Asi před měsícem měli studenti v našem kurzu Základy designu interiérů za úkol obejít obchody a showroomy a seznámit se s nejrůznějšími materiály. A i když je to neuvěřitelné, některé studentky se vrátily zklamané. Ne kvůli tomu, že by nenašli bohatou nabídku, ale proto, že v obchodech se jim nikdo moc nechtěl věnovat.

Což naprosto nechápu.

Možná to jsou ojedinělé případy. Kdysi jsme ale s jednou paní na toto téma diskutovali a ona řekla že v obchodech nejsou prodavači, ale “podavači”. A měla možná v mnoha případech pravdu. Chcete věc xy? Ok, tady ji máte. A konec.

Samozřejmě nechci paušalizovat, myslím, že je velká spousta obchodů a obchodníků, kteří se klientům věnují, vše vysvětlí, ukážou, doporučí… V některých obchodech je i rovnou služba interiérového designér.a  Ale asi je i spousta takových, kam například přijdete koupit sedačku, oni Vám možná ukážou vzorník potahových látek a nechají vás s tím, ať se rozhodnete, co chcete.

Proč se takový prodavač nezeptá, co už doma máte? Proč se nesnaží sladit vybíraný kus zařízení s vaším stávajícím? Proč vám nedoporučí k té skvělé nové sedačce ještě konferenční stolek a dekorační polštářky?

Jednou věcí je samozřejmě přístup samotného prodavače. Možná má pevný plat a je mu to jedno, kolik u něj nakoupíte. Možná nemá prostě dost zkušeností s prodejem, nemá ten “drive” a neumí prodávat.

A možná mu nikdo neřekl hlubší souvislosti při zařizování interiérů. Že nejde koupit jen sedačku, ale že ta sedačka je část celku, který musí ladit jak barevně a stylově, tak i s naturelem uživatelů, kteří s tou sedačkou nakonec budou doma žít. Nemluvě o tom, že se do prostoru musí vejít :-).

Představte si, kdybyste přišli do obchodu pro tu zmíněnou sedačku a prodavač by se na místo toho, aby hned ukazoval konkrétní výrobky, zeptal, jak to u vás doma vypadá, co už tam máte, jak velká je místnost, kterou zařizujete… Jaký styl se vám líbí? Jaký je váš životní styl? A kdyby vám pak k té sedačce doporučil ještě další ladící výrobky? Neodcházeli byste z obchodu nadšení?

Proto myslím, že by bylo fajn, kdyby obchody s nábytkem a bytovým vybavením měli poučený pesonál, který absolvoval nějaký podobný kurz interiérového designu jako je ten náš (nebo přímo ten :-) ). Věděli by pak, na co všechno je potřeba se klientů zeptat. Věděli by, co s čím sladit. Uměli by třeba udělat jednoduchou vizualizaci… Otevřeli by se jim nové obzory, zlepšily prodeje a hlavně, měli by více mnohem spokojenějších zákazníků, kteří by se vraceli a doporučovali je dál…

Máte také nějakou negativní zkušenost z obchodu? Nebo naopak pozitivní? Podělte se v komentářích!

 

Tato stránka používá cookies v souladu s Podmínkami ochrany osobních údajů. Pokračováním s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close