Dneska pro vás mám zase jeden článek “podnikatelský”, ale čtěte, i když třeba nechcete podnikat. Tohle totiž platí obecně i u jiných činností…

Každý chce být úspěšným designérem, chce mít spoustu klientů a peněz, chce dělat to, co ho baví – tedy navrhovat úžasné a krásné interiéry. Ze zkušeností s mentorováním začínajících designérů ale můžu říct, že většina dělá jednu chybu – nepočítá se statistikou. Neboli – hrozně brzo se vzdává!

Jak to myslím? Statistika funguje a ve všem, co děláte, se dá uplatnit tzv. Paretovo pravidlo. To znamená, že z 10 pokusů 2 vyjdou. Jinými slovy – každý pátý pokus!

Když tedy třeba někdo měsíčně má 2 zájemce o své služby, se kterými se sejde nebo kterým dá nabídku. Jaká je asi pravděpodobnost, že skutečně získá 2 zakázky? Mizivá…

Ale protože si ten člověk hned řekne: “No jo, nic z toho nebylo, tak to mi to asi nefunguje, nemám na to atd…”, vzdá to.

Když ale bude takový člověk mít 10 schůzek, 2 zakázky z toho už jsou statisticky docela hodně pravděpodobné.

Už vidíte tu chybu? Musíte rozhodit sítě! Když nabídnete měsíčně své služby 2 lidem (třeba jdete jen na dvě první nezávazné schůzky), pořád se divíte, že nemáte dost zakázek?

Musíte mnohem víc zapracovat!

Dejme tomu, že půjdete na nějaké networkingové setkání. Seznámíte se s 20 lidmi a s 5 si dáte schůzku. 2 zaujme, co děláte, a 1 si s Vámi dojedná osobní konzultaci, protože zrovna řeší něco kolem bydlení (a to ještě neznamená, že se stane i platícím zákazníkem…).

Nebo oslovíte na facebooku 1000 lidí. 200 se jich proklikne na Váš web. 40 se jich zapíše k odběru newsletteru. 8 si objedná váš produkt nebo službu.

Když z 10 nabídek 2 vyjdou, je to každá pátá!!!! Proto musíte mít pět krát víc schůzek, než chcete zakázek.

Takže kalkulačku do ruky a spočítejte si to. Vzoreček je jednoduchý (předpokládáme, že vyjde každá pátá schůzka nebo kontakt)

Kolik chci zakázek (např. měsíčně) krát 5 = kolik schůzek mít nebo kolik nabídek musím měsíčně udělat

Máte vypočteno? Tak teď na tom mákněte. Interiérový design není jen o navrhování krásných pokojíčků. Musíte je taky mít komu navrhovat. Tak se nebojte a oslovte pár lidí. Nebo vlastně, pravděpodobně hodně lidí… Je to hodně práce, chce to vylézt ze své ulity, ale stojí to za to!

Dejte mi vědět v komentářích. Jak hledáte a oslovujete klienty? Jak se vám to daří? A přišel na vás nějaký “aha moment” díky tomuto článku? :)

Tato stránka používá cookies v souladu s Podmínkami ochrany osobních údajů. Pokračováním s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close