Když pozoruji začínající designéry, vidím, že se snaží dělat různé formy marketingu. Ale málokdy využívají e-mail. Dělají velkou chybu!

Proč tak málo designérů využívá sílu e-mail marketingu?  Těžko říct. Ale obecný postup, který dělají je, že si udělají web a pak Facebook a Instagram a začnou se propagovat tam (kdo se v tom poznává? :-) )

To má ale dva háčky. Zaprvé: lidé jsou zahlcení, na sociálních sítích projíždějí příspěvky rychle a možná ten váš ani nezaznamenají. Trvá velmi dlouho než si vybudujete nějakou skupinu fanoušků, a i tak nemůžete říct, že se z těch fanoušků jednou stanou zákazníci. Nemáte jistotu, že vaší zprávu (příspěvek) opravdu uvidí, i kdyby chtěli. Algoritmy sociálních sítí jsou nevyzpytatelné. A navíc, vy nejste vlastníkem sociálních sítí a tudíž ani vašich “kontaktů” v podobě fanoušků. Kdykoli může Facebook změnit svou strategii a politiku a vy jste zase na začátku.

A web? Víte, jak složité je dostat na něj lidi. Ať už přes vyhledávač, ze sociálních sítí nebo přímo. A co se stane, když lidé na váš web přeci přijdou? Možná si něco přečtou, pak mají něco jiného na práci a na vás zase zapomenou, jen jak zavřou prohlížeč. Vaše chyba, že jste je v tu chvíli nezaujali něčím natolik, aby vám na sebe nechali kontakt a vy s nimi mohli dál komunikovat prostřednictvím e-mailu.

Kontaktovat lidi přímo, na jejich e-mail, je totiž pořád tím nejlepším a neúčinnějším způsobem jak se vaše zprávy k lidem opravdu dostanou a s větší pravděpodobností si je i přečtou. (Mimo jiné proto, že o ně opravdu stojí – museli vám totiž k zasílání zpráv dát souhlas).

Co je to vlastně e-mail marketing? 

Důležité je si uvědomit, že to není nějaký spam. Nějaké nevyžádané reklamy, které rozesíláte lidem do jejich schránek.

V základu e-mail marketingu musí stát myšlenka dávat lidem hodnotu. Radit, pomáhat, sdílet inspiraci, informace, myšlenky… A tím budovat důvěru a vztah. To je totiž  ta nejlepší prodejní strategie.

Na jedné straně tedy shromažďujete e-mailové adresy lidí, které zajímá, co máte na srdci. A potom s nimi pravidelně komunikujete.

Jsou dva způsoby jak můžete jako interiéroví designéři využít sílu e-mail marketingu a získávat tak klienty. To, který způsob použijete, záleží hodně na tom, do jaké míry se tomu chcete věnovat nebo na tom, jestli pracujete s klienty víc offline nebo online. Dá se to ale samozřejmě i kombinovat.

E-mail marketing byste ale do své podnikatelské strategie měli rozhodně zařadit! 

Že nevíte jak na to? O e-mail marketingu budeme tento měsíc mluvit v našem designérském klubu v sekci Podnikání v kurzu “E-mail marketing pro designéry”. Dozvíte se jaké strategie můžete použít a jak si vybrat tu pravou a také jak vše zvládnout správně z pohledu zákona a ochrany osobních údajů.

Připojte se k nám zde >

 

 

Tato stránka používá cookies v souladu s Podmínkami ochrany osobních údajů. Pokračováním s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close