím zaujali.
Oni schůdku odsuhlasili, naložili jsme vzorečky katalogi a vydali jsme se za nimi. To byla úplně taká otrocká práce, která vlastně i dneska služí a je jedna z nejlepších samozřejmě. Ale vtedy jsme ještě nemaly tak pěkný showroom jako dnes, takže dneska se snažíme těch architektov designerů pozývat k nám.
A všechno jim ukázat lebo do toho auta se to skutečně nevojde. A potom vlastně jak ještě šel čas a všechno se modernizovalo tak já jsem viděla takové video na Instagrame a tam... Taký velmi arogantný typeček jako ho přijímuje moja dcerka, tak vykladal, pokud máš skvělý produkt, prostě tak ho promuj, promuj promuj.
A stále vykladal to jisté dookola. A já si říkám, Já vlastně ten produkt mám já mám krásné veci, mám krásný showroom, ale ty je o mně iba pár lidí, tak bylo by [00:18:00] fajn aby jsem byla trošku známejšia, aby o tých krásných produktoch věděla i širšia verejnost. A takhle to začalo, že jsem vlastně posluchla toho týpečka z toho Instagramu za čemu do dneska děkujem a začala jsem jako ukazovat ty krásné veci, která ta firma vlastně má.
Ale já bych říkala, že mě se líbí i vlastně... To prvodní protože to bylo jako vlastně hrozně chytrý rozhodnutí na tom začátku ne postavit si showroom a teďka venku mít ceduly tady koupelnou studiu a čekat kdo vlastně přijde z té ulice, ale být proaktivní vědět že ten můj vlastně zákazník je ten architekt a designér až v druhém Pádě vlastně potom ten jednotlivec nebo ten konečný zákazník a že vlastně to bylo chytrý, chytrý tah soustředit se vlastně na ty na ty architekty a myslím, že i to dneska je vlastně hodně vaše zaměření, že prostě designéři, architekti u vás najdou ten servis Tu službu a o starostní s technickým řešením třeba těch koupelen, s čímž vy [00:19:00] nám poradíte a pomůžete.
Takže to vlastně funguje pořád ale právě už třeba tím že jste v té fázi, že už tohle funguje, tak vlastně ten další krok další level a dávat o tom vědět těm koncovým zákazníkům, který pak možná svýmu architektu To by nebylo, designérovi řeknou, ale já chci od Sofie designat tu koupelnu Asi
je to tak, bylo by skvělé, máte vlastně podchytěnou i tu širšiu verejnost, aby o nás mála to poňatě.
A vlastně skutečně jako keby náš hlavný cílový klient je architekt a designer, který urobí těch koupelien, alebo dláž je o vela víc jako klasický klient si urobí koupelnu. Laufen urobil takovou študiu raz za dvacet konců 5 rokov, čož pro mě kdybych nemala tu skupinu svojich designérov, by bylo velmi málo.
Ale oni zase kupují různé developerská a investičná byty a častokrát prýdu a povodě si, nechcem čekat na nájomníka v tomto investičném bytě, já nevím, 3 mesiace nebo půl [00:20:00] roka Pojď ani poraď mi, urobme něčo pekné aby to na tých fotkách hněď zaujalo a ta realitka mi to prenáhne okamžitě a to se nám darí, to je super věc.
No ale vlastně jako vést takový kamenný obchod showroom se spoustou materiálu, vzorků a tak dále to taky není vlastně jednoduchý po té každodenní organizační stránce, to věřím že je hodně náročný. Zase na druhou stranu možná nás poslouchá někdo kdo Má takový sen, že by třeba chtěl mít kamenej obchod, ať už s dekoracema, doplňkama, látky, textil a tak.
A co to obnáší všechno? Je
to náročná práca. Musím se přiznat že skutečně věc jako 20 rokov, nehovorím úplně ty začátky to jsem ještě v podstatě nevěděla, kam se jako vykrystalizujeme, ale... Práce je v podstatě skutečně na to zamestnání, což je pro mě jako koníček, ale i nějaký byč taky Myslím vlastně [00:21:00] ráno večer častokrát stávám o pětej o šesté hodině ráno, aby jsem si šla zabehati nebo zašportovat a potom vlastně premýšlím o všetkých týchto skládačkách práce Těch puclíčkoch které musíte spojit dohromady, jako být dobrý šéf, jako věst marketing, jako zohnať klientů, jako máť správné čísla na účti, aby jsem zaplatila všetky ty faktury, které ma čakají jako Vydizajnovat něco aby mě to bavilo, aby to bylo krásné aby jsem z toho byla nadšená.
Všetky ty věci se tak skladají dohromady a oni častokrát přijdou i sami a ta cesta vás tak navedí, že ještě otvoríte další dveře, další dveře a všechno se to prepáje, takže důležité je určitě být nějak disciplinovaný, zodpovědný a když má někdo sen, otvorit si kamenný obchod, Takže doporučujem ale něje to cesta zadarmo.
