Určitě už znáte Pinterest, nebo ne? Je to skvělý nástroj, jak můžete mít na internetu svou sbírku inspirace (nejen) pro zařizování interiérů, ale také nástoj, který vám poslouží jako pro spojení s vašimi (potencionálními) zákazníky a fanoušky.

Pinterest-nastenka-home

Pinterest je vlastně vizuální sociální síť založená na fotografiích. Každý obrázek, který si přípíchnete na vaši nástěnku, vidí i ostatní uživatelé Pinterestu (tomu můžete případně zabránit, když si uděláte nástěnku tajnou). Pokud se někomu zalíbí Váš styl a inspirace, kterou sbíráte, může Vás sledovat. A o to při propagaci našich služeb na sociálních sítích jde – navázat vztah s lidmi, kteří se poté mohou stát našimi zákazníky. Bohužel, takto to funguje spíše v zahraniční, zejména v Americe. Tam je pravděpodobně možné získat přímo přes Pinterest zákazníky (u nás je na to spíše vhodný z mé vlastní zkušenosti Instagram.). Ale ani tak nemusíme na Pinterest jako marketingový nástroj zanevřít, naopak.

Sepsala jsem pro vás 5 způsobů, jak můžete i u nás využít Pinterest na maximum:

1. Sbírání inspirace pro Vaše vlastní projekty
To je celkem jasné. K tomu je Pinterest přímo předurčen. Pod svým účtem si můžete založit nespočet “nástěnek” (boards) a každou věnovat určitému tématu. Tak můžete mít například nástěnku na obývací pokoje, ložnice a kuchyně. Nebo můžete nástěnky rozdělit podle barev. Nebo podle stylu… Záleží jen na Vás, jaké členění si zvolíte a jaké Vám bude vyhovovat.

Fotky můžete na Pinterest přidávat třemi způsoby
a) z jakékoli stránky na internetu, kde narazíte na zajímavý obrázek
b) přímo z Pinterestu – díky vyhledávání (doporučuji hledat výrazy v angličtině) můžete najít spoustu krásných fotek. Nebo můžete sami sledovat zajímavé Pinery (tj. lidi používající Pinterest) a od nich přebírat fotky. Nebo prostě jděte na hlavní stránku Pinterestu a podívejte se, co aktulálně lidé pinují
c) můžete nahrávat své vlastní fotky z počítače (to využijete hlavně pro vaše vlastní portfolio – viz bod č. 3)

2. Sdílení inspirace se zákazníkem
Pinterest můžete použít také jako prostor pro spolupráci s Vaším zákazníkem. Můžete ho požádat, aby on sám našel a připíchl na k tomu speciálně určenou (sdílenou) nástěnku obrázky, které ho zaujaly – jak by si představoval svůj nový interiér, co se mu líbí atp. Vy sami také můžete tímto způsobem klientovi prezentovat různé obrázky a zeptat se ho, co se mu na nich líbí/nelíbí. Díky tomu získáte přesnější přestavu, co klient doopravdy chce.

3. Prezentace Vaší práce
Pinterest může také výborně sloužit jako Vaše online portfolio s ukázami Vaší práce a projektů (Neberte to ale jako své hlavní prezentační místo! Určitě byste měli mít ukázky své práce hlavně na Vašem webu). Pokud se vaše fotky budou líbit, bude si je ukládat hodně lidí a je možné, že se dostanou až k vašemu potencionálnímu zákazníkovi. Nezapomeňte proto dobře obrázky popsat a mít ve svém Pinterestovém profilu informace o vás a odkaz na váš web! Nespoléhejte však na toto jako na hlavní marketingový nástroj! Spíše doplněk vaší strategie.

4. Rozšíření článků na blogu
Pokud píšete svůj vlastní blog (a to byste opravdu měli, tady najdete článek o tom, proč je blog zásadní pro Vaše podnikání), můžete Pinterest použít jako další zdroj umístění fotek – u článku například stačí uvést pár fotografií, ale na Pinterestu jich můžete mít mnohem více a tak rozšířit inspiraci pro čtenáře (tady je příklad článku s rozšířením o fotky na Pinterestu). Také je tu možnost, že si lidé budou pinovat obrázky z Vašeho blogu přímo na své nástěnky. Napíšete například článek o použití barvy roku v interiéru. Někdo si obrázek z tohoto článku přípíchne na svou nástěnku s inspirací a obrázek se začne šířit dále. Protože ale původ obrázku je z Vašeho webu, kdykoli na obrázek někdo klikne pro více informací, dostane se přímo na váš web. A o to vám jde především!

5. Sblížení
Lidé naukupují u toho, koho znají. To je známá poučka. Díky Pinterestu můžete trošku poodhalit něco o Vás jako člověku. Můžete například mít nástěnku, kde budete sbírat recepty, obrázky oblečení, které se vám líbí, mít svůj Wish list – tedy nástěnku věcí, které si přejete atd. atd. Možnosti jsou nepřeberné – je jen na Vás, co o sobě prostřednictvím obrázků prozradíte. Díky tomu si mohou lidé udělat představu o tom, jací jste, jaký máte životní styl, koníčky, přání… Díky tomu budou mít pocit, že Vás vlastně znají a pokud se s Vámi ztotožní takto virtuálně, je už jen krůček k tomu, aby si Vás vybrali také jako designéra pro zařízení svého domova.

Takže honem na Pinterest a začněte tvořit první nástěnku! Je pár tipů na závěr:

Za prvé: Aby se lidé o vaší stránce na Pinterestu dozvěděli, mějte na ni odkaz na Vašem webu (případně blogu). Může být na stránce „Kontakt“ nebo třeba na stránce “O mně”

Za druhé: Nenechte se Pinterestem ovládnout :-). Pokud jsou třeba krásné interiéry Vaší vášní, můžete opravdu doslova strávit na Pinterestu hodiny a hodiny denně. Vzniká na něj totiž trochu závislost. Proto si dejte pozor a předem si stanovte, k čemu budete Pinterest používat a jak.

A do třetice: Inspirujte se na mém vlastním Pinterestu! :-)

Napište mi v komentářích odkaz na svůj profil na Pinterestu, moc ráda k Vám nakouknu!

P.S. Pinterest je sice americký „vynález“, ale můžete ho samozřejmě používat v češtině – a tady je český návod na úplné začátky s Pinterestem.