table-791584_1280

Možná vám připadá odpověď na otázku, proč si lidé najímají bytového designéra, zcela jasná. Někdo ale může mít trochu zkreslené představy a někdo třeba nad touto otázkou nepřemýšlí vůbec. Pro studenty, absolventy i zájemce o studium oboru interiérového designu je ale dobré si uvědomit, co vlastně zákazníci chtějí. Proč chtějí využít jeho služby? Co od něj očekávají? Pokud v tom bude mít designér jasno, dokáže do svých klientů lépe vcítit a lépe splnit jejich představy.

Částá je také obava, zda vůbec je na trhu o službu designéra zájem. Proč by si někdo chtěl nechat navrhnout interiér? Pouštěl někoho do soukromí? A nechal si diktovat, jak má jeho bydlení vypadat? To je mylná představa vycházející z neznalosti samotného principu služby bytového designéra. Tato služba rozhodně není o tom, že designér klientovi “nutí” své představy a nápady. Vždy jde o tvorbu prostoru na míru klienta, podle KLIENTOVÝCH potřeb a představ. Které ale designér dokáže pojmout tak, že vše je ve výsledku nejen krásné na pohled, ale i praktické a ergonomické. Designér je pro klienta partnerem, který mu pomáhá na cestě za jeho vysněným bydlením (nebo jiným prostorem – prodejnou, kavárnou či restaurací atd.)

Pojďme se tedy podívat na 6 důvodů, proč lidé nejčastěji volí službu interiérového designéra.

  1. Nedostatek času – na zařizování, vymýšlení, hledání inspirace, obíhání obchodů, měření, plánování atd.
  2. Skvělý výsledek bez práce – klient chce vše vyřešit podle svých představ, ale nejlépe na klíč, aby s tím měl co nejméně starostí a nemusel nic řešit
  3. Nedostatek znalostí – klient nedokáže vyřešit prostorově daný interiér, tak aby obsahoval vše, co potřebuje, neumí vybrat a sladit barvy atp.
  4. Nerozhodnost – klientovi se líbí spousta věcí, ale ví, že vše v interiéru mít nemůže. Neví, co se k sobě hodí a co ne. Nemá jasno ve svém vlastním stylu a potřebuje s tím pomoci.
  5. Omezený rozpočet – klient má k dispozici jen určitou sumu peněz a neví, jak nejlépe ji využít, aby v interiéru bylo vše podle jeho představ. A také se možná bojí případných nákladných chyb
  6. Snaha ukázat se – někteří klienti se chtějí svým interiérem chlubit a chtějí, aby vypadal co nejlépe

Co potřebuje váš klient? Vždy se snažte ho odhadnout a zjistit, co nejvíce potřebuje. Lépe pak dokážete jeho představám vyhovět.