První schůzka s klientem: Co vzít s sebou

autor Jana Pěkná on Červenec 5, 2016 in praxe designéra with 4 komentáře

schuzka-s-klientem-2

V minulém díle jsme se na schůzku připravili po psychické stránce, teď je na čase, připravit si všechno vybavení, co s sebou budete potřebovat. Tady je seznam věcí, které byste určitě neměli zapomenout:

  • vaše portfolio – tedy vytištěné a svázané nebo v prezentačních deskách. Součástí může být výpis z živnostenského rejstříku a vaše diplomy či certifikáty. Určitě ale nesmí chybět výběr vašich nejlepších prací. Já jsem toto portfolio vždy používala jako praktickou ukázku toho, co klientům odevzdám jako hotový návrh. Ne každý ví, co je to půdorys, 3D vizualizace nebo vzorkovnice. Díky ukázce bude mít klient jasno. A také můžete přiložit váš ceník.
  • katalog stylů. To je velmi užitečná pomůcka, když klient neví, co by se mu líbilo nebo jaký je jeho styl. Katalog si musíte vytvořit sami (a brát přitom v úvahu, jaký je váš vlastní osobitý styl navrhování). Posbírejte pro jednotlivé styly typické obrázky interiérů v časopisech nebo na internetu a dejte do jednoho dokumentu, který můžete klientovi ukázat.
  • barevný vzorník. Velmi užitečný pro diskuzi o tom, jaké barvy by se klientovi mohly líbit.
  • měřící pásmo a digitální měřič. Pásmo by mělo být dlouhé alespoň 7 – 8 metrů, abyste místnost mohli pohodlně změřit. Digitální laserový měřič je ale mnohem lepší pomůckou – nepotřebujete pomoc druhé osoby a naměřené hodnoty budou přesné. Nicméně i klasický „metr“ se hodí, protože digitální měřič nedokáže obvykle změřit velmi malé hodnoty (< 10 cm).
  • blok a tužka. Blok ideálně čtverečkovaný či s milimetrovým papírem, abyste pohodlně mohli zakreslit půdorys interiéru. Tužek raději více.
  • dotazník pro klienta – tedy připravené otázky, na které se budete klienta ptát
  • fotoaparát (nebo mobilní telefon s kvalitním fotoaparátem) k vyfocení řešeného prostoru
  • notebook nebo tablet s připojením na internet. Více ho využijete v dalších fázích projektu při dalších schůzkách – např. pro prezentaci 3D vizualizací „naživo“. Ale i při první schůzce se může hodit, pokud třeba klient nemá připravené obrázky interiérů, které by se mu líbily, bude vám chtít něco ukázat na internetu apod. Mít mobilní připojení k internetu je neocenitelné – připojíte se kdykoli odkudkoli.
  • diář pro naplánování další schůzky s klientem či stanovení jiných termínů (stačí diář v mobilu)
  • pár katalogů nebo vzorníků. Asi na první schůzce nebudete přesně vědět, co klientovi ukázat, ale můžete ho katalogy na nějakou chvíli „zabavit“, když budete potřebovat zakreslit a zaměřit interiér – na to je totiž potřeba klid a soustředění :-)

Máte vše připravené? Výborně! Než ale vyrazíte na schůzku, nesmíte zapomenout ještě na něco – na samotného klienta a na to, jak udělat schůzku pro něj co nejjednodušší a nejpříjemnější. O tom v příštím díle…

Jana Pěkná

Učím interiérový design a designérům pomáhám rozjet jejich úspěšné podnikání. Můj příběh si můžete přečíst zde.