Když pozoruji začínající designéry, vidím, že se snaží dělat různé formy marketingu. Ale málokdy využívají e-mail. Dělají velkou chybu!
Proč tak málo designérů využívá sílu e-mail marketingu? Těžko říct. Ale obecný postup, který dělají je, že si udělají web a pak Facebook a Instagram a začnou se propagovat tam (kdo se v tom poznává? :-) )
To má ale dva háčky. Zaprvé: lidé jsou zahlcení, na sociálních sítích projíždějí příspěvky rychle a možná ten váš ani nezaznamenají. Trvá velmi dlouho než si vybudujete nějakou skupinu fanoušků, a i tak nemůžete říct, že se z těch fanoušků jednou stanou zákazníci. Nemáte jistotu, že vaší zprávu (příspěvek) opravdu uvidí, i kdyby chtěli. Algoritmy sociálních sítí jsou nevyzpytatelné. A navíc, vy nejste vlastníkem sociálních sítí a tudíž ani vašich „kontaktů“ v podobě fanoušků. Kdykoli může Facebook změnit svou strategii a politiku a vy jste zase na začátku.
A web? Víte, jak složité je dostat na něj lidi. Ať už přes vyhledávač, ze sociálních sítí nebo přímo. A co se stane, když lidé na váš web přeci přijdou? Možná si něco přečtou, pak mají něco jiného na práci a na vás zase zapomenou, jen jak zavřou prohlížeč. Vaše chyba, že jste je v tu chvíli nezaujali něčím natolik, aby vám na sebe nechali kontakt a vy s nimi mohli dál komunikovat prostřednictvím e-mailu.
Kontaktovat lidi přímo, na jejich e-mail, je totiž pořád tím nejlepším a neúčinnějším způsobem jak se vaše zprávy k lidem opravdu dostanou a s větší pravděpodobností si je i přečtou. (Mimo jiné proto, že o ně opravdu stojí – museli vám totiž k zasílání zpráv dát souhlas).
Co je to vlastně e-mail marketing?
Důležité je si uvědomit, že to není nějaký spam. Nějaké nevyžádané reklamy, které rozesíláte lidem do jejich schránek.
V základu e-mail marketingu musí stát myšlenka dávat lidem hodnotu. Radit, pomáhat, sdílet inspiraci, informace, myšlenky… A tím budovat důvěru a vztah. To je totiž ta nejlepší prodejní strategie.
Na jedné straně tedy shromažďujete e-mailové adresy lidí, které zajímá, co máte na srdci. A potom s nimi pravidelně komunikujete.
Jsou dva způsoby jak můžete jako interiéroví designéři využít sílu e-mail marketingu a získávat tak klienty. To, který způsob použijete, záleží hodně na tom, do jaké míry se tomu chcete věnovat nebo na tom, jestli pracujete s klienty víc offline nebo online. Dá se to ale samozřejmě i kombinovat.
E-mail marketing byste ale do své podnikatelské strategie měli rozhodně zařadit!
Že nevíte jak na to? O e-mail marketingu budeme tento měsíc mluvit v našem designérském klubu v sekci Podnikání v kurzu „E-mail marketing pro designéry“. Dozvíte se jaké strategie můžete použít a jak si vybrat tu pravou a také jak vše zvládnout správně z pohledu zákona a ochrany osobních údajů.
Připojte se k nám zde >
E-mail je mocná čarodějka a pokud designér lomeno marketér o tom neví, tak by to měl možná nechat odborníkům. Dlouhodobě největší proklikovost a PNO. :) Podobně s tím pracují i investiční portály. Třeba https://www.investice.cz/ukladani-do-zlata/ kde radí jak na ukládání peněz do zlata, to dělají hodně dobře. Jednou za čas přijde e-mail nabitý informacemi a já se pravidelně vracím na web a většinou něco málo nakoupím. A takhle by to mohli dělat i designéři. Důležitá je ta přidaná hodnota. :)
Suprový článek jsem našel tady na tom portále, který mi hodně pomohl seznámit se se vším kolem automatů online, jejich druhů a všechno okolo