Možná si pamatujete můj loňský článek o tom, kdo je to mentor a jak vám může pomoci ve vašem podnikání nebo kariéře. Já jsem měla možnost na loňském ročníku akce Equal Pay Day mluvit se třemi mentorkami a jejich rady a doporučení mě provázely celým rokem (sledujte tento týden můj Instagram nebo Facebook. Prozradím vám tam 3 nejlepší věci, které jsem si díky mentorkám uvědomila).

No a protože se tato akce koná i letos (24. a 25. března v Praze), uvítala jsem možnost vyzpovídat jednu z mentorek osobně. Tématem Lenky Švecové je totiž „Co je osobní marketing“. A to je něco, co si myslím, že je velmi důležité pro každého – a samozřejmě i interiérové designéry, kteří jsou na volné noze a jsou to oni sami, kdo reprezentují svou značku a své podnikání.

Takže Lenko, proč jsi si vybrala jako téma svého mentoringu právě osobní marketing?Lenka-svecova

Marketing hýbe světem, objevuje se, kde bychom ho nečekali a možná ani nechtěli. Je dobré uvědomit si jeho sílu a správně ho využít.
Když se podíváme kolem sebe tak vidíme, že firmy rychle pochopily, jak získat pozornost zákazníků.

Podobně je dobré se zamyslet nad osobním marketingem, kde můžeme mluvit spíš o očekávání, které vyvoláváme, o jakémsi slibu do budoucnosti.

A jak jsi se k tomuto tématu dostala?

Ve všech pracovních pozicích, které jsem vystřídala, měl osobní marketing obrovský vliv. Bylo důležité, co udělám, splním, ale stejně důležité bylo, jak svoji práci prodám, jak mne vnímá okolí. Je vlastně jedno, jestli jste zaměstnanec nebo podnikatel. Podoba vaší osobní značky bude záviset od toho, jak vás budou vnímat druzí a co se o vás dozví od sebe navzájem.

Proč bych tedy měla přijít na mentoring na toto téma?

Skoro bych řekla: „Přijďte a dozvíte se to“. Ale teď vážně. Protože se na tuto oblast často zapomíná, nebo ji řešíme skoro podvědomě. Když se naučíte pracovat s osobní značkou, nebudete šedá myš. Neztratíte se v davu, protože budete vědět co je důležité pro ostatní. Dokážete splnit jejich očekávání, které třeba úplně nemusí být v souladu s vaším očekáváním, ale pochopíte proč. Vaše postoje budou čitelné. Osobní značku bych přirovnala k nástroji, který vám pomůže vybudovat dobré jméno v oboru.

To, že se musíme soustředit hlavně na to, co je důležité pro ostatní, tedy naše klienty, s tím naprosto souhlasím.

A co bys tedy doporučila konkrétně v praxi interiérového designéra?

Podle mne jsou v jeho práci nejdůležitější reference od stávajících zákazníků. Nebojte se říci si o referenci. Když k vám zákazník míří, dělá si představu o spolupráci s vámi, jaká bude, jaké bude vaše vystupování a tak dále…Když jeho představa a realita budou v souladu, bude se k vám zákazník vracet a doporučí vás jiným lidem.

To je dobrá rada, ale určitě nám svých postřehů a zkušeností můžeš předat více. Kde se s tebou tedy můžeme potkat?

Ráda se s vámi potkám v sobotu 25. 3. na mentoringu u kulatého stolu, samozřejmě nejen já, ale i moje kolegyně mentorky. Sobotní mentoringový den je přímo plný zajímavých témat, přijďte, těšíme se na vás.

Já děkuji, Lenko, za rozhovor a pozvání a určitě doporučuji všem, ať budujete svou kariéru, jste na mateřské, podnikáte nebo se chystáte začít, abyste na mentoring vyrazily. Vybrat si můžete až 3 mentorky. Každá má své specifické téma, takže můžete vybírat podle toho, co vás momentálně nejvíc trápí nebo co zrovna řešíte. Tady najdete seznam všech letošních mentorek.

A TEĎ UŽ SLIBOVANÁ SOUTĚŽ:

Jsem moc ráda, že jsme díky organizaci Business Professional Women Praha získaly 3 vstupenky právě na sobotní mentoring, každou v hodnotě 900 Kč. Pojďte si tedy o ně zasoutěžit!

Co musíte pro výhru udělat?

Pošlete na emailovou adresu soutez@janapekna.cz odpověď na otázku: „Kolikátý ročník konference Equal Pay Day se letos bude konat?“

Nápovědu najdete na strákách Equalpayday.cz

3 vylosované výherkyně obdrží vstupenku na mentoring v sobotu 25. března 2017.

Soutěžit můžete do neděle 5. března do půlnoci.  Výherce vyhlásím zde v komentářích.

Držím palce!