11. dubna 2024 se konala v pražských Letňanech v rámci zahájení veletrhů For Interior a Design Shaker konference s názvem Materiál a Trend. V této epizodě podcastu jsem se rozhodla s vámi sdílet to nejzajímavější, co bylo na konferenci k vidění a slyšení. Mimo jiné se dozvíte
- Jaké jsou trendy v oblasti koupelen, obkladů a dlažeb
- Na co si stěžují klienti interiérových designérů a co s tím dělat
- Jak pracují světoví odborníci na barevné trendy
a spoustu dalších informací.
Odkazy:
Uvítací balíček pro klienty – návod a šablona zdarma
Judith Van Vliet – The Color Authority
Přepis je tvořen automaticky, omluvte případné chyby.
00:08
Krásný den, milé dizajnérky a dizajnéři. Vítám vás u epizody číslo 7 našeho podcastu o dizajnu a podnikání. 11. dubna 2024 se v pražských Letňanech konala konference s názvem Materiál a trend. A já jsem se rozhodla využít dneska téhle epizody k tomu, abych se s vámi podělila.
00:34
o zážitky a dojmy z konference, abych s vámi posdílela, co tam bylo zajímavého, co jsme se dozvěděli o novinkách v oboru, o trendech v oboru, abyste tyto informace měli i vy, kteří jste se konference zúčastnit nemohli. Tak bez nějakého dalšího dlouhého povídání na úvod, pojďme se do toho rovnou pustit.
01:03
Protože konferenci se jmenuje materiál a trend, tak opravdu tohle byla náplní většiny přednášek a hned ta první se týkala trendů v oblasti koupelen a oblasti obkladů, dlažeb, umyvadel a baterii.
01:28
Nové trendy se objevili na veletrhu Cersaie v Itálii. Pokud jste o veletrhu Cersaie nikdy neslyšeli, tak je to veletrh, který se týká právě vybavení koupelen, koná se každý rok v září v italské Bologni. A pokud chcete vědět o tom, co se děje na poli koupelnového dizajnu, tak to je opravdu to místo, kde byste neměli chybit.
01:56
Přednášce jsme se dozvěděli, že koupil nám vládne pestrost. Pestrost v barvách, pestrost ve vzorech a to nejen na těch obkladech, jak bysme to možná očekávali, ale barvy se objevují i na umyvadlech. Máme umyvadla v nepřeberném množství barevných nuancí od lomené, červené, okrové, terracotové.
02:23
Až po chladné odstíny jako jsou Tyrkysová, šalvějová a Mátová, ty barvy, které jsem teď vyjmenovala, ty opravdu obecně vládnou interiérovému dizajnu nejen v těch koupelnách. Zajímavé je, že se nevyrábí pouze barevná umyvadla, ale taky se můžeme setkat s barevnými toaletami nebo z bidety. No a samozřejmě s tím ruku v ruce jdou ii barevné vodovodní baterie.
02:52
To není jenom stříbrná, černá, případně bílá, ale baterii můžete mít už opravdu i v jakékoliv jiné barevnosti podle přání. Co se týče obkladů, tak poslední roky vládl takový trend opravdu velmi výrazných velkých květinových vzorů, obřích květin na těch obkladech. A to teďka maličko ustupuje a...
03:20
Ty florální motivy se nicméně objevují pořád, je to velmi oblíbené, ale už ty květiny nejsou tak velké, ale spíš jemné, menší. Co mě osobně velmi zaujalo a co se mi líbilo, i když je to něco trošku extravagantního a určitě ne pro každého, to jsou obklady, které imitují kámen, ale jsou to vlastně takové fantazijní vzory, nejsou to reálné, třeba barvy kamene.
03:50
které bychom našli v přírodě, anebo jsou to takové stylizované řezy nějakými polodrahokamy achátu a podobně, které se objevují na těch dlaždičkách. I když u nás v České republice většinou se lidé barev a nějakých výrazných vzorů bojí,
04:09
tak poměrně dobrá správa byla, že podle Sofi Design 80% klientů nakonec odchází z jejich studia s něčím barevným, s něčím zajímavým, s něčím výrazným, takže to je určitě dobrá správa. No a zajímavostí bylo i to, že na veletrhu Cersaie se řeší poměrně nově taky nejenom koupelny, ale třeba technické místnosti.
04:38
protože i ty jsou důležité v samotném interiéru, a i když jsou většinou čistě praktické, tak se teď hledí i na tu estetiku, té technické místnosti, na ergonomii, aby bylo pohodlné třeba dávat prádlo do pračky nebo ho z ní zase vydávat, nemuseli jsme se ohýbat a tak dále. Takže i tímhle směrem trendy v koupelnách jdou.
05:03
A jinak o veletrhu Cersaie a o novinkách, které se tam vždycky objeví nám Iva Bastlova každý rok pravidelně přednáší u nás v našem klubu. Takže pokud vás zajímají ty aktuální trendy, samozřejmě i s obrázky a fotkami, tak najdete záznam z přednášky ze září minulého roku u nás v klubu. A samozřejmě si můžete těšit i na přednášku rok následující.
05:30
V koupelnách pokračovala i druhá přednáška, kterou se ujala Simona Lašáková s firmy Keraservis, která se specializuje právě na obklady dlažby a koupelny. Podělila se s námi o svůj pohled na to, co je aktuálně trendy. Mě zaujalo hnedka na začátku srovnání technologie ve výrobě obkladů a dlažeb a tradice.
05:55
Ona nám porovnala dvě firmy, firmy Atlas Concord, což je taková opravdu jedna z největších firm, možná ne, ale největší firma, která vyrábí obklady a dlažby a která vlastně do té své výroby zahrnuje nebo začíná používat i různé moderní technologie, zejména v těch vzorech v tom tisku na ty obklady a dlažby, které by třeba dřív nebyly možné použít.
06:24
Dneska díky těm technologiím je možné vyrábět třeba velkoformáty, ale i zajímavé vzory. Třeba hodně s použitím zelené barvy, zelená údajně je velmi těžká na použití na keramiku, na to vypálení, aby zůstala zelená tak, jak si představujeme. Takže to ty nové technologie umožňují.
06:54
vyrábí ty dlaždičky, obklady stále těmi starými, tradičními způsoby, vyrábí drobnou mozaiku a inspiruje se v těch svých kolekcích starými technikami, antickým, řeckém a podobně. Ale dává tomu samozřejmě takový moderní švih, moderní nádech. Takže to srovnání se mě osobně líbilo, že i ten klient nebo vy jako dizajnéři
07:21
můžete mít tu super moderní technologii a ty inovace, anebo něco právě zase tradičního podle toho, jaký je to projekt, podle toho, jaká je nátura klienta a co víc ocení. Co se týče dalších trendů, které ještě Simona zmínila, tak zajímavým trendem, a to teďka vidíte opravdu všude na veletrzích, jsou neviditelné varné desky.
07:46
které právě díky té keramice třeba, kdy ta indukce je zabudovaná přímo v té desce, tak my, pokud nemáte vlastně ten sporák zapnutý, tak vlastně nevidíte téměř nic, možná jenom naznačení těch koleček na té ploše, která je ale vlastně celá, třeba v dekoru nějakého mramoru, a ta plocha je naprosto rovná, hladká, bez nějakých výčnělků a nejenom, že to skvěle samozřejmě vypadá.
08:13
nekazí nám tam ten vzhled nějakým způsobem a ta varná deska, tak je to i skvělé na údržbu. To, co bych potvrdila já sama za sebe, je informace o tom, že klienti často mají problém se spárami. Pokud je ta situace, že chceme v interiéru použít obklady třeba za kuchyňskou linku, tak lidi často mají tu námitku, že se bojí těch spár, že se tam bude
08:43
ta spára špinit a že to počase nebude vypadat hezky a podobně. A já můžu potvrdit svůj vlastní zkušenost s epoxidovou spárovačkou, kterou mám v kuchyni, kde mám tmavě zelené dlaždičky a vyspárované jsou bílé. A přesně jsem z toho měla ten strach, jak to dopadne. Ale opravdu epoxidová spárovačka je zázračná, protože mám tam ty obklady 5 let a
09:10
vůbec se to nezašpinilo a pokud třeba někde tam omylem něco cákne, tak se to dá krásně setřít a ta spárovačka je pořád čistě bílá. A navíc, kdo nechce čistě bílou, vyrábí se ve spoustě odstínů, takže pokud budete spárovat, používejte epoxidovou spárovačku. No a hezkým závěrem téhle přednášky byla informace nebo prohlášení, že samozřejmě trendy můžou být různé, ale to, co je nejvíc trendy, je spokojený.
09:40
klient. No a touhle informací vlastně Simona nahrála krásně dalšímu přednášejícímu, kterým byl Milan Vrbík ze studia Design Atak. A já jsem vždycky hrozně ráda, že tyhle konference jsou nejen o těch trendech a o těch materiálech, ale že se tady mluví taky o tom podnikání, že se tady sdílejí rady a typy z praxe a nějaká doporučení na to, jak
10:07
lépe podnikat, jak úspěšněji podnikat, jak třeba komunikovat se zákazníkem. No a když v té předchozí přednášce zaznělo, že trendy je spokojený zákazník, tak přednáška pana Vrbíka začínala vlastně tím, na co si nejčastěji stěžují klienti interiérových dizajnérů. A já musím přijít, že jsem byla poměrně v šoku z těch referenií, které tady byly na té konferenci uveřeněné.
10:37
panem Vrbíkem, které našel někde na internetu od právě těch nespokojených klientů. A to prostě byly recenze, jako tady třeba od paní Petry, která piše, že zadala dizajnérce rekonstrukci tří pokojů, pět měsíců před naplánovanou rekonstrukcí, teprve až po urgenci mi zaslala po dvou měsících náhledy, které rozhodně neměly s profesionalitou co dělat.
11:05
Po uhrazení zálohy 20 000 se musela neustále paní dizajnérku urgovat, aby mi zaslala upravené návrhy a tak dále a tak dále. Nedoporučuju je velkým písmem, tady napsáno. Nebo další negativní reference na jinou dizajnérku. Přístup paní dizajnérky neodhadla svoje schopnosti, takže hlavně půlroční nahánění a nahánění velkou nevýhodu teď zpětně vidím v realizaci pouze na dálku, například i dle
11:34
nakresleného výklenku, s ním nedokázala počítat, možná kdyby to byla viděla ve skutečnosti, bylo by to jiné. Další negativní reference, co se týče počtu hvězdiček, kdybych mohla dát 0, dám 0. Paní nám měla dělat návrh na obývák, hotov měl být v lednu, nereaguje na telefony.
11:55
E-maily nedoporučují a tak dále a tak dále. Tady je ještě zajímavá obrázky, jsou pěkné, přístup nula bodů. Pokud chcete něco v projektu změnit, je to z jejich strany skoro nemožné, nemluvě o problémech, které se jim v poslední době dějí na stavbách. No a pak ještě jedna děsivá reference na paní jsem se obrátila, protože se mi líbili její návrhy na Instagramu.
12:19
Sice mě zarazil nedostatek recenzí a málo fotek z realizací, ale na první schůzce působila paní seriózním dojmem, no a pak pokračuje negativní recense ještě dlouhým odstavcem. S tím, že vlastně ten návrh vůbec neodpovídal jejím požadavkům, působil amatérsky a tak dále a tak dále lituj, že jsem zaplatila tak velkou zálohu. Tak já to tady přečetla jenom pro ten...
12:44
jako ty odstrašující případy a vlastně jsem byla docela zděšená, že se něco takového vlastně děje, že jsou lidé, kteří nabízejí službu interiérového designéra a pak třeba vůbec nekomunikují, vezmou si třeba tu zálohu a nekomunikují s těma klientama, nedodají jim ty věci včas a možná
13:07
Často ty problémy vznikají z toho, že ten designer nedal tomu klientovi nějakou předem jasnou informaci o tom, jak ta spolupráce s ním probíhá, jak dlouho to bude trvat a podobně. Když pomenu to, že tady někdo psal v těch recenzích, že za měsíc nedostal ještě ten svůj návrh, tak...
13:29
Bohužel nebo osobně si myslím, že pokud ten designer má i jiný klienty, má i jiné zakázky a pracuje na víc věcech na jednou, tak není asi v jeho úplně lidských silách za měsíc ten návrh interiéru kvalitně vypracovat, ale to je otázka jiná. Měl o tom toho klienta informovat, že mu to bude třeba trvat déle. Potom nám pan Vrbík vlastně ukazoval výsledky průzkumu, který, což mi taky ujalo, probíhal v Anglii.
13:57
Já bych čekala, vzhledem k tomu, že tam ta profese interiérového dizajnéra má mnohem delší tradici, že tam na tom budou lépe. Ale vlastně ty problémy těch klientů jsou vlastně pořád ty samé. Nadměrné zpoždění v dokončení projektu, očekávání klientů byla jiná než realita, kterou potom dostali od dizajnéra.
14:25
udělal nějaké chyby a očekávalo se, že za ně zaplatí ten klient. Smluvní podmínky nebo dokumenty nebyly jasné. Někdy se stává, že ten klient vlastně nepochopil kompetence interiérového dizajnera, čekal třeba něco víc, co ale nebylo v jeho silách nebo v jeho vůbec pravomoci, aby pro něj mohl udělat neodpovídání na klientovy e-maily a telefony velmi časté, neřešení problémů po ukončení zakázky.
14:55
Klientům byly poskytnuté špatné rady, třeba co se týče toho, co už nebyla jeho odbornost, nějaké instalatérské inženýrské záležitosti, rady ohledně nemovitosti a tak dále, na co ten dizajnér vůbec neměl kompetence. Střety zájmů myšleno vlastně třeba v tom smyslu, že dizajnér tomu klientovi navrhl výrobky od konkrétní značky.
15:21
a nebyla tam potom jiná možnost si vybrat něco jiného, takže ten dizajnér jasně a otevřeně nemluvil o tom, který třeba značky používá, proč právě tyhle a jestli je možné nebo umí případně nabídnout nějaký jiný značky, pokud se klientovi ty doporučené nebudou líbit a vlastně tam není jasná ta...
15:44
návaznost nebo ta spolupráce není ujasněná mezi těma dodavatelskýma firmama a tím dizajnerem, jestli tam jsou nějaké provize, jestli tam jsou nějaké slevy a podobně. No, nebylo to příliš pozitivní, nicméně samozřejmě, jak jsme říkali, trendem je ten spokojený klient a je opravdu důležité zajistit to, aby se tyhle věci neděli, aby jsme ten interiérový dizajn nedělali pro zábavu,
16:14
tak se to může projevovat, že prostě někdo se naučí s nějakým tím prográmkem v tom počítači, pak ty krásné vizualizace ukazuje na tom Instagramu a nějaký pak potencionální klient očekává, že dostane takové krásné výstupy, ale nejenom ty výstupy ten klient chce právě ten hotový krásný interiér zrealizovaný a zrealizovatelný. A to se mu třeba od takového člověka nedostane, kdo to dělá jenom jako takového koníčka, takže je to seriózní služba.
16:43
tak k tomu musíme opravdu přistupovat a neřešit jenom ten design a ten vzhled těch interiéru, ale řešit celý vlastně ten proces, celý ten projekt a právě ho řešit pomocí tzv. design managementu, jak nám pan Vrbík řekl, mít pořešené všechny ty kroky.
17:06
mít jasně dané podmínky, jasně komunikovat s tím klientem, být transparentní, aby ten klient věděl, co dostane, kdy to dostane, jak to bude vypadat, jak to bude celé probíhat. Velmi důležité v tomhle tom je a to je vlastně jeden z těch pilířů, o kterých mluvím a pro úspěch v interiérovém dizajnu, a to je mít nastavené ty systémy, nastavené procesy.
17:30
v té vaší práci a informovat o nich toho vašeho klienta třeba pomocí tzv. uvítacího balíčku, který pro něj můžete vytvořit, což je soubor takových dokumentů, ve kterým právě ho informujete, ovšem o čem by vědět měl. Ten uvítací balíček, respektive vzor na něj, jak ho vytvořit, najdete zdarma ke stažení u mě na webu. No ale pojďme od toho podnikání zase zpátky k trendům v designu.
17:59
a to konkrétně k trendům barevným. Na konferenci totiž vystoupili i dvě zajímavé zahraniční osobnosti a to švédský trendhunter Stefan Nilssen alias Trend Stefan a holandská odbornice na trendy Judith van Vliet. Já musím říct, že jsem se hrozně moc těšila na Trend Stefana, protože ho sleduju už hodně dlouhou dobu na sociálních sítí.
18:26
Viděla jsem několik jeho přednášek o barevných trendech a je to člověk, který má neuvěřitelně pozitivní energii, je vtipný, zábavný a musím říct, že ani na konferenci nezklamal naopak. To jeho vystoupení stálo za to. Bylo moc zajímavé vidět, jak vlastně tyhle dva odborníci na trendy přemýšlejí, jaké mají přístupy, jak vlastně pracují s těmi trendy, jak vytvářejí ty trendové barevné palety.
18:55
Stefan nám prozradil čtyři takové hlavní oblasti, čtyři činnosti, které dělá proto, aby byl schopný stanovit, jaké ty barevné trendy budou. Ono možná můžeme mít dojem, že ty trendy vznikají tak nějak, že nějaký ten influencer někde na těch sociálních sítích začne třeba nosit určitou barvu a pak to začnou všichni ostatní nosit taky,
19:25
Ono do jisté míry ano, ale ještě před tím, než ten influencer začne nosit tu jednu barvu, je tam ještě nějaký důvod, je tam něco před tím, něco v pozadí. Proč právě on si zvolil tuhlenc tu barvu? Stefan právě studuje jednak statistiky, což může vypadat nudně, ale zkoumá vlastně, co lidé dělají ve volném čase.
19:52
co kupují nejčastěji, kam jezdí na dovolenou, jak říká jakákoliv statistika, která mu padne do ruky, tak tu prozkoumá. Za druhé, dělá interview, dělá rozhovory se spoustou lidí na různé témata, aby zase tak nějak pronikl do té jejich mysli a zjistil, po čem jejich srdce touží.
20:18
Taky se ale dívá do historie, on studoval historii, takže je to věc, která ho zajímá a právě porovnává tu historii třeba s tím, co se děje dneska. A pak se samozřejmě dívá, jezdí po světě, navštěvuje obrovské množství všech možných veletrhů po celém světě, navštěvuje dizajnové hotely, kavárny, restaurace a dívá se okolo sebe, co vidí za barvy, co vidí za styl a tak dále.
20:47
No a na základě všech těchto informací se staví těchto barevné trendy. Nejsou to ale jednotlivé barvy nebo jedna barva, o které by řekl, tohle je teďka trend. Ale jsou to spíš barevné palety. Kombinace barev, které odpovídají vždycky nějaké určité náladě, určitým emocím.
21:13
určitým i potřebám lidí, které chtějí pomocí těch barev vyjádřit a přinést do svých životů. Není to ale často jenom o barvách, ale i o těch motivech, které se tam objevují. A třeba u toho čtvrtého trendu Stefan předpovídá, že tím motivem, který často uvidíme, možná na látkách, možná i ve formě předmětů, jsou žáby. Posledněte si, co k tomu Stefan říká.
…..
22:05
Tak uvidíme jestli žáby budou příštím trendem, ale s těma houbama je to pravda, když jsem byla v září v Paříži na veletrhu Maison&Objet, tak houby byly opravdu všude, byly jako dekorace, byly jako vzor třeba na porcelánu, na látkách a tak dále, takže něco na tom opravdu bude. No a pojďme k Judith, co nám Judith řekla o svojí práci s barvami.
22:33
Ona pracuje s těmi barvami trošičku jinak. A to hlavně protože ona ty trendy neřeší tak nějak obecně z globálního hlediska, ale ona vybírá barvy a vytváří barevné palety pro konkrétní firmy, pro konkrétní výrobce. Založila svoji vlastní poradenskou konzultační agenturu.
22:57
a taky během covidu začala dělat podcast, já jsem ještě neposlouchala, ale určitě se chci na podcast podívat a poslechnout si, jmenuje se The Color Authority, má už tam 50 epizod rozhovorů s lidmi, který mají co dočinění s barvama.
23:18
To můžou být lidé třeba s firmy Pantone, ale můžou to být třeba taky šéfkuchaři, nezdá se to, ale i oni řeší barvy a to, aby barvy nějakým způsobem působili na nás na tom talíři, když nám jídlo naservírují, takže určitě zajímavý, půjdu si určitě podcast poslechnout. No a během té své přednášky nám Judith vlastně posdílela ten svůj postup práce, to jak pracuje s klientama, když má za úkol pro ně vybrat barvy.
23:47
pro jejich výrobky. Konkrétně to ukazovala na příkladu barevných palet na látky pro společnost Trevira. Společnost Trevira vyrábí látky zejména takzvaně samozhášivé, to znamená látky, které v sobě obsahují nějaké příměsi, aby nedošlo k jejich snadnému vzplanutí. Hlavně se používají v hotelech a
24:14
podobných institucích, kde se pohybuje hodně lidí na jednou. No a úkolem Judith bylo právě pro Trevíru navrhnout nové barevné palety a novou barevnou kombinaci. Takže jak na to šla? Ten postup vlastně její práce je podobný jako práce interiérového dizajnéra se svým klientem, protože to, co je na úplném začátku a co je hrozně důležité je udělat...
24:42
takzvaný brief, vyzpovídat toho klienta, zjistit co přesně po mě žádá, jaký jsou jeho cíle, jaký jsou jeho hodnoty, dokdy to má být hotovo, jaký jsou ty materiály pro který tu barvu mám vybírat. A to třeba v případě té trevíry bylo trošku zapeklité v tom, že ve chvíli, kdy přidáte do té látky právě ty nehořlavé komponenty, tak oni změní.
25:12
k barvenost, takže o toto bylo složitější. Co je možná specifické, proto když vybíráme nějaké konkrétní barvy a kombinace pro výrobu produktu, je to, že se to nedá tak často změnit, nemůžete každého půl roku, každého čtvrt roku, nebo ani každý rok měnit tu kolekci těch barev, protože je to právě velmi drahé, celý ten proces vlastně výběru těch barev a to, aby to v té výrobě
25:41
vyrobit. Takže se tyhle barevné palety vytvářejí na delší období dva a více let, aby to trošku vydrželo. Takže tam musí být nějaká určitá nadčasovost i ve výběru vlastně těch konkrétních barev. Nemůže to být něco takového, co by za chvilku nás omrzelo a chtěli jsme to rychle změnit. Ale zároveň by tam něco mělo být, co nás jako by nadchne.
26:10
co bude trošičku nevšedního a zajímavého právě, aby bylo možné vytvářet nějaké zajímavé efektní kombinace barevné. Takže není to úplně jednoduché a ta firma Trevira v dřív měla nějakou barevnou paletu pro ty látky, která vznikla tak nějak náhodně, nedělali si žádný průzkum, nebyl v tom žádný příběh v pozadí těch barev.
26:40
a to Judith právě udělala úplně jinak. Podobně jako ten Stefan si udělala ten průzkum, dívala se on-line na různý zdroje informací, tak samozřejmě chodila i různě po městech, dívala se zase na ty restaurace, na ty hotely a podobně, sbírala veškerou inspiraci pro tenhle projekt. A samozřejmě dělala i ty interview s různýma lidma.
27:09
Potom veškerou inspiraci a informace dá dohromady a vybere první balík barev pro ten projekt vhodných. 70% se ji podaří vždycky na poprvé a trefí se a těch zbylých 30% s těma ještě dál pracuje.
27:25
Když ty barvy vidí na jiném světle, zjistí, že to úplně nefunguje v kombinacích, tak ty barvy vymění. Takže je to nějaký proces, trvá to poměrně dlouhou dobu, je potřeba k tomu nějaká trpělivost. Když má ty barvy vybrané, tak potom ještě vytváří moodboardy, protože každá ta firma potřebuje právě nějaký ten příběh v pozadí.
27:51
těch baryv, potřebuje tam nějaké popisky, nějaké emoce a to si nejlépe představíme z nějakých koláží, z nějakých obrázků, z nějakých inspirativních fotek. Judith těm vybraným barvám, ačkoliv jsou vybrané z vzorníku NCS, takže mají nějaký svůj kód, své číslo, tak jim dává i jména a přidává k nim právě nějaké popisky.
28:13
vychází i z barevné psychologie zase, aby každá ta barva, kterou vybere do té barevné kombinace, měla nějaký ten svůj náboj, nějakou tu informaci nosnou, nějaký ten příběh. A tyhle informace jsou důležité samozřejmě i proto, aby tomu klientovi, firmě Trevira v tomhle případě, prodala v úvozovkách ty svoje nápady a ty svoje vybrané barvy.
28:37
Ale potom zase ta Trevira bude dál ty svoje látky už v těch barvách nabízet svým klientům a zase jim to může prodat pomocí toho příběhu. Takže storytelling je opravdu velmi důležitý ve vývoji produktů vlastně v celém tom procesu marketingu a prodeje těch výsledných produktů. Tady úrivek toho, co k tomu Judith sama řekla.
……
30:01
Trvá to třeba týdny až měsíce, než se ta kolekce látek v tomhle případě opravdu zrodí a dostane se na ten trh. Takže to bylo opravdu zajímavé se podívat, jak to funguje, jak vznikají třeba právě nové kolekce látek a že je to opravdu věda a vůbec to není jednoduché. No, na konferenci zazněla samozřejmě ještě spousta dalších zajímavých témat, spousta zajímavých dalších přednášek.
30:30
ale nemáme tady úplně prostor na to, abychom úplně každou zmínili. Každopádně to, co je skvělého na takovýchto konferencích, je samozřejmě ten obsah a to nové, co se tam dozvíme a ta inspirace. Ale super je taky to setkávání, to, že se tam potkáte se známými lidmi, ale taky máte možnost seznámit se s lidmi novými.
30:54
a to já mám na těch konferencích opravdu moc ráda, takže já doufám, že se spolu potkáme na nějaké konferenci. Další, nejbližší podobná akce se bude konat v listopadu v Brně, konference interiéry, takže doufám, že dorazíte, že se uvidíme a že se budeme společně dozvídat o novinkách a trendech a společně budeme čerpat novou inspiraci.
31:22
No a samozřejmě pokud někdo nemůže dorazit na konferenci, tak já vás budu zase informovat o tom nejzajímavějším, co kde bylo k vidění a slyšení, takže nezapomeňte odebírat podcast, přihlásit se k odběru mého newsletteru, nebo odebírat na Spotify, nebo na Apple podcastech a já se na vás budu těšit zase u příští epizody.
Takhle bych to chtěla umět taky odprezentovat. Moc se mi to líbilo. :) Celkově bych řekl, že se hodně mluví o ne zcela typických vlastnostech materiálů – za velké téma považuji akustiku. Ostatně akustické panely se dneska běžně v bytech využívají v obytných místnostech, kde se setkává větší množství lidí.