7 věcí, které jsem se naučila napsáním 300+ článků na blog

autor Jana Pěkná on Květen 1, 2018 in podnikání with 4 komentáře

Jak asi víte, každý týden tady na blogu najdete nový článek. A i když to tak nebylo vždy, od té doby, co píšu články pravidelně se pro mě změnilo k lepšímu hodně. Blogování je a vždycky byla moje srdeční záležitost. Proč by vás to mělo zajímat? Blog by se totiž i pro vás mohl stát velkým pomocníkem na cestě za vaším snem, ať už je jakýkoli. Co jsem se tedy psaním blogu naučila?

  1. Blog je mocný nástroj. Moje jediná návštěvnost je skrz vyhledávače a články. Je to taky můj způsob jak sbírat kontakty. Je to zdroj super příležitostí – být blíž vám, mým čtenářům, sdílet s vámi, pomáhat vám… Díky blogu mě oslovila spousta zajímavých lidí a přišla spousta zajímavých nabídek…
  2. Nestačí to dělat tu a tam a nemít plán. Konzistence je hlavní, musí to být pravidelné. I když to může vypadat, že je to těžké. Ale musíte si naplánovat příspěvky třeba na rok dopředu. Krásně je to vidět na mých původních článcích třeba v 2013, kdy jsem psala, když se mi chtělo, když mě něco napadlo… Takže byly dost výpadky a tím jsem ztratila spoustu možností a času, jak se mnohem rychleji dostat na nějaké slušné pozice ve vyhledávání a taky do povědomí lidí.
  3. Musíte pořád myslet na to, jaký mají vaše články nebo blog smysl. Nemůžete jednou psát o podnikání, jednou o tom, co jste vařili k obědu a pak kde jste byli na výletě. Protože proč by někdo chtěl číst váš blog (pokud by nebyl zvědavý přímo na vás?). Chce tam najít vždy to, co ho zajímá. Mít jasno v tom, pro koho píšete. Já píšu buď pro lidi, kteří touží po tom proniknout víc do navrhování interiérů anebo už v oboru jsou a touží uspět. Tím je jasně dané, jaké články to budou. Možná to nevíte, ale i já jsem si odběhla na čas k psaní blogu o sladkém pečení a nebo o blogování – ale toto jsem striktně oddělila a nemotala to na blog o interiérovém designu, ok? Jaký je tedy účel vašeho blogu?
  4. I staré články jsou pořád vaše, pořád je někdo může najít. Takže není od věci občas projít zpětně, co jste to vlastně před x lety psali, a jestli byste se pod to taky i dnes podepsali. Je totiž trapas, když vám někdo napíše, že jste něco řekli někdy v roce 2014 a vy dneska vidíte, že to už neplatí. Což mě přivádí k dalšímu bodu.
  5. Ne každému se budou vaše články líbit, ne každý bude souhlasit. Ale když se budete snažit zalíbit každému, tak to nebude k ničemu. Musíte počítat s tím, že se můžou objevit i negativní komentáře a vy se s nimi musíte poprat. Na druhou stranu se tím ale nesmíte nechat odradit, protože pořád bude víc lidí, pro které budou vaše články užitečné – a pokud ne, pak byste to opravdu měli zabalit. Ale nevzdávejte to po jednom kritickém komentáři, protože
  6. I kritické komentáře jsou užitečné. V každém se dá najít nějaké ponaučení. I když vy máte pravdu, možná stojí za to nad tím popřemýšlet. Negativních komentářů nemám mnoho, ale jeden mám pořád v hlavě – když mi přišel, probděla jsem noc, byla vzteklá, smutná ale nedalo se s tím nic dělat. Tak jsem se alespoň zeptala sama sebe: Co by se dalo udělat, aby mi už něco takového nemohl nikdo napsat? Ponaučení – psát víc osobních příkladů, příběhů a zkušeností, ne jen jakoby učebnicově (protože si myslíte, jako že musíte vypadat “profi”). Pak vás nikdo nemůže nařknout z opisování, když v tom je váš vlastní příběh.
  7. Zabírá to hrozně času! :-) ale vyplatí se to. Nejde jen o to napsat článek. Ale najít fotky, napsat klíčová slova, sdílet na sociálních sítích… Ale… Protože bod 1 je táááák důležitý, stojí to za všechnu tu námahu. :-)

Doufám, že vám mé články pomáhají, baví vás, těšíte se na ně. Pokud máte jakékoli náměty a tipy na články, které by vás zajímaly, napište mi!

A z celého srdce vám doporučuji, abyste si taky psali blog – je jedno co děláte, v jakém oboru, ale pokud máte co říct a máte nějaký sen, ta námaha se vyplatí!!!

 

Jana Pěkná

Učím interiérový design a designérům pomáhám rozjet jejich úspěšné podnikání. Můj příběh si můžete přečíst zde.