Celý svět právě zpracovává dojmy a inspirace z Milána. A i my v klubu máme připravenou přednášku o tom, co bylo nejdůležitějšího a nejzajímavějšího na téhle zásadní akci na poli světového designu.

Když se podíváme na některá hlavní témata, která se prolínala celým letošním Milánem, tak jedním z hlavních je udržitelnost, recyklace a upcyklace a cirkulární ekonomika.

Být etický a udržitelný v interiérovém designu je už  – zdá se – naprostou nezbytností a samozřejmostí.

Můžete zavzpomínat na mojí přednášku o etickém designu, kde jsem říkala, že pokud budete pro své klienty navrhovat interiéry s tímto přístupem, tak budete mít náskok před konkurencí. Ale tento trend (nebo spíš nezbytnost, pokud chceme ještě v dohledné době mít co a komu navrhovat) se stále více stává naprosto nezbytnou součástí této služby. Světové firmy už to pochopily.

Každý designér má totiž určitou zodpovědnost. A má v rukou tu moc nejen pomoci klientům ke krásným interiérům, ale i přispět k ochraně planety, životního prostředí i zdraví lidí.

Tady je tedy shrnutí tří hlavních bodů, proč byste rozhodně měli etiku a udržitelnost zakomponovat do filosofie vašeho podnikání:

1) Prospějete planetě. Protože zdroje opravdu nejsou nevyčerpatelné a v budoucnu budeme muset stále častěji využívat různé alternativní materiály, materiály, které byly recyklovány nebo upcyklovány. Musíte se proto v této oblasti vzdělávat a sledovat vývoj, abyste byli schopní takové materiály používat.

2) Získáte (pořád ještě) konkurenční výhodu, protože zákazníci jsou stále více a více poučení, stále více se zajímají o dopady svých aktivit na životní prostředí a je tak jen samozřejmé, že se ptají, jaký dopad bude mít na planetu jejich vlastní bydlení. Budete zajímavější pro zákazníky – konkrétně pro specifickou skupinu zákazníků, kteří mají stejné hodnoty.

3) Budete mít dobrý pocit. :-)

Dejte mi vědět v komentářích, jestli už jste udržitelní a etičtí při svém navrhování interiérů, nebo se na to chystáte!