Určitě už znáte Pinterest, nebo ne? Je to skvělý nástroj, jak můžete mít na internetu svou sbírku inspirace (nejen) pro zařizování interiérů, ale také nástoj, který vám poslouží jako pro spojení s vašimi (potencionálními) zákazníky a fanoušky.
Pinterest je vlastně vizuální sociální síť založená na fotografiích. Každý obrázek, který si přípíchnete na vaši nástěnku, vidí i ostatní uživatelé Pinterestu (tomu můžete případně zabránit, když si uděláte nástěnku tajnou). Pokud se někomu zalíbí Váš styl a inspirace, kterou sbíráte, může Vás sledovat. A o to při propagaci našich služeb na sociálních sítích jde – navázat vztah s lidmi, kteří se poté mohou stát našimi zákazníky. Bohužel, takto to funguje spíše v zahraniční, zejména v Americe. Tam je pravděpodobně možné získat přímo přes Pinterest zákazníky (u nás je na to spíše vhodný z mé vlastní zkušenosti Instagram.). Ale ani tak nemusíme na Pinterest jako marketingový nástroj zanevřít, naopak.
Sepsala jsem pro vás 5 způsobů, jak můžete i u nás využít Pinterest na maximum:
1. Sbírání inspirace pro Vaše vlastní projekty
To je celkem jasné. K tomu je Pinterest přímo předurčen. Pod svým účtem si můžete založit nespočet “nástěnek” (boards) a každou věnovat určitému tématu. Tak můžete mít například nástěnku na obývací pokoje, ložnice a kuchyně. Nebo můžete nástěnky rozdělit podle barev. Nebo podle stylu… Záleží jen na Vás, jaké členění si zvolíte a jaké Vám bude vyhovovat.
Fotky můžete na Pinterest přidávat třemi způsoby
a) z jakékoli stránky na internetu, kde narazíte na zajímavý obrázek
b) přímo z Pinterestu – díky vyhledávání (doporučuji hledat výrazy v angličtině) můžete najít spoustu krásných fotek. Nebo můžete sami sledovat zajímavé Pinery (tj. lidi používající Pinterest) a od nich přebírat fotky. Nebo prostě jděte na hlavní stránku Pinterestu a podívejte se, co aktulálně lidé pinují
c) můžete nahrávat své vlastní fotky z počítače (to využijete hlavně pro vaše vlastní portfolio – viz bod č. 3)
2. Sdílení inspirace se zákazníkem
Pinterest můžete použít také jako prostor pro spolupráci s Vaším zákazníkem. Můžete ho požádat, aby on sám našel a připíchl na k tomu speciálně určenou (sdílenou) nástěnku obrázky, které ho zaujaly – jak by si představoval svůj nový interiér, co se mu líbí atp. Vy sami také můžete tímto způsobem klientovi prezentovat různé obrázky a zeptat se ho, co se mu na nich líbí/nelíbí. Díky tomu získáte přesnější přestavu, co klient doopravdy chce.
3. Prezentace Vaší práce
Pinterest může také výborně sloužit jako Vaše online portfolio s ukázami Vaší práce a projektů (Neberte to ale jako své hlavní prezentační místo! Určitě byste měli mít ukázky své práce hlavně na Vašem webu). Pokud se vaše fotky budou líbit, bude si je ukládat hodně lidí a je možné, že se dostanou až k vašemu potencionálnímu zákazníkovi. Nezapomeňte proto dobře obrázky popsat a mít ve svém Pinterestovém profilu informace o vás a odkaz na váš web! Nespoléhejte však na toto jako na hlavní marketingový nástroj! Spíše doplněk vaší strategie.
4. Rozšíření článků na blogu
Pokud píšete svůj vlastní blog (a to byste opravdu měli, tady najdete článek o tom, proč je blog zásadní pro Vaše podnikání), můžete Pinterest použít jako další zdroj umístění fotek – u článku například stačí uvést pár fotografií, ale na Pinterestu jich můžete mít mnohem více a tak rozšířit inspiraci pro čtenáře (tady je příklad článku s rozšířením o fotky na Pinterestu). Také je tu možnost, že si lidé budou pinovat obrázky z Vašeho blogu přímo na své nástěnky. Napíšete například článek o použití barvy roku v interiéru. Někdo si obrázek z tohoto článku přípíchne na svou nástěnku s inspirací a obrázek se začne šířit dále. Protože ale původ obrázku je z Vašeho webu, kdykoli na obrázek někdo klikne pro více informací, dostane se přímo na váš web. A o to vám jde především!
