Když jsem začínala podnikat jako interiérová designérka, žila jsem dost dlouho v mylné přestavě, že když budu mít krásné webové stránky, tak klienti si mě najdou a bude vše super. Díky tomu jsem dnes expertem na WordPress (i když i to se hodí :-)), ale ztratila jsem neskutečné množství času tvořením a neustálým vylepšováním webových stránek. Psala jsem taky články na blog, sdílela je na Facebooku. Ale zákazníci nikde.
Bylo by úžasné, kdyby zákazníci „chodili sami“, přišli jako nějakým kouzlem na náš web, nadchli se pro naší práci a nemohli se dočkat, až s námi začnou pracovat na svém projektu.
Problém je, že takto to nefunguje. Vysněný klient totiž nemůže jen tak přijít, když ani vy sami nevíte, kdo vlastně váš vysněný klient je a jak vypadá.
Takže co dělat?
Pokračování článku je pouze pro členy Online designérského klubu.
Chcete – li pokračovat ve čtení, staňte se členem a zaregistrujte se.
Jste již v klubu? Přihlašte se.
Foto: Pixabay.com
Milý deníčku,
naše dvě děti se od nás před časem odstěhovaly a my s manželem jsme se rozhodli, že si zrekonstruujeme byt. Chtěli bychom bydlení příjemné, ale zároveň trochu atraktivní, kde by se líbilo nejen nám, ale i občasným našim návštěvám. Oba si představujeme interiér moderní, ale já mám přece jen raději trochu romantiky, zdobnosti a pastelové barvy, zatímco manžel upřednostňuje spíše praktičnost, strohost v zemitých odstínech. Přemýšlím tedy, jak to vše skloubit, abychom oba byli spokojení a navíc, aby se u nás našlo hezké místo na hraní a někdy i pro přespání pro naše dvě vnoučata. Nevím si s tím bohužel rady, marně kupuji časopisy o bydlení, všechno je tam buď příliš výstřední nebo prostě nevhodné do našeho panelákového 3+1. Snad najdu někoho, kdo by uměl najít „kompromis bez kompromisů“, a my s manželem bychom si mohli po návratu ze zaměstnání užívat klidnou atmosféru v pěkném a zároveň pohodlném bytě. Iveta
Vynikající! Děkuji za sdílení! Teď se na tuto skupinu opravdu zaměřte. Jděte tam, kde se obvykle pohybují! Mimochodem – nevím zda to fugnuje i u Vás – ale často platí, že náš ideální zákazník bývá určitou verzí nás samotných. Možná jsme sami někdy byli v podobné pozici a řešili podobný problém. Díky tomu se můžeme lépe vžít do pocitů a situací našich zákazníků.
…moc moudrá veta_,,zakaznik urcitou verzí nás samotných“:-) Cilova skupina je obvykle našim reflexním zrcadlem.Když takovou najdeme pak ma všechno smysl.Dekuji Jano, mate dobré postrehy.-)
iva Strbova
Přesně tak, Ivo. Děkuji za komentář!
Skvělý článek, Jano!
O stanovení si ideální zákazníka jsem slyšela už mnohokrát. Ale v tvém podání a příkladu jsem konečně zjistila jak na to! Děkuji za skvělý tip a inspiraci. Myslím si, že tento způsob se dá využít i v jiných oborech :)
Přeji krásné a pohodové dny
Ahoj Jitko! Určitě, tohle funguje naprosto v jakémkoli oboru!
Milý deníčku,
koupili jsme s mým mužem vysněný domek,ale když jsme do něj postupně začali stěhovat nábytek, zjistili jsme,že to jaksi nefunguje. Původně nám kuchyň připadala velká a vstupní prostor dostatečný, ale teď se nám nedaří vše zařídit podle našich představ. Taky koupelna není úplně ideální a pračku do ní dávat nechceme. Možná to bude chtít nějaké stavební úpravy, posunout nebo zrušit příčku, možná by se to dalo řešit jen nábytkem na míru? Čas mně tlačí, manžel už by rád měl hotovo a já si nevím rady s řešením. Nechci utratit peníze zbytečně a také se nechci vzdávat snu o pěkném a funkčním bydlení a žít v nějakém kompromisu. Vždyť kvůli lepšímu bydlení jsme přeci domek kupovali.Chci najít odborníka, který mi představí možná řešení, odhadne finanční náročnost a já se pak budu moci rozhodnout bez obav z výsledku. Magda.
„Nechci utratit peníze zbytečně a také se nechci vzdávat snu o pěkném a funkčním bydlení a žít v nějakém kompromisu.“ To je geniálně řečeno. Super! Tady máte „hlavní větu“ na svůj web apod. – to, co k Vám přitáhne právě ty Vaše ideální klienty :-). Samozřejmě větu upravte tak, aby promlouvala přímo k lidem a řekli si „to jsem přesně já!“
Milý deníčku,
Jsem žena středního věku, která se celý život věnovala manželovi a dětem, pro kterou rodina byla vším. Pečovala jsem s láskou o všechny své bližní a vytvářela z domova rodinné hnízdečko, kde by se všichni cítili dobře. Léta ubíhala, děti odrostli a odstěhovali se do svých vlastních domovů, mají své vlastní rodiny a vytvářejí si své vlastní domovy. Zůstala jsem sama a rozhodla se věnovat čas sobě a svým snům. Přestěhovala jsem se do malého bytu, který bych si ráda zařídila poprvé v životě jen podle svých vlastních představ. Chtěla bych domov s duší, kde by bylo hned poznat, jaký člověk v něm bydlí. Ráda bych se utahaná z práce vracela do oázy klidu, harmonie a pohody, kde načerpám novou sílu a energii. Ráda čtu, knihy jsou mojí vášní, ráda pěstuji bylinky, používám je nejen v kuchyni, ale vytvářím i svou vlastní kosmetiku, baví mě kreativní tvoření.
Mám začít s celkovou rekonstrukcí, nebo by stačilo udělat pár úprav? Vždyť tohle křeslo mám tolik ráda a nechci se ho vzdát. Ale hodí se k té nové sedačce, kterou jsem tuhle viděla v obchodě a po které toužím? Potřebuji poradit, vytřídit své nápady, sjednotit styl bydlení, pomoci s vybíráním nábytku, doplňků a dekorací. V obchodech toho mají tolik….
Ráda si objednám profesionála, ale chci si být jistá, že mi pomůže zařídit můj domov tak, aby v něm byl otisk mé duše…
No Jani, není to ještě perfektní..ale tak nějak:-) Co Vy na to prosím? Lenka
Já bych řekla, Lenko, že je to perfektní! Je to moc hezky napsané, úplně se vžívám do pozice té ženy a věřím, že když s tímhle textem budete dál pracovat, budete přitahovat právě takové skvělé klientky!
A mimochodem, tahle věková skupina s odrostlými dětmi je skvělá cílovka, protože už mají víc peněz, nemusí se bát, že malé děti zařízení zničí… Takže super!