Něje to jednoduché, ale nikoho od toho jako neodhovárám, protože [00:22:00] když někdo ví, co chce a má nějaký plán a má nějaký sen... Tak potom i ten univerz
vám nějak pomůže. To je pravda, to je pravda. A možná kdybych teda já chtěla začít prostě něco prodávat, mít nějaký ten kamenej obchod, kde třeba začít hledat ty dodavatele mám střela vydat...
Možná na nějaký veletrh něco takovýho. Určitě veletrh.
A potom vlastně zkusit to, netuším v jakém by to bylo obore, v obore nějakého designu, tak samozřejmě veletrh. Čo jsme robili my, samozřejmě zjistěvali jsme si nějaké portfolio toho zbouží, alebo toho tovaru, potom samozřejmě nějaké ceníky, minimálné objednávky, jako fungují, jako často dodávají, vyrábají A potom je to ta zkusenost.
Vy musíte urobit tu zkusenost, urobit ty kroky, vyskúšat to, objednat to, zjistit, jako to funguje a potom hledáte ďalej a tak to vás ten život jako dovedě k něčomu čo [00:23:00] vlastně vyšperkuje tu vašu službu, včetně reklamací kde musíte fungovat úplně perfektně prostě pomalinky, jako každodenným každodenným centimetrom.
Ale za rok je tých centimetrov Při 165 a to je oproti konkurencí například malinká výhoda.
Jo, tu určitě ty malý kroky jsou vlastně jako důležitý a nevzdá to v tom procesu ale asi mít i nějakou jako vizi do toho budoucna. Tak vy už máte krásný showroom, funguje to tady, ale ještě nějaký větší sen, nějaká další vize do budoucna Ano No,
my robíme převážně také maličké projektíky nebo menší rodinné domy kůbelničky a tak.
A vlastně našim klientom úplně nie je developer alebo stavebná firma. Tak jsem si vrávala proč bychom to nemohli jako zlepšit i na službu pro [00:24:00] nějakého takéhoto klienta Protože našim klientem je architekt designer, potom samozřejmě ten konečný klient, ale potom ještě je jedno... A nepreskoumané jako část kde to je developer, stavebná firma, která už staví, alebo robí ty věci jako vo velkom, tak jsem si povedala, proč mě zkusit i něco takéto, protože zase oni se většinou vydají do velkých showroomů.
Nemenovaných typu kůpelňového štúdia a tam ta služba nefunguje, myslím si, tak jako u nás. Možno protože je to tak strašně velké, alebo tých projektov je tak velké že už nemůžu se jako specificky venovat tomu investorovi, tak možno ještě toto by mohl být nějaký taký krok, že by to jako... Zväčšil možná objem tých zakázok aby poklesly naše ceny a tak dále.
Nějak takto bychom ještě mohli to smerovat. Mám tam nějaké a potom samozřejmě mám velký sen stát se jako [00:25:00] najlepším kůpelňovým štúdiou v Prahe.
No to je super, to držím palce. Ale tak našlápnu to máte, protože opravdu tam, já jsem si říkala hodně o tom servisu, že vlastně samozřejmě člověk vás musí někde vidět někde najít Vidět třeba ty realizace a tak, to je nějaký první krok, ale pak si to lidi jako mezi sebou řeknou, že ten servis byl prostě výjimečný a pak už se to samozřejmě ten marketing dělá snadněji, když už je to takhle rozběhnutý.
No ale tak povídali jsme si, že ta práce asi opravdu je náročná a vést vlastně firmu showroom, naprhovat, koupelny a tak dále. Odkud berete pořád tu energii motivaci, čím se dobíjíte a jestli máte možná nějaký koupelnový rituál vlastně.
Tak začním tým kde se dobijám Jsem počula takovou vetu ale je strašně pravdivá [00:26:00] a to je, že energie dělá energii.
A já jsem najprv tomu nerozumela a potom mi to bylo vysvětlené. To, že budeš ležet doma a vravit, že odpočíváš a prepínaš televízor To ti tu energii nedá ale keď si půjdeš zabehat do lesa nebo zacvičit, tak to tě nabije takovou energiou, že potom ty máš chuť jako tvořit, pracovat, vytvárat a už i věci, které ti přijdou jako těžké, třeba zvěst ten tým nebo mít na starosti tu ekonomickou část té firmy, tak zrazu mám pocit, že keď skutečně jako Když cvičím alebo prostě venujem tu hlavu joge, alebo behu, tak normálně ten deň když to urobím ráno, jde tak strašně krásně rychle a všechno tak perfektně odsypa že myslím si, že tu je určitě nějaké tajomstvo toho odkěl beriem tu energii.
Energie
dělá energie. No to je moc hezký, ale je fakt, že když takhle jako třeba čtu nějaký příběhy úspěšných podnikatelů, prostě já nevím v devadesátí [00:27:00] možná sto procent, tak opravdu jako nějakej ten sport nebo nějakej ten aktivní odpočinek je jako hrozně důležitý a je toho nedílnou součástí, takže to určitě věřím věřím, že funguje.