5. Sblížení
Lidé naukupují u toho, koho znají. To je známá poučka. Díky Pinterestu můžete trošku poodhalit něco o Vás jako člověku. Můžete například mít nástěnku, kde budete sbírat recepty, obrázky oblečení, které se vám líbí, mít svůj Wish list – tedy nástěnku věcí, které si přejete atd. atd. Možnosti jsou nepřeberné – je jen na Vás, co o sobě prostřednictvím obrázků prozradíte. Díky tomu si mohou lidé udělat představu o tom, jací jste, jaký máte životní styl, koníčky, přání… Díky tomu budou mít pocit, že Vás vlastně znají a pokud se s Vámi ztotožní takto virtuálně, je už jen krůček k tomu, aby si Vás vybrali také jako designéra pro zařízení svého domova.
Takže honem na Pinterest a začněte tvořit první nástěnku! Je pár tipů na závěr:
Za prvé: Aby se lidé o vaší stránce na Pinterestu dozvěděli, mějte na ni odkaz na Vašem webu (případně blogu). Může být na stránce „Kontakt“ nebo třeba na stránce “O mně”
Za druhé: Nenechte se Pinterestem ovládnout :-). Pokud jsou třeba krásné interiéry Vaší vášní, můžete opravdu doslova strávit na Pinterestu hodiny a hodiny denně. Vzniká na něj totiž trochu závislost. Proto si dejte pozor a předem si stanovte, k čemu budete Pinterest používat a jak.
A do třetice: Inspirujte se na mém vlastním Pinterestu! :-)
Napište mi v komentářích odkaz na svůj profil na Pinterestu, moc ráda k Vám nakouknu!
P.S. Pinterest je sice americký „vynález“, ale můžete ho samozřejmě používat v češtině – a tady je český návod na úplné začátky s Pinterestem.
Pinterest miluju! aneb jak se stát nástěnkářem a užívat si to do posledního špendlíku :-P člověk tam najde neuvěřitelné věci a hlavně návody, podle kterých se dá zhubnout i vytvořit vánoční věnec ;) sleduju vás už dlouho, tady je moje adresa https://www.pinterest.com/almicka/ Díky za to, co děláte!
Děkuju, Adélo! Souhlasím, Pinterest je úžasný, snad nejlepší vynález na internetu :-). Máte krásné nástěnky, už Vás taky sleduju :-)
:-) Děkuji! ještě se chci zeptat, jestli znáte Polyvore? je to nejen o módě, ale i o designu interiéru…poskládáte si tam výrobky, nebo designové kousky podle svého a pak to můžete zvěřejnit na Pinterestu :) to je taky moc fajn hračka!
Aha, super, díky za tip. Polyvore znám, ale myslela jsem, že je jen na tu módu. Sama jsem s tím nikdy nepracovala – vyzkouším!
Dobrý den paní Jano,
na Pinterestu Vás mám ve sledování, můžete se mrknout na moje nástěnky – v poslední době nejvíce přidávám do nástěnek o interiérovém designu ;-) https://cz.pinterest.com/lucieomelkova/
Dobrý den Lucie, děkuji za odkaz, koukám, že lásku k New Yorku máme společnou, a pak samozřejmě lásku k interiérum :-). Už Vás také sleduji! Krásný den!
Pinterest jsem objevila a jsem nadšená. Mám hodně nástěnek zaměřených na výtvarné inspirace hlavně na tvoření s dětmi, kam dávám i své příspěvky, ale hlavně je to výborný zdroj inspirace. No a pomalu tam i pinuju věci, které mě zaujmou z oblasti bydlení a zahrady. Je fakt, že u toho nesmí člověk sedět dlouho a včas to utnout…
Jani, je to tak. Vzpomínám, jak jsem dřív dokázala na Pinterestu trávit fakt dlouhé hodiny :-). S dovolením sem dávám link na Váš profil – mám ráda tu výtvarnou inspiraci na tvoření s dětmi, protože taky s dcerami často něco tvořím, tak třeba se to bude hodit i někomu dalšímu :-)
https://cz.pinterest.com/janapodzemna16/
Pinterest miluju a opravdu je navykovy, pozor na to ;-) https://cz.pinterest.com/pcervena/
Děkuju za odkaz, krásné nástěnky máte! :-)
Zdravím, Jani.
