blog-pro-designera-pinNe, blogem nemyslím osobní deníček na internetu, kam píšete, kde jste byli na výletě nebo tam dáváte recepty na koláče. Ani blog, kde sdílíte své názory na svět (i když tady už se blížíme). Mám na mysli blog, který pomůže vašemu podnikání. Který bude vaším marketingovým nástrojem. Který k vám bude přivádět nové a nové zákazníky. Blog, díky kterému navážete se zákazníky vztah, vybudujete důvěru a snadno jim pak nabídnete vaší službu. A je vaší reklamou zadarmo.

Blogy mají ohromnou sílu, zvlášť v dnešní době, kdy už většina znás nereaguje na reklamní sdělení, která se na nás odevšad valí. Pokud podnikáte nebo chcete začít, blog byste rozhodně měli mít. Zde je několik dalších důvodů:

1) budete mít lepší SEO. Pod touto zkratkou se skrývá to, že vás vyhledávače jako je Google nebo Seznam snadno najdou. Pokud vám někdo nabízel, že vás dostane na první stránky vyhledávačů, tak blog to zvládne také, pokud budete chytří a psát takové články – a hlavně jejich nadpisy – které vaši cíloví zákazníci pravděpodobně hledají. Tedy “Jak zařídit malou ložnici” je mnohem lepší titulek než jen “Ložnice” (V našem Online designérském klubu najdete celou lekci o tom, jak psát blog správně – tak, aby vás našly vyhledávače!)

2) Blogem si budujete svojí značku. Lidé nakupují u toho, koho znají. A díky blogu mohou poznat vás i váš osobitý styl, a pokud se jim takto přiblížíte a “sednete si”, je už jen krůček k tomu, aby si také objednali vaše služby (proč by chodili jinam, když vás už znají…)

3) Odlišíte se od konkurence. Kolik designérů (nebo vůbec podnikatelů) píše blog? A když už tak jen nepravidelně, čas od času. A píší jen o sobě – třeba o svých realizacích. Takový blog, který ale bude více osobní, více o vás a nebo bude pomáhat čtenářům s tím, co je nejvíce trápí, má mnohem větší šanci na úspěch.

4) Vybudujete si pozici odborníka. Pokud budete na blogu sdílet s vašimi čtenáři hodnotné informace a rady, vybudujete si silnou pozici a lidé vám budou důvěřovat. A pak u vás také nakoupí.

5) Blog dává lidem důkaz, že vaše podnikání opravdu žije a funguje. Díky tomu, že u každého článku je datum, vidí lidé, že se tomu věnujete opravdu pravidelně a kdy naposledy jste byli online a přidali nějaký obsah. To opět vzbuzuje důvěru.

Proto, abyhom měli z blogování všechny tyto výhody, je nejlepší mít blog přímo na svém vlastním webu a doméně. Tedy ne na žádné službě zdarma (např. blogspot.com nebo blog.cz, stejně, jako nevypadá profesionálně, pokud máte webové stránky na nějaké doméně zdarma – např. webnode. cz apod).

Jak blogování funguje vám mohu ilustrovat přímo na mém blogu a stránkách. Blogovat jsem začala opravdu téměř ihned, jak jsem začala podnikat – tenkrát jsem nabízela čistě návrhy interiérů online, přes internet. A někde jsem si přečetla, že mít blog je pro podnikání dobré. A tak jsem začala psát články. Tenkrát jsem ale neměla naprosto žádnou strategii. Články, které jsem psala vznikaly tak, že jsem někde narazila na nějakou inspiraci – např. pěkný interiér, a o něm napsala článek. Články byly nepravidelné, často s velkou mezerou mezi jednotlivými články – i několik týdnů (protože jsem zrovna na nic inspirativního nenarazila nebo jsem neměla chuť či čas psát).

Nicméně jsem se začala “kamarádit” s dalšími blogerkami, které psaly o bydlení a interiérech a velmi mě bavilo být v komunitě podobně naladěných lidí. Nevedlo to ale k vůbec žádným zakázkám! Moje články byly zcela náhodné a nepřinášely žádné dvakrát užitečné rady lidem, kteří byli bývali mohli být mými zákazníky.

I když ze spolupráce s blogerkami nakonec vznikl časopis Bohemia Living, za což jsem ráda a byla to skvělá zkušenost, moje blogování v té době k úspěšnému podnikání nevedlo.

Až když jsem si udělala plán a strategii a začala psát články pravidelně každý týden, témata na články jsem si naplánovala třeba i 1/2 roku dopředu a zaměřila je na informace a rady mým cílovým zákazníkům, začalo vše fungovat. Tak, jak se to píše v knížkách a radách na internetu – je to skvělý marketingový nástroj. Ale musíte to začít opravdu dělat :-)

O čem tedy budete psát vy na vašem blogu?

Foto: Kaboompics.com