No a co máte tady v showroomu teďka za nějaké úplně wow novinky, na co byste nás nalákal? Vám novinky právě
připravujem, Janička to ještě neubydí, ale za několiko týždňů ano, protože vlastně každý rok chodím na veletrh, ten nejdůležitější je vlastně v Bolonii Čersaj, který preběhá na konci září A septembra, ak by někdo počuval slovensky, tak je někdy také trošku obtížné získat ty vzorky okamžitě Oni se vlastně musí připravit stojánky, které jsou lákavé a krásné.
A vlastně já jsem v fáze, že to teraz všetko premýšlám a objednávám. Narazili jsme na nádherné moránské umyvadla. Doufám, že se mi podarí přivězt nějaké vzorky, tak to [00:28:00] bude jako luxusný kusok. A je jich tam nespočetné množstvo že jim Vlastně jak se hovorí v tých pohádkách že se to oči nevěděli jako... Čo si vybrat, že to bylo všetko tak krásné, tak to je, že si myslím, že odši budu prechádzat a v čem jsou současné nové trendy, tak já myslím že designery budou z toho úplně nadšený, protože minulý rok to bylo trošku také jako barevné crazy a toho roku je to malinko usedlejšie a Opušťa nás úplně jako šedivá farba a drevodekor a vrací se taká ta teplá bežová, kterou intuitivně vlastně všetci máme radí a keď ženy navrhují interiéry, tak jdou do takýchto fareb.
Ta šedá byla trošku taká ponůrá, taká pánská bychom povedala, takže dámy, super, vrací se nám taká ženská energia a jemné farby Něj jsou také vykričané a extrémné [00:29:00] vzory, ale jsou jako jemné, decentné, prostě myslím si, že se vrací na časový design a bude nás to strašně s tím bavit a aj kdyby jsem nešla na veletrý dajme tomu další rok, tak myslím, že toto krásně pokryje velmi dlhé obdobě A ještě čo je fajn to, že byla farebná sanita, to všetci určitě víme, ale malinko nás opušťají také ty čirné a šedivé to jsem vrávala, šedivé farby ale třeba čirné baterie, čirné linky a nahrádzají to jako víc farby luxusnější, alebo...
Tak a líbivější a to je zlatá, růžová zlatá, myslím si, že to nás bude velmi bavit. A i ceny už se zrovnávají v tom, že nebude to tak drahé jako výkryk zlatej ale bude to príjemná zlatá cena.
No tak to je super, to nás určitě nalákalo a kdo bude chtít, tak určitě doporučuji zajít k vám do showroomu a podívat se na novinky, [00:30:00] inspirovat se a možná se i nebát to těm klientům vlastně doporučit trošičku něco zajímavějšího, protože já mám pocit že ty český zákazníci jsou takový konzervativní hrozně a že se často bojí těch barev Je to tak?
Je
to
tak, ale
myslím si, že... S právným navedením designéra můžu skutočně čokoliv. A když jim ukážete možnosti o kterých oni častokrát nevedí, netuší a nevedí ty věci skombinovat, tak vlastně můžu čokoliv. Můžu skombinovat i modru a zelenou farbu Aby to dávalo zmysel aby to bylo na prvý pohled krásné, a když vytvoríte něčo a potom přijde vaše děťa, které do toho vůbec nerozumě barvám, nerozumě designu nerozumě vyskládání ergonomii A pově, maminko to je krásný.
A to je vlastně taký pocit který [00:31:00] si myslím že ten designer věn nabudit u toho konečného klienta který vlastně nemá to vzdělání iba súdí to tak jako s nějakým svojím pocitom. A to si myslím že to je ta správná bodítka jako to urobiť. Že s námi můžete všetko
A nebát se prostě klientům navrhnout něco odvážnějšího uvidíte třeba budete překvapený jak budou reagovat když původně chtěli béžovou šedou a nějaký dřevodekor.
Tak jo, tak já moc děkuji za krásné povídání za typy A inspiraci a i motivaci pro někoho, kdo by třeba měl ten sen a toužil po nějakém větším projektu obchodu svým vlastním kamenem nebo možná e-shopu a podobně. Takže určitě jsme tu motivaci dneska dostali. Moc děkuju, bylo to moc příjemné povídání a doufám že se zase někdy brzy uvidíme.
Děkujem a já a všetkým prajem blas daru, chutě do [00:32:00] práce a energie.
Tak já věřím že se vám rozhovor líbil a že pro vás byl inspirací a pokud vás podcast baví a těšíte se na další díly tak budu moc ráda, když se přihlásíte k odběru podcastu v Apple podcastech nebo na Spotify a nebo mi napíšete nějakou recenzi.
Mějte se krásně a těším se na vás U dalšího dílu.