Díky za příjemně podnětný a inspirující článek. Pinterest (https://cz.pinterest.com/vercza) i Polyvore (http://veronikasevcikova.polyvore.com) používám a jsem za obojí moc ráda.
Přeji pěkné dny a vše dobré nejen v roce 2016. :)
Děkuji a také přeji vše NEJ do roku 2016! :-)
pro inspiraci na Pinterest chodím už dlouho ale teprve nedávno jsem začala ho používat správně https://cz.pinterest.com/natalirudenko73/
Děkuji, Nátálie, za odkaz. Krásné nástěnky!
Aj ja sa Vam chcem podakovat za tipy a podelit sa o svoj Pinterest http://www.pinterest.com/katseyecatchers a instagram @katseyecatchers
Su naozaj navykove :)
Děkuji, Katarino, za sdílení! Přeji, ať se Vám inspirace dále rozrůstá :-)
Dobrý den Jano,
právě jsem se dostala k tomu, abych si založila profil na Pinterestu, kde bych ráda prezentovala moje lampy. Zkoumala jsem Váš profil (a stala se 1000-tým sledujícím :)), ale není mi jasné… mám se tam prezentovat v češtině nebo v angličtině. Potenciální zákazníci budou nejspíš češi, ale nebráním se zákazníkům i ze zahraničí. Předem děkuji za Vaši radu.
Teda! Vážně 1000 sledující, to gratuluji (Vám i sobě) :-). Já to dělám tak, že když to jsou nástěnky podporující můj business, tak použiju popisek v češtině. Když to mám zaměřené na české studenty, tak nemá smysl psát anglicky. U nástěnek „osobních“ – recepty, móda atd. to moc neřeším, většinou dávám anglicky… U Vás by možná ale nebylo od věci používat jak čj tak aj (dá se napsat popisek třeba česky a za tím, za lomítkem, anglicky, nebo naopak) – kdo ví, třeba po Vaší lampě zatouží někdo ze zahraničí. V tom případě bych ale možná zauvažovala o nějakém mezinárodním prodeji – např. na serveru Etsy.com – obdoba našeho Fleru. Pokud ale chcete vyloženě zaměření na Česko, pište vše česky – spíš Vás tak Češi najdou.
Moc děkuju za rychlou odpověď a taky, že jste se stala mým prvním fanouškem. Oddechla jsem si, když jsem se jakžtakž naučila Instagram, tak teď ještě zvládnout a ovládnout Pinterest! :)
Dobrý den, Jano,
Váš článek mě docela dost inspiroval a „nakopnul“ k novým nápadům – dosud jsem pinterest používala jen jako obrovskou „sběrnici obrázků“. Teď mám ale nové plány.. :) A jak teď zkoumám pinterest novýma očima, všimla jsem si, že i tady je firemní a osobní profil. Můžete mi prosím poradit jaký je v tom rozdíl? A zda se to vyplatí? Já totiž zatím vidím, že by mi přibyla obrázková lišta u profilu.. Nevím, působí to na zákazníky lépe? Ještě jednou děkuju za článek a předem i za radu.
Zdravím Zuzano! Tak to jsem ráda, že Vás článek inspiroval :-)
Já sama mám firemní profil. To hlavní, v čem je rozdíl, je že mám statistiky – kolik lidí přišlo na můj profil, co uložili… Neplatí se za to, tak mi to přijde užitečné… Jako zákazník bych řekla, že rozdíl nějak nevnímám, alespoň u profilů které sama sleduji – nějak to neřeším, nezkoumám… Takže je možné, že to ani zákazníci nezaznamenají… A nevím, co jste myslela tou obrázkovou lištou… To na stránce profilu nad Vaším jménem? To určitě působí dobře, a dá se to i upravit – může to ukazovat Vaše poslední piny nebo konkrétní nástěnku – třeba s Vaším portfoliem. Tohle je docela novinka na Pinterestu, ale myslím, že dobrá.