Jak být úspěšnější díky statistice

autor Jana Pěkná on Září 26, 2017 in podnikání with 5 komentářů

Dneska pro vás mám zase jeden článek “podnikatelský”, ale čtěte, i když třeba nechcete podnikat. Tohle totiž platí obecně i u jiných činností…

Každý chce být úspěšným designérem, chce mít spoustu klientů a peněz, chce dělat to, co ho baví – tedy navrhovat úžasné a krásné interiéry. Ze zkušeností s mentorováním začínajících designérů ale můžu říct, že většina dělá jednu chybu – nepočítá se statistikou. Neboli – hrozně brzo se vzdává!

Jak to myslím? Statistika funguje a ve všem, co děláte, se dá uplatnit tzv. Paretovo pravidlo. To znamená, že z 10 pokusů 2 vyjdou. Jinými slovy – každý pátý pokus!

Když tedy třeba někdo měsíčně má 2 zájemce o své služby, se kterými se sejde nebo kterým dá nabídku. Jaká je asi pravděpodobnost, že skutečně získá 2 zakázky? Mizivá…

Ale protože si ten člověk hned řekne: “No jo, nic z toho nebylo, tak to mi to asi nefunguje, nemám na to atd…”, vzdá to.

Když ale bude takový člověk mít 10 schůzek, 2 zakázky z toho už jsou statisticky docela hodně pravděpodobné.

Už vidíte tu chybu? Musíte rozhodit sítě! Když nabídnete měsíčně své služby 2 lidem (třeba jdete jen na dvě první nezávazné schůzky), pořád se divíte, že nemáte dost zakázek?

Musíte mnohem víc zapracovat!

Dejme tomu, že půjdete na nějaké networkingové setkání. Seznámíte se s 20 lidmi a s 5 si dáte schůzku. 2 zaujme, co děláte, a 1 si s Vámi dojedná osobní konzultaci, protože zrovna řeší něco kolem bydlení (a to ještě neznamená, že se stane i platícím zákazníkem…).

Nebo oslovíte na facebooku 1000 lidí. 200 se jich proklikne na Váš web. 40 se jich zapíše k odběru newsletteru. 8 si objedná váš produkt nebo službu.

Když z 10 nabídek 2 vyjdou, je to každá pátá!!!! Proto musíte mít pět krát víc schůzek, než chcete zakázek.

Takže kalkulačku do ruky a spočítejte si to. Vzoreček je jednoduchý (předpokládáme, že vyjde každá pátá schůzka nebo kontakt)

Kolik chci zakázek (např. měsíčně) krát 5 = kolik schůzek mít nebo kolik nabídek musím měsíčně udělat

Máte vypočteno? Tak teď na tom mákněte. Interiérový design není jen o navrhování krásných pokojíčků. Musíte je taky mít komu navrhovat. Tak se nebojte a oslovte pár lidí. Nebo vlastně, pravděpodobně hodně lidí… Je to hodně práce, chce to vylézt ze své ulity, ale stojí to za to!

Dejte mi vědět v komentářích. Jak hledáte a oslovujete klienty? Jak se vám to daří? A přišel na vás nějaký “aha moment” díky tomuto článku? :)

Jana Pěkná

Učím interiérový design a designérům pomáhám rozjet jejich úspěšné podnikání. Můj příběh si můžete přečíst zde.