Jak asi víte, každý týden tady na blogu najdete nový článek. A i když to tak nebylo vždy, od té doby, co píšu články pravidelně se pro mě změnilo k lepšímu hodně. Blogování je a vždycky byla moje srdeční záležitost. Proč by vás to mělo zajímat? Blog by se totiž i pro vás mohl stát velkým pomocníkem na cestě za vaším snem, ať už je jakýkoli. Co jsem se tedy psaním blogu naučila?
- Blog je mocný nástroj. Moje jediná návštěvnost je skrz vyhledávače a články. Je to taky můj způsob jak sbírat kontakty. Je to zdroj super příležitostí – být blíž vám, mým čtenářům, sdílet s vámi, pomáhat vám… Díky blogu mě oslovila spousta zajímavých lidí a přišla spousta zajímavých nabídek…
- Nestačí to dělat tu a tam a nemít plán. Konzistence je hlavní, musí to být pravidelné. I když to může vypadat, že je to těžké. Ale musíte si naplánovat příspěvky třeba na rok dopředu. Krásně je to vidět na mých původních článcích třeba v 2013, kdy jsem psala, když se mi chtělo, když mě něco napadlo… Takže byly dost výpadky a tím jsem ztratila spoustu možností a času, jak se mnohem rychleji dostat na nějaké slušné pozice ve vyhledávání a taky do povědomí lidí.
- Musíte pořád myslet na to, jaký mají vaše články nebo blog smysl. Nemůžete jednou psát o podnikání, jednou o tom, co jste vařili k obědu a pak kde jste byli na výletě. Protože proč by někdo chtěl číst váš blog (pokud by nebyl zvědavý přímo na vás?). Chce tam najít vždy to, co ho zajímá. Mít jasno v tom, pro koho píšete. Já píšu buď pro lidi, kteří touží po tom proniknout víc do navrhování interiérů anebo už v oboru jsou a touží uspět. Tím je jasně dané, jaké články to budou. Možná to nevíte, ale i já jsem si odběhla na čas k psaní blogu o sladkém pečení a nebo o blogování – ale toto jsem striktně oddělila a nemotala to na blog o interiérovém designu, ok? Jaký je tedy účel vašeho blogu?
- I staré články jsou pořád vaše, pořád je někdo může najít. Takže není od věci občas projít zpětně, co jste to vlastně před x lety psali, a jestli byste se pod to taky i dnes podepsali. Je totiž trapas, když vám někdo napíše, že jste něco řekli někdy v roce 2014 a vy dneska vidíte, že to už neplatí. Což mě přivádí k dalšímu bodu.
- Ne každému se budou vaše články líbit, ne každý bude souhlasit. Ale když se budete snažit zalíbit každému, tak to nebude k ničemu. Musíte počítat s tím, že se můžou objevit i negativní komentáře a vy se s nimi musíte poprat. Na druhou stranu se tím ale nesmíte nechat odradit, protože pořád bude víc lidí, pro které budou vaše články užitečné – a pokud ne, pak byste to opravdu měli zabalit. Ale nevzdávejte to po jednom kritickém komentáři, protože
- I kritické komentáře jsou užitečné. V každém se dá najít nějaké ponaučení. I když vy máte pravdu, možná stojí za to nad tím popřemýšlet. Negativních komentářů nemám mnoho, ale jeden mám pořád v hlavě – když mi přišel, probděla jsem noc, byla vzteklá, smutná ale nedalo se s tím nic dělat. Tak jsem se alespoň zeptala sama sebe: Co by se dalo udělat, aby mi už něco takového nemohl nikdo napsat? Ponaučení – psát víc osobních příkladů, příběhů a zkušeností, ne jen jakoby učebnicově (protože si myslíte, jako že musíte vypadat “profi”). Pak vás nikdo nemůže nařknout z opisování, když v tom je váš vlastní příběh.
- Zabírá to hrozně času! :-) ale vyplatí se to. Nejde jen o to napsat článek. Ale najít fotky, napsat klíčová slova, sdílet na sociálních sítích… Ale… Protože bod 1 je táááák důležitý, stojí to za všechnu tu námahu. :-)
Doufám, že vám mé články pomáhají, baví vás, těšíte se na ně. Pokud máte jakékoli náměty a tipy na články, které by vás zajímaly, napište mi!
A z celého srdce vám doporučuji, abyste si taky psali blog – je jedno co děláte, v jakém oboru, ale pokud máte co říct a máte nějaký sen, ta námaha se vyplatí!!!
Milá Jano, váš dnešní článek mě hodně zaujal už proto, že sama si dva roky píšu blog a stále hledám cesty, jak ho zlepšit, Letos jsem ho propojila se svými webovými stránkami začínající designérky a se svým profilem na facebooku. Jelikož blog začal ještě před mým podnikáním, je hodně osobní. Snažím se však dávat témata, která s bydlením souvisí. Zvažovala jsem, zda si nezaložit nový čistě profesní blog, ale pak jsem si řekla, že když se můj potencionální zákazník o mně doví víc, tak by to nemuselo být na škodu pro navázání kontaktu. Vše, co publikuji, jsou mé vlastní fotky a komentáře. Tak jako vás, mě to hodně baví, a snažím se publikovat 3 – 4 příspěvky měsíčně. Navím, jestli to dělám dobře, průměrnou návštěvnost mám 50 denně, komentářů není moc, ale jsou kladné. Co se týká starších příspěvků, ne všechny jsou tak, jak bych je udělala dnes, ale jsou moje a ukazují vývoj.
https://eklektickydomov.blogspot.cz/
Díky,, Jarmilo za komentář! Určitě souhlasím, že i osobnější věci na blogu designéra nejsou od věci – přesně, lidé se s vámi lépe seznámí. Jen je třeba držet nějakou linii těch osobnějších článků… Přesně jak píšete – stále to souvisí s bydlením, takže to dává smysl :-). A 50 návštěv denně je skvělé! Dobrá práce! :-)
Na podnikatelský klub se těším, nejste jediný, který vznikl,snaha o klubové prostředí sdružování designérů nebo jejich soustředění pro práci na jednom místě (HUB) tu už jsou a existují. Tak držím palce, ať se Vám to podaří – narážím na vzkaz na IG.
Děkuji, Diano :-). My se budeme snažit nejenom o to sdružování, ale hlavně vzdělávání – jednak takové to „celoživotní vzdělávání“ a potom podporu v podnikání. Tak snad se bude klub líbit :-)