7 věcí, které bych dnes udělala jinak, kdybych začínala podnikat

autor Jana Pěkná on Duben 26, 2016 in podnikání with 6 komentářů

Začátky podnikání nejsou vždycky růžové a žádný úspěch nevznikne přes noc. Každý dělá chyby, ale dobré na tom je, že se z nich můžeme poučit. Tak já se s Vámi dnes podělím o své chyby, abyste se jim třeba vy mohli vyhnout. Co bych tedy udělala dnes jinak?

    1. Specializovala bych se – ať už na konkrétní styl zařízení, návrhy určitých místností, pro konkrétní skupinu lidí, nebo i jen na online nebo jen na offline svět.Já jsem dělala „všechno“. Na svém webu jsem měla větu „Nespecializuji se na žádný konkrétní styl a nepropaguji žádnou konkrétní značku nábytku“. Myšlenka byla dobrá – být otevřená pro všechny a tím, že nebudu mít konkrétní zamilovanou značku nábytku, budu moct vybrat klientům vždy to nejlepší a za nejvýhodnější cenu.Jenže když to napíšete takto, jak si má potencionální zákazník představit, co pro něj vlastně navrhnu? Vlastně jsem řekla, že neudělám „nic konkrétního“.  Zákazník potřebuje vědět, že si budeme rozumět, že si „sedneme“, že dokážu navrhnout něco, aby to vyhovovalo jeho vkusu a oblíbenému stylu.Mnohem lepší by tedy bylo napsat: „Navrhuji interiéry v moderním a skandinávském stylu a moje nejoblíbenější značky, které ráda používám ve svých návrzích jsou Hülsta a BoConcept.“ A doplnit to patřičnými obrázky. Pokud by srdeční záležitostí klienta byl také tento styl a líbil by se mu zmiňovaný nábytek, věděl by, že je na správném místě.

 

    1. Nevymýšlela bych kdovíjak kreativní název firmy.Vaše vlastní jméno je ta nejlepší značka. Já jsem chtěla nějak vyjádřit, že navrhuji interiéry online, a tak jsem vymyslela název iDesigner. Nikdo ovšem tuto mou myšlenku nepochopil, nikdo nevěděl, jak se ten název čte či vyslovuje a už vůbec ne, co to znamená.

 

    1. Neskrývala bych se za „firmou“ a byla více osobní.To souvisí s předchozím bodem. Protože jsem neměla dostatek sebedůvěry, dělala jsem, že iDesigner je firma – všude na webu jsem psala v množném čísle  – tedy my jsme, pošlete nám atd. Dokonce jsem, a je mi trapné to tu přiznat, měla falešnou asistentku. Tedy byla to skutečná osoba, ale jen mi propůjčila fotku a jméno, které bylo uvedené na stránce kontaktů, aby to vypadalo, že jsme zavedená firma. Skutečnou práci nevykonávala. Tohle skrývání se za značkou ale klienti vycítí. Nejlepší je upřímnost, i když třeba začínáte. Na nic si nehrajte.

 

    1. Nespoléhala bych na reklamu a raději šla mezi skutečné lidi a mluvila s nimi o tom, co dělám. Ono je snadné nechat si udělat inzerát nebo roznést pár letáků. Ale efekt to většinou příliš velký nemá. To jsem si vyzkoušela. Mnohem lepší je chodit na různá setkání, mluvit s lidmi o tom, co děláte a třeba jim dát svou vizitku. Nebo uspořádat nějakou akci – přednášku pro místní komunitu a podobně. Chce to hodně odvahy, ale má to úžasný efekt – začne se o vás mluvit.

 

    1. Byla bych víc konzistentní, vytrvalá a organizovaná. Když podnikáte na volné noze, nemáte šéfa, který by vám říkal, co zrovna máte dělat. A tak se snadno stane, že sice celý den něco děláte, ale není to nikde vidět. Chvíli pracujete na projektu, pak se zaseknete hledáním inspirace na Pinterestu, pak zkontrolujete Facebook a za chvíli jste ztracení někde v hlubinách internetu a za měsíc zjistíte, že jste se vlastně nikam nedostali.Chce to jasný cíl, plán, každý den plánovat, co přesně budete dělat, abyste k cíli došli a také to dělat.  Musíte být sami sobě šéfem a být na sebe přísní.

 

    1. Seznamovala bych se s ostatními podnikateli či lidmi z oboru.Já si myslela, že nejdřív musím být úspěšná, abych mohla začít  chodit na různá networkingová setkání a zajímavé akce nebo se seznamovat s profesionály z oboru. Ale ono je to přesně naopak. Čím dříve se začnete setkávat s lidmi, kteří také podnikají a jsou úspěšní, tím lépe. Můžete se od nich hodně naučit. Zjistíte, že také řeší podobné problémy a možná už našli řešení a mohou vám poradit.

 

    1. Řekla bych si o pomoc.Začít podnikat je těžké, když vůbec nevíte, co máte dělat. Nakonec na to přijdete, buď nastudujete knížky, sledujete internet, zkoušíte různé věci stylem pokus-omyl. Ale zabere to hodně času. A chce to hodně výdrže, protože ze začátku se třeba opravdu nedaří. Já jsem mnohokrát chtěla se vším praštit a jít někam zpátky do zaměstnání. Dnes jsem ale vděčná, že jsem to neudělala.Protože za váš sen stojí za to bojovat, ten výsledný pocit je k nezaplacení. :-)

 

Líbil se vám článek? Dejte vědět přátelům!Share on Facebook0Pin on Pinterest0Share on Google+0Tweet about this on TwitterEmail this to someone

Učím interiérový design a designérům pomáhám rozjet jejich úspěšné podnikání. Můj příběh si můžete přečíst zde.