Často dostávám tento dotaz od čtenářů blogu a také to řešíme s každým v mém mentoringovém programu pro začínající designéry. Mít nebo nemít? Co je lepší?
Předně je třeba si uvědomit, že v našem oboru, tedy v interiérovém designu, je každá zakázka jiná. Není to tedy jako v kadeřnictví, kde můžete předem říct, kolik bude stát stříhání, trvalá nebo barva. A maximálně udělat varianty pro krátké nebo dlouhé vlasy.
Každý projekt interiéru je jiný. Každý klient má jiné potřeby a požadavky. Proto nejde předem říct konkrétní cenu např. za návrh obývacího pokoje.
Na druhou stranu ale klient, který přijde na vaše webové stránky, nějakou informaci o ceně očekává. Může se totiž stát, že když tam nenajde alespoň rámcově, kolik ho služba bude asi stát, bude mít strach se vám vůbec ozvat.
Takže moje doporučení je….
Pokračování článku je pouze pro členy Online designérského klubu.
Chcete – li pokračovat ve čtení, staňte se členem a zaregistrujte se.
Jste již v klubu? Přihlašte se.
Děkuji za článek. Stále myslím na to, jak vhodně ceník zpracovat ?
Jano, máte pravdu, pokaždé je to jinak. Musím si ten svůj od do upravit. :o)
Děkuji
Ahoj Jani, před časem jsme si psaly o tom, že by mohl být nějaký oficiální ceník podobně jako je pro architekty, nevíš jestli už něco takového je zpracováno? Díky!
My to děláme tak, že uvádíme hodinovou sazbu a přibližný počet hodin na vytvoření určitého projektu. My děláme weby, takže to asi bude trochu rozdíl, ale na začátku jsme taky řešili, jak nastavit ceny, když se výrazně liší podle velikosti daného projektu. Uvedení ceny od dané částky je docela rozumné řešení.
Milá Jani to je krásný a velmi nápomocný web. Ať se vám daří.
Přesně tak každá zakázka je jiná a těžko si kdo v tom nedělá umí představit kolik času to obnáší.
Jsem ráda, že se Vám blog líbí a našla jste tu užitečné info ?. Budu se snažit, aby to tak bylo dál. ?