Nečekejte, až vás někdo najde!

autor Jana Pěkná on Únor 21, 2017 in praxe designéra with 12 komentářů

nečekejte-až-vás-najdou

Nedávno jsem poslouchala rozhovor s jednou interiérovou designérkou (jmenovat nebudu). V jednu chvíli, když byla řeč o tom, jak hledá své klienty, řekla větu, která mě okamžitě zvedla ze židle:

“Mám své webové stránky, ale to je tak vše, co mohu dělat. Musím čekat, až mě někdo najde a osloví.”

Vážně? Myslíte si, že stačí mít webové stránky a pak se pohrnou zakázky? Abych nekřivdila, ona designérka to tak úplně doslova nemyslela, mluvila také o tom, že její zakázky pochází hlavně z referencí, doporučení. Ale odkud se vezmou ti první zákazníci? Věřte mi, že z webu to asi nebude…

Internet nám dnes v podnikání neuvěřitelně pomáhá a webová stránka je opravdu důležitá. Ale nedělejte si iluze, že jakmile ji budete mít hotovou a online, začnou volat lidi. Pravda je, že vás prostě nikdo nenajde.

Pokračování článku je pouze pro členy Online designérského klubu.

Chcete – li pokračovat ve čtení, staňte se členem a zaregistrujte se.

Jste již v klubu? Přihlašte se.

A kdo budete odvážný, napište nám výsledek vašeho cvičení do komentářů! Rovnou si tak můžete procvičit vystoupení z komfortní zóny :-).

Foto: Oh Tilly

 


12 Responses to “Nečekejte, až vás někdo najde!

  1. Ahoj Jani a ostatní čtenáři, jsem ráda, za toto téma. Práce a zakázky jsou takřka všude, jen je vidět, vidět příležitost a umět jí chytit za pačesy. Pro inspiraci .. co třeba začít tam kde by jste chtěli nebo začínáte odebírat zboží, dekorace, dejte tam své vizualizace s těmito produkty a prodejci za tuto reklamu nebudou mít nic proti, když k tomu připojíte své prezentace….
    Zamyšlení na tím pro koho chcete pracovat a komu chcete zpracovávat interiér je alfou a omegou.. musíte se zamyslet, kam ti lidé chodí, kde mají čas si všimnout Vaší práce a oslovovat je takovým způsobem, aby Vás chtěli oni…
    Pěkný den

    • Ahoj Lenko, díky za inspiraci!! Spolupráce s různými studii je opravdu zajímavá (zejména pokud nemají vlastního designéra). A je to tak – stačí se pořádně dívat kolem sebe :-). Být aktivní a třeba ze začátku zkusit více způsobů a míst, kde lidi oslovit a zjistit, co vám bude fungovat…

  2. Dobrý den,
    myslím, si, že máte Jano naprostou pravdu, že internet a webové stránky nejsou tím hlavním a prvotním impulsem, jak získat klienty. A platí to pro všechny obory bez rozdílu. Podle mě, je nejdůležitější doporučení, reference od lidí a webové stránky potom slouží potecionálním klientům k náhlednutí do Vaší tvorby, seznámení se s Vaším stylem, řekněme k ověření onoho doporučení. Určitě je důležitá orientace na klientelu Vašemu stylu blízkou, prezentace v tomto okruhu lidí, např. když budu ráda tvořit pro děti, tak je důležité, aby se o mě dozvěděly maminky v různých klubech, školičkách, dětských akcích, obchodech s dětským nábytkem a vybavením atd. A neméně důležitá je i forma prezentace.

    Přeji krásný den.
    M.

    • Děkuji Michaelo, napsala jste to naprosto skvěle :-). Webová stránka slouží k ověření doporučení – to je moc hezky řečeno!

      A ještě jedna věc je důležitá – vytrvalost a důslednost. Nestačí jednou někam zajít, jednou někde dát letáček… Musí to být pravidlenou součástí vaší práce – dávat o sobě pořád vědět by mělo být vaší prioritou.

      A ještě mě napadá – důležité je taky motivovat vaše zákazníky, aby vám ta doporučení dávali, aby o vás mluvili – respektive aby na vás, po skončení zakázky, nezapomněli. Měli bychom s bývalými klienty udržovat nějaký kontakt (třeba jednou za čtvrt roku poslat email s ukázkami realizací, které jste za poslední dobu udělali apod.). Nebo tu a tam poslat nějaký inspirativní článek… Někdo může slyšet i na provizi z budoucí jím doporučené zakázky…

  3. Hezký večer vám všem. Čtu vás všechny s velkou zvídavostí. O to víc že je to přesně to, s čím sama hrozně bojuju a mám problém – tj. umět se nabídnout, vyprezentovat svoji práci… A netýká se to primárně designérské činnosti, ale všech profesí obecně. Vím že není dobře “sedět v koutě”. Dokonce vím kam, jak, ale najít v sobě tu odvahu možná sebevědomí, to je něco, co se ve svém věku ještě pořád učím. :)

    • Děkuju za komentář, Ivo. Stále více vidím, že ten strach vykročit, sebrat odvahu, je velmi častý. Asi s tím, třeba tady na blogu, budeme muset něco víc dělat :-). Budu se snažit přinášet další tipy a inspiraci!

      Ale už jenom napsat sem komentář, říci to nahlas, přiznat si, že s tím mám problém, je velký krok kupředu. Gratuluji k tomu a jen tak dál. Klidně malými krůčky, ale pořád kupředu :-)

  4. Dobrý den všem.

    Jsme M&DE design spolu s kamáradkou jsme navštívily víkendové školení o interiérovém designu a pak si řekly jdeme do toho, a vrhly jsme se na to, také plánujeme e-shop, který se brzy spustí. Dostaly první nabídku na kamenný obchod a jeho dotvoření a doladění, taky nějaký pokojíček pro děti a věříme, že nám přinesou krásné recenze a nám se práce rozjede. Důležité je mít vášeň teda aspoň pro nás, od mladého věku nás to baví, a šly jske si zatím. S lidmi je těžké pracpvat a často je to jen psaní, vysvětlování, apod. Ale my máme radost i z toho, že mám někdo napíše a zeptá se :)

    Denča

    • Super, holky! Sleduji vás na Instagramu a Facebooku a držím vám palce! Máte našlápnuto a věřím, že s vaším nadšením se bude jen dařit :-)

    • Hmm, no nevím no. Jestli to dělají tím, že spamují v komentářích na blozích, tak by se mi s nima moc spolupracovat nechtělo… A taky začínající designéři nemají obvykle finance na takové investice. Proto je tento článek hlavně o tom, že to jde dělat i offline, osobním kontaktem a mluvením s lidmi. Internet je fajn, ale není to všespásné…


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Tato stránka používá cookies v souladu s Podmínkami ochrany osobních údajů. Pokračováním s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close