Nedávno jsem poslouchala rozhovor s jednou interiérovou designérkou (jmenovat nebudu). V jednu chvíli, když byla řeč o tom, jak hledá své klienty, řekla větu, která mě okamžitě zvedla ze židle:
„Mám své webové stránky, ale to je tak vše, co mohu dělat. Musím čekat, až mě někdo najde a osloví.“
Vážně? Myslíte si, že stačí mít webové stránky a pak se pohrnou zakázky? Abych nekřivdila, ona designérka to tak úplně doslova nemyslela, mluvila také o tom, že její zakázky pochází hlavně z referencí, doporučení. Ale odkud se vezmou ti první zákazníci? Věřte mi, že z webu to asi nebude…
Internet nám dnes v podnikání neuvěřitelně pomáhá a webová stránka je opravdu důležitá. Ale nedělejte si iluze, že jakmile ji budete mít hotovou a online, začnou volat lidi. Pravda je, že vás prostě nikdo nenajde.
Pokračování článku je pouze pro členy Online designérského klubu.
Chcete – li pokračovat ve čtení, staňte se členem a zaregistrujte se.
Jste již v klubu? Přihlašte se.
A kdo budete odvážný, napište nám výsledek vašeho cvičení do komentářů! Rovnou si tak můžete procvičit vystoupení z komfortní zóny :-).
Foto: Oh Tilly
Pro mně, užitečný článek, díky. Zkusím o tom popřemýšlet…
Není zač, jsem ráda, že jsem Vás inspirovala :-)
Ahoj Jani a ostatní čtenáři, jsem ráda, za toto téma. Práce a zakázky jsou takřka všude, jen je vidět, vidět příležitost a umět jí chytit za pačesy. Pro inspiraci .. co třeba začít tam kde by jste chtěli nebo začínáte odebírat zboží, dekorace, dejte tam své vizualizace s těmito produkty a prodejci za tuto reklamu nebudou mít nic proti, když k tomu připojíte své prezentace….
Zamyšlení na tím pro koho chcete pracovat a komu chcete zpracovávat interiér je alfou a omegou.. musíte se zamyslet, kam ti lidé chodí, kde mají čas si všimnout Vaší práce a oslovovat je takovým způsobem, aby Vás chtěli oni…
Pěkný den
Ahoj Lenko, díky za inspiraci!! Spolupráce s různými studii je opravdu zajímavá (zejména pokud nemají vlastního designéra). A je to tak – stačí se pořádně dívat kolem sebe :-). Být aktivní a třeba ze začátku zkusit více způsobů a míst, kde lidi oslovit a zjistit, co vám bude fungovat…
Dobrý den,
myslím, si, že máte Jano naprostou pravdu, že internet a webové stránky nejsou tím hlavním a prvotním impulsem, jak získat klienty. A platí to pro všechny obory bez rozdílu. Podle mě, je nejdůležitější doporučení, reference od lidí a webové stránky potom slouží potecionálním klientům k náhlednutí do Vaší tvorby, seznámení se s Vaším stylem, řekněme k ověření onoho doporučení. Určitě je důležitá orientace na klientelu Vašemu stylu blízkou, prezentace v tomto okruhu lidí, např. když budu ráda tvořit pro děti, tak je důležité, aby se o mě dozvěděly maminky v různých klubech, školičkách, dětských akcích, obchodech s dětským nábytkem a vybavením atd. A neméně důležitá je i forma prezentace.
Přeji krásný den.
M.
Děkuji Michaelo, napsala jste to naprosto skvěle :-). Webová stránka slouží k ověření doporučení – to je moc hezky řečeno!
A ještě jedna věc je důležitá – vytrvalost a důslednost. Nestačí jednou někam zajít, jednou někde dát letáček… Musí to být pravidlenou součástí vaší práce – dávat o sobě pořád vědět by mělo být vaší prioritou.
A ještě mě napadá – důležité je taky motivovat vaše zákazníky, aby vám ta doporučení dávali, aby o vás mluvili – respektive aby na vás, po skončení zakázky, nezapomněli. Měli bychom s bývalými klienty udržovat nějaký kontakt (třeba jednou za čtvrt roku poslat email s ukázkami realizací, které jste za poslední dobu udělali apod.). Nebo tu a tam poslat nějaký inspirativní článek… Někdo může slyšet i na provizi z budoucí jím doporučené zakázky…
Hezký večer vám všem. Čtu vás všechny s velkou zvídavostí. O to víc že je to přesně to, s čím sama hrozně bojuju a mám problém – tj. umět se nabídnout, vyprezentovat svoji práci… A netýká se to primárně designérské činnosti, ale všech profesí obecně. Vím že není dobře „sedět v koutě“. Dokonce vím kam, jak, ale najít v sobě tu odvahu možná sebevědomí, to je něco, co se ve svém věku ještě pořád učím. :)
Děkuju za komentář, Ivo. Stále více vidím, že ten strach vykročit, sebrat odvahu, je velmi častý. Asi s tím, třeba tady na blogu, budeme muset něco víc dělat :-). Budu se snažit přinášet další tipy a inspiraci!
Ale už jenom napsat sem komentář, říci to nahlas, přiznat si, že s tím mám problém, je velký krok kupředu. Gratuluji k tomu a jen tak dál. Klidně malými krůčky, ale pořád kupředu :-)
Dobrý den všem.
Jsme M&DE design spolu s kamáradkou jsme navštívily víkendové školení o interiérovém designu a pak si řekly jdeme do toho, a vrhly jsme se na to, také plánujeme e-shop, který se brzy spustí. Dostaly první nabídku na kamenný obchod a jeho dotvoření a doladění, taky nějaký pokojíček pro děti a věříme, že nám přinesou krásné recenze a nám se práce rozjede. Důležité je mít vášeň teda aspoň pro nás, od mladého věku nás to baví, a šly jske si zatím. S lidmi je těžké pracpvat a často je to jen psaní, vysvětlování, apod. Ale my máme radost i z toho, že mám někdo napíše a zeptá se :)
Denča
Super, holky! Sleduji vás na Instagramu a Facebooku a držím vám palce! Máte našlápnuto a věřím, že s vaším nadšením se bude jen dařit :-)
Dobrý článek, hold poslední dobou je tak těžké se dostat do popředí ve vyhledávači, že už existuje spousta firem typu. https://www.mediaunit.cz/ kteří dělají takovouto práci za Vás…
Hmm, no nevím no. Jestli to dělají tím, že spamují v komentářích na blozích, tak by se mi s nima moc spolupracovat nechtělo… A taky začínající designéři nemají obvykle finance na takové investice. Proto je tento článek hlavně o tom, že to jde dělat i offline, osobním kontaktem a mluvením s lidmi. Internet je fajn, ale není to všespásné…