Často se ptáte na pojištění odpovědnosti při vykonávání práce interiérového designéra. 

Je jasné, že chybička se může vloudit. A že můžete mít strach z případných finančních dopadů na vás a vaše podnikání. 

Když pracujete jako OSVČ a navrhujete interiéry, máte odpovědnost ve dvou oblastech

A) Při tvorbě návrhu interiéru – tedy dokumentaci – je zde riziko chyby např. v měření – dejme tomu chyba ve výkresu pro výrobu nábytku na míru, který se pak vyrobí a nebude do prostoru správně pasovat.

Nebo konkrétní příklad z praxe – designérka navrhla umístění zásuvek v kuchyňské lince, elektrikář to podle výkresu udělal, ale když dorazila navržená kuchyň, ukázalo se, že zásuvky zasahují do dolních skříněk – tj. musel znovu přijít elektrikář a opravit to, navíc bylo nutné opravit i obklad za linkou, který tam už byl (dlaždičky) – tj. práce obkladače + elektrikáře + materiál navíc

B) V průběhu realizace – váš návrh byl správně, ale  třeba máte na starost dohled nad stavbou. Ale neuděláte to – nezkontrolujete např. tapetáře, který vytapetuje špatnou tapetou, udělá tam technické chyby apod. Musí se vše potom předělat.

Nebo například vy sami nakupujete za klienta nábytek a doplňky a dopravujete je na místo realizace. Při přepravě se může snadno něco rozbít nebo dojde k odcizení z auta…

Problém spočívá v tom, že v takovém případě klient – majitel nemovitosti – může požadovat náhradu těchto škod, respektive zaplacení dodatečných nákladů na vás.

Finanční výše takových škod můžou být různé – a je na každém, do jaké výše je schopen nést riziko. Určitě se snažíme maximálně chyb vyvarovat nebo jim zabránit. Ale pro klid duše by určitě bylo dobré nějak se pojistit…

Požadavek je jednoduchý, řešení už tolik ne… Ale máte 3 možnosti, jak problém vyřešit. S pojištěním i bez.

 

Pokračování článku je pouze pro členy našeho Online designérského klubu.

Přihlášení 

Ještě nejste členy? Připojte se k nám